یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: اعضای شورای شهر تهران در هشتاد و سومین جلسه این شورا پیشنهادهایی درخصوص بسیج امکانات حمل‌ونقل عمومی اتوبوسرانی، تاکسیرانی و تغییر ساعت کار کامیون‌های کوچک که اجازه تردد در روز را دارند، مطرح کردند تا به این وسیله ترافیک پایان سال را در پایتخت مهار کنند.

در این جلسه مهدی چمران، رئیس شورای‌شهر با خواندن نامه رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ که حاوی پیشنهادهایی در ارتباط با تسریع ترافیک شب‌های پایانی سال بود، اجرای برخی پیشنهادها را عملی دانست که با اصلاح آنها مقرر شد این پیشنهادها جهت اجرا به شهرداری تهران ارسال شود.
وی گفت: افزایش محدوده طرح ترافیک یا گسترش طرح زوج و فرد برای کنترل ترافیک راه صحیحی نیست. او تأکید کرد که برای کاهش ترافیک شب‌های پایانی سال باید حمل‌ونقل عمومی تقویت شود و توسعه اضطراری اتوبوس‌ها در دستور کار شرکت اتوبوسرانی قرار گیرد.
 چمران همچنین خواستار پیگیری سخت‌گیرانه‌تر راهنمایی و رانندگی در اجرای طرح ترافیک و طرح زوج و فرد شد و افزود: یکی دیگر از راه‌کارهای بهبود ترافیک توسعه سامانه ITS (کنترل هوشمند تقاطع‌ها و چهارراه‌ها) است.
وی تغییر ساعت کار کامیونت‌ها به ساعت‌های 22 الی 6 صبح را از دیگر پیشنهادها برشمرد و گفت: کامیونت‌ها برخلاف کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین اجازه تردد در روز را دارند. امیدواریم با تغییر ساعت کاری کامیونت‌ها  ترافیک کمی روان‌تر شود.
 رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ساماندهی موتورسیکلت‌ها، تبلیغات عمومی جهت استفاده نکردن از وسایل نقلیه شخصی و برخورد سازمان تاکسیرانی با رانندگان متخلفی که در این ایام تنهامبادرت به جابه‌جایی مسافران دربستی  می‌کنند را از دیگر پیشنهادهای مطروحه در تسریع ترافیک شب‌های عید برشمرد و تأکید کرد: این پیشنهاها جهت اجرا به شهردار تهران ابلاغ خواهد شد.

ازدحام در نمایشگاه‌ها
چمران در ادامه با اشاره به برگزاری مجدد نمایشگاه‌های پرازدحام مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: طبق توافقی که بین شهرداری تهران و سازمان نمایشگاه‌ها در زمان دولت آقای خاتمی شد، مقرر شد دیگر نمایشگاه‌های پرازدحام برگزار نشود. وی یادآور شد: متأسفانه طی روزهای گذشته 2 نمایشگاه پرازدحام همزمان در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی در حال برگزاری است. در این خصوص نامه‌ای به وزیر بازرگانی و رئیس نمایشگاه‌ها از سوی شورای شهر ارسال شده است و مسئولان این امر اذعان داشتند که در این نمایشگاه‌ها فروش محصولات وجود ندارد و تنها بحث صادراتی محصولات مطرح است.
براساس این گزارش، در هشتاد و سومین جلسه شورا، طرح «ایمن‌سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شهر تهران» در دستور کار شورا قرار داشت که به‌دلیل بررسی بیشتر طرح و اصلاح مواد مطروحه، طرح مذکور از دستور خارج شد. همچنین در این جلسه 3 طرح یک فوریتی مربوط به اصلاحیه بودجه‌های سال 86 سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارها بررسی و به تصویب رسید. از سوی دیگر یک فوریت لایحه «تامین بار مالی ناشی از تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری تهران در سال‌های 81 و 86 و بازنشستگی انگیزشی کارکنان رسمی شهرداری تهران» بررسی و به تصویب رسید. همچنین با استعفای رسول خادم از عضویت در شورای اسلامی شهرستان شمیرانات، پروین احمدی‌نژاد،  جهت عضویت در این شورا انتخاب شد.

کد خبر 45153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز