همشهری آنلاین: شهردار تهران از آغاز برخورد ضابطان قضایی شهرداری با پخش‌کنندگان زباله و پسماند در معابر و خیابان‌های پایتخت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم اختتامیه دوره آموزشی ضابطان قضایی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که گفته می‌شود حدود 75 نفر از کارگران خدمات شهری به هپاتیت مبتلا شده‌اند، گفت: هیچ گزارشی از شرکت شهر سالم در این زمینه دریافت نکرده‌ام و این مساله را تکذیب می‌کنم.

وی با بیان این که کارگران شهرداری در معرض مشکلات جدی مانند بیماری‌های ریوی و عفونی قرار دارند، افزود: اخیراتلاش کرده‌ایم، یک درصد از هزینه‌های جمع آوری زباله را در بحث سلامت کارگران و برای درمان و پیشگیری از بیماری آنان اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: این بودجه کمک می‌کند تا سلامت افرادی که برای حفظ بهداشت شهر زحمت می‌کشند تامین شود تا از آسیب‌های جسمی به دور باشند.

قالیباف در ارتباط با تکلیف نهایی حل مشکل زباله‌های بیمارستانی نیز گفت: زباله‌های بیمارستانی قانون مشخص خودشان را دارند و جمع آوری آن بر عهده وزارت بهداشت و درمان است و برای شهرداری در این زمینه قانونی وجود ندارد ، هم چنین زمانی آقای دری نجف آبادی به عنوان دادستان کل کشور پیگیری هایی را انجام دادند که این قانون اجرایی شود ، اما شهرداری در این زمینه وظیفه ای ندارد و وزارت بهداشت و درمان و دادستانی باید در این بخش توضیح دهند و تا جایی که من مطلع هستم هنوز اقدامی برای این کار صورت نگرفته است.

وی همچنین در ارتباط با ضرورت آموزش ضابطان قضایی اظهار داشت: در شهر موضوعات مختلفی مانند برقراری بهداشت محیط و بحث فعالیت‌های عمرانی وجود دارد که لازم است برای جلوگیری از بروز تخلف در این موارد اقدام شود ولی شهرداری امکان برخورد را ندارد و ضابطان قضایی باید در این زمینه فعالیت کنند.

شهردار تهران افزود: ریختن نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در معابر و محیط های عمومی و خاک برداری‌های غیرمجاز از مواردی هستند که ضابطان قضایی برای برخورد با آن‌ها آموزش دیده اند چرا که این اقدامات مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد می‌کند و حتی در مواردی موجب می‌شود افرادی جان خود را از دست دهند.

وی با اشاره به این که برخی افراد حجم بالایی از زباله را تولید می‌کنند و این زباله‌ها را در معابر و انهار می ریزند، گفت: این موارد موجب می شود تا شهرداری در برخی مواقع روزانه چندین بار اقدام به جمع آوری زباله کند در حالی که در کشورهای دنیا نظافت و جمع آوری زباله ، هفته ای یک بار انجام می شود.

قالیباف در ادامه گفت: با هماهنگی های انجام شده و آموزش ضابطان قضایی، از امروز این افراد با تخلفات شهری مانند ریختن پسماند در معابر برخورد کرده و قضات دادگستری بر اساس گزارش این ضابطان تصمیم گیری می کنند و برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این که آیا ضابطان قضایی با زباله دزدها نیز برخورد می کنند ، گفت: ضابطان قضایی و البته همه نیروهای شهرداری مکلف هستند که با زباله دزدها برخورد کنند.

کد خبر 44291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز