مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران جزییات طرح استقبال از بهار را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، احمد نوریان با اشاره به این که طرح استقبال از بهار از 15 اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: برای این طرح، شعار بهار در بهار انتخاب شده است، زیرا علاوه بر فرار سیدن بهار و نو شدن حیات طبیعت و پایان فصل زمستان و سردی، بهار میلاد رسول گرامی اسلام (ص) نیز با آن تلاقی دارد، میلاد عظیمی که جهان را به نور وجود خود منور کرد و ظلمت‌ها و تاریکی‌های جهل بشر را کنار زد.

وی آماده‌سازی شهر برای ورود شکوهمند به سال جدید، رفع مشکلات پسماندها، ترمیم آسیب‌های ناشی از برف، آراستگی و تزیین نما و محیط شهری، نظافت و پاکیزگی و رسیدگی به فضای سبز شهر و غیره را از جمله اقداماتی دانست که زیر نظر معاونت امور مناطق شهرداری با همکاری تمام معاونت‌ها و شهرداران مناطق 22 گانه شهر تهران انجام خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نکوداشت هفته وحدت، ترویج روحیه تعاون، اخوت و برادری، تقویت مشارکت شهروندان در امور شهری برای ایجاد فضای معنوی و محیطی سالم برای زندگی بهتر، آشنایی بیشتر شهروندان با آداب و سنت‌های پسندیده و آیین‌های حسنه دینی و ملی و ارتقای سطح آموزش‌ها و مهارت‌ها، فرهنگ‌سازی و تلاش در جهت کاهش رفتارهای پرخطر و آسیب‌زا، بالا بردن نشاط و شادابی جامعه، بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و نکوداشت فرهیختگان و عالمان شهر اخلاق که در سال 1386 به رحمت خدا رفتند، همچنین بهره‌مندی از ایده‌ها و پیشنهادات و طرح‌های نو شهروندان با توجه به ورود به سال جدید درباره رفع یا حل مسائل شهری در سطح مناطق و محلات تهران را از اهداف فرهنگی اجرای طرح استقبال از بهار برشمرد.

نوریان یادآور شد: همانطور که اعلام شد در قالب طرح هبه، هدایا و وسایل خانگی مازاد شهروندان توسط ستاد معنوی شهر وابسته به شهرداری تهران، جمع‌آوری و پس از آماده‌سازی به خانواده‌های نیازمند که از طریق شورایاری‌ها و کمیته امداد شناسایی شده‌اند، اهدا خواهد شد.

به گفته وی، 785 پیام مردمی برای اهدای وسایل مازاد با سامانه 137 برقرار و 683 پیام منجر به اقدام و تحویل وسایل شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در ادامه از راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی در مناطق 22گانه خبر داد و اظهار کرد: این پایگاه‌ها در مناطق، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن، مبادی ورودی و خروجی شهر راه‌اندازی می‌شود و خدمات متنوعی را به شهروندان و مسافران ارائه خواهد داد.

وی درباره برنامه‌های شهرداری تهران برای چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: ایجاد ایستگاه‌های سلامت، استقرار واحدهای آتش نشانی در نقاط مختلف شهر و بعضی از پارک‌ها، آموزش امداد و نجات و گوشزد کردن خطرات و تبعات رفتارهای پرخطر برای کاهش خسارات و اطلاع رسانی همه جانبه در این خصوص از جمله توزیع کتابچه ویژه شهرداران خانواده (کودکان پنج تا 11 سال) و انتخاب شعار «یک لحظه شادی خطرناک، یک عمر پشیمانی اسفناک» به علاوه یکسری اقدامات مشترک با نیروی انتظامی نیز برای آموزش خانواده‌ها و نوجوانان پیش بینی کرده‌ایم که جزییات آن اعلام خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: در کنار پایگاه‌های فرهنگی، نمایشگاه‌های کتاب و ایستگاه‌های ویژه کودکان فعال بوده و گروه‌های نمایش‌های آیینی و تئاتر خیابانی نیز اجرای برنامه خواهند داشت.

معاون شهردار تهران در ادامه با اعلام این خبر که از 20 اسفند تا یکم فروردین بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار در چند نقطه تهران با بیش از 150 غرفه راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی در یکی از پارک‌های تهران هفت سین بزرگی به صورت نمادین چیده خواهد شد و گل و گیاه و وسایل هفت سین نیز از طریق بازارچه‌ها به فروش می‌رسد.

معاون شهردار تهران، راه‌اندازی جمعه بازار کودک در پارک ساعی و یک پارک در نقاط جنوبی شهر تهران و جمعه بازار هنر و صنایع دستی در پارک هنرمندان را از دیگر اقدامات برشمرد و عنوان کرد: به دستور شهردار تهران در آستانه سال جدید به 20 هزار خانوار در معرض عسر و حرج، سبد غذایی اهدا می‌شود که در سه سال گذشته در هر فصل، یک سبد غذایی بین این خانواده‌ها توزیع شده است.

وی همچنین به برنامه‌های این سازمان اشاره کرد و افزود: فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و مراکز وابسته به سازمان، برنامه‌های متنوعی را تحت عنوان استقبال از بهار شامل جشن زندگی طبیعت، بهاریه، جشنواره هفت سین ایرانی، سلسله مسابقات نوروزی، دید و بازدید و دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با اهل فرهنگ، بیماران، نوروز ایرانی در کنار ضریح عاشقان، آموزش سلامت در سفر، تغذیه نوروزی، نوروز 30 سالگی انقلاب و غیره، تدارک دیده‌اند، همچنین فرهنگسرای ولا در برگزاری مراسم غبار روبی گلزار شهدا در روز 23 اسفند ماه با سازمان بهشت زهرا (س) همکاری می‌کند.

کد خبر 45994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز