دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: "در دوران کمال یابی انقلاب نیازمند احیای روحیات دوران قبل از انقلاب و زمان دفاع مقدس هستیم."

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم گرامیداشت خاطرات دوران مبارزه تا آزادی (همایش بزرگ جوانمردان الهی قصر) که با  حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، و جمعی از اعضای کانون زندانیان مسلمان قبل از انقلاب در باغ موزه قصر برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: هر فرد منصفی در کشور با هر گرایش وسلیقه ای بدون شک امروز خودش را چه در بعد مادی وچه در بعد معنوی مدیون تلاش‌های زندانیان سیاسی قبل از انقلاب می‌داند و شما عزیزان بدون شک،  شهدای زنده این انقلاب هستید.

شهردار تهران افزود: اگر امروز ما عزت، استقلال وآزادی داریم به خاطر مظلومیت هایی است که شما زندانیان سیاسی در دوران رژیم گذشته داشتید وازآسایش، سلامتی و خانواده‌های خود گذشتید تا امروزعزت و احیای مجدد اسلام را به ملت و مسلمانان هدیه کنید.

وی ادامه داد: ما امروز هر چه داریم از شهدا و امام شهدا(ره)  و مبارزین قبل از انقلاب و از رزمندگان دوران دفاع مقدس داریم که جان خود را برای حفظ اسلام وانقلاب فدا کردند. امروز که قریب به سه دهه از استقرار نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد وانقلاب و نظام به برکت خون شهدا وزحمات ایثارگران، تحکیم و تثبیت شده است و به تعبیری دوران کمال‌یابی انقلاب است ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحیات دوران قبل از انقلاب و زمان دفاع مقدس هستیم.

شهردار تهران در ادامه افزود: ما در دوران دفاع مقدس فضای مبارزاتی پیش از انقلاب را به خوبی حس کردیم،  آن‌ها که در دوران پیش از انقلاب یا در دوران دفاع مقدس در زندان بودند یا در جبهه های جنگ، نمی دانستند در آینده چه اتفاقی می‌افتد وگمان نمی کردند نظام مقدس جمهوری اسلامی در آینده ای نزدیک استقرار یابد،   آن‌ها از مال و آبرو و فرزندان خود به خاطر خدا گذشتند و امروز نیز ما در تمامی زمینه های اقتصادی،  سیاسی و فرهنگی نیازمند چنین روحیه ای هستیم که همه چیز را فدای انقلاب و نظام کنیم و اگر غیر از این روحیه گام برداریم نمی توانیم به آن اهداف و خواسته‌هایی که برایش تلاش و ایثارگری کردیم برسیم.

وی تاکید کرد: باید با همان اخلاص،   صداقت وصمیمیت،  کنار یکدیگر باشیم تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را شکوفاتر کنیم و چهره کارآمدی از دین در اداره جامعه به همگان ارائه دهیم.

همچنین محمود ایلخان شهردار منطقه هفت  نیز در این مراسم  ضمن تبریک دهه فجر،  با اشاره به مکان برگزاری این همایش گفت: شاید این مکان فضای مناسبی برای برگزاری این همایش نبود و خاطرات تلخ دوران شکنجه را برای شما زنده کرد ولی این فضا به نسل بعد یادآوری می‌کند که چه زحماتی کشیده شده تا چنین فضایی بر کشور حاکم باشد.
وی ادامه داد: آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بزرگی داشت و امروز نیز باید از آن درس گرفت،  استقامت وپایداری مردم بود که با هدایت رهبر کبیر انقلاب به ثمر رسید و این حرکت باعث احیای اسلام وبیداری ملت های جهان شد.

کد خبر 44002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز