گروه شهری: محمد باقر قالیباف، شهردار تهران شنبه شب در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ده‌ها طرح عمرانی منطقه 2، درباره مشکلات و نارسایی‌هایی که اخیرا مردم در مترو با آن دست به گریبانند به خبرنگاران توضیح داد.

قالیباف با اعلام اینکه مردم می‌فهمند، به ظاهر توجهی ندارند و خوب و بد را از یکدیگر تشخیص می‌دهند، همچنان خواستار آن شد تا با مردم درد‌دل نکند و مشکلات را در سینه نگه دارد و در عوض، پاسخگوی مردم باشد.

قالیباف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ساخت هر کیلومتر مترو اعم از حفاری، ریل‌گذاری، نصب تجهیزات، خرید واگن و  احداث ایستگاه‌ها 40 میلیارد تومان‌هزینه دارد، گفت: برخی ارقامی که اعلام می‌کنند، درست نیست.

شهردار تهران به جای گله‌گذاری تنها به تشریح اقدامات انجام شده در 2سال گذشته در حوزه توسعه مترو اکتفا کرد.  قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود ‌تونل توحید را از سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین سازه‌های شهری و مهندسی کشور نامید و گفت: هفته آینده در روز عید غدیر جشنی به مناسبت تقدیر از کارگران تونل توحید برگزار خواهد شد.

شهردار تهران همچنین با قطعیت اعلام کرد که اگر بنا بود برای تکمیل برج میلاد عزم جدی گذاشته نشود این برج تا 15 سال آینده هم افتتاح نمی‌شد.این درحالی است که به گفته قالیباف شهر بزرگی مانند تهران دچار مشکلات جدی و عقب‌ماندگی‌های بزرگ است که جز در سایه دقت، اخلاص، همکاری، همدلی، صداقت و با دخالت مردم و بدون سعی و خطا قابل برطرف شدن نیست.

احداث 500 زمین چمن در تهران

شهردار تهران با اشاره به حضور بیش از 4 سال خود در مدیریت شهری تهران بیان داشت: صادقانه می‌گویم که مجموعه فعالیت‌ها در کنترل ما قرار دارد و می‌توانیم با کمک شورایاران محلات گام‌های جدی برداریم و تصمیمات بزرگ بگیریم.

وی گفت: ظرف دوسه سال گذشته تعداد زمین‌های چمن شهر تهران از30 به 500 زمین افزایش یافت، ساخت 30 باب مسجد و توسعه سالن‌های سینمایی درحوزه فرهنگی و مذهبی از اقدامات شهرداری تهران بوده است.

شهردار تهران که به مناسبت افتتاح رود دره فرحزاد به همراه 50 طرح دیگر در منطقه2 حاضر شده بود از لزوم توجه به روح و روان مردم سخن گفت و افزود: توجه به تربیت، آموزش، اوقات فراغت، کاهش استرس و فشار روحی از جوانان و سالمندان یک ضرورت برای شهر است؛

به همین دلیل شهرداری تهران به‌دلیل ترافیک، آلودگی هوا و فشار‌های اقتصادی و اجتماعی که بر مردم وارد می‌آید به‌دنبال راهکارهایی برای کاهش این فشارها وفراهم کردن امکانات و فضاهایی برای اوقات فراغت مردم است.

تبدیل تپه‌های عباس‌آباد به قطب فرهنگی

شهردار تهران همچنین به پروژه‌های تپه‌های عباس‌آباد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که دریک اقدام بی‌سابقه تا 2 سال آینده، مجموع تپه‌های عباس‌آباد به قطب فرهنگی، ورزشی، تفرجگاهی و مذهبی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ بزرگ‌ترین تالار اجتماعات شهر نیز بالغ بر 3 میلیون متر مربع و با 5 هزار نفر ظرفیت در این مجموعه احداث می‌شود که جزء تالارهای نمونه در دنیا شمرده خواهد شد.

قالیباف همچنین به باغ موزه دفاع مقدس، یکی دیگر از بخش‌های پروژه عباس‌آباد، اشاره کرد و اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس که با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و گامی جلوتر از دیگر موزه‌ها در حال احداث است، تا پایان سال افتتاح می‌شود که کاری ماندگار از افتخار آفرینی ملت در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

کد خبر 96353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز