شهردار تهران گفت: انقلاب در برهه کنونی دوران کمال و کارآمدی خود را می‌گذراند.

 دکتر محمدباقر قالیباف در اجتماع مردم تبریز و خانواده‌های شهیدان قیام خونین 29بهمن، اظهار داشت: در این دوره باید نسل جدید آرمان‌های نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری را در تمام زمینه‌ها عینیت بخشند.

 وی افزود: براین اساس مهمترین دغدغه دلسوختگان نظام و طرفداران ولایت نشان دادن کارآمدی دین در اداره جامعه و کشور است. قالیباف خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند با این رویکرد نیازهای اجتماعی، سیاسی و توقعات اقتصادی آنها برآورده می‌شود.

وی تجدید حیات اسلام در جهان، استقلال و آزادی کشور را ره‌آورد انقلاب ذکر کرد و گفت: انقلاب دوران استقرار و تثبیت خود را طی کرده و با سپری کردن رویکردهای مختلف سیاسی، اجتماعی، ‌اقتصادی و فرهنگی دوران تحکیم نظام را نیز گذرانده است.

 قالیباف خاطر نشان کرد: براین اساس مقایسه کردن پیشرفت انقلاب در زمینه‌های مختلف با 30سال پیش صحیح نیست.

وی افزود: اگر در دهه اول یا دوم انقلاب قرار داشتیم این نوع مقایسه صحیح بود. وی تصریح کرد: مقیاس مسئولان برای سنجش پیشرفت کشور در شاخص‌های مختلف باید با کشورهای هم‌تراز و توسعه یافته باشد.

وی گفت: اگر دغدغه دین داریم، باید مقدار پیشرفت کشور در شاخص‌های مختلف را با کشورهای مترقی سنجیده و وظیفه خودمان را نسبت به انقلاب و کشورمان ادا کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که با سخن درمانی مشکلات حل نمی‌شود، اظهار داشت: پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف با شعار صرف عملی نمی‌شود.

وی اظهار داشت: کشور نیازمند وفاق و همدلی در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه سیاسی بوده تا از سوء استفاده دشمنان مصون بماند.

شهردار تهران ابلاغ اصل۴۴ازسوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی را یک فرصت طلایی برای دولت نهم دانست. محمد باقر قالیباف افزود:‌که اگر به درستی و با تدبیر عمل نشود، این فرصت می‌تواند به تهدید تبدیل شود.

وی افزود:هم‌اکنون درعرصه اقتصادی و عرصه بین‌المللی هم در اوج فرصت و هم در اوج تهدید قرار داریم که اگر با درایت، پختگی وعقلانیت عمل شود تهدیدها به فرصت تبدیل خواهد شد.
شهردار تهران اقدامات اخیر شورای نگهبان دربازنگری و تایید صلاحیت ها برای ورود به یک انتخابات رقابتی را امیدوارکننده توصیف کرد. شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره رد صلاحیت‌ها تاکید کرد باید به گونه‌ای رفتار کنیم که حقی از کسی ضایع نشود و افکار عمومی احساس نکنند که می‌خواهند فقط یک جریان و طیف را تایید کنند.

وی خاطر نشان کرد وظیفه همه ماست که به شعارهایمان تحقق بخشیم و کارآمدی نظام را نشان دهیم. شهردار تهران با تجلیل از حماسه ۲۹ بهمن تبریز گفت خطه قهرمان پرور تبریز و آذربایجان که درهمه عرصه‌های سیاسی و تاریخی کشور پیشگام بوده در وجه کارآفرینی و کارآمدی نظام هم می‌تواند پیشرو و از اولین‌ها باشد.

قالیباف گفت: امروز باید به طورجدی ازهرگونه آسیب پذیری که نظام را از کار آمدی بیاندازد دوری جوئیم و یکی از عوامل آسیب پذیربودن این است که در خدمت به مردم شعار گونه رفتار نکنیم و اعتماد انان را دچار خدشه نسازیم.

کد خبر 44732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز