همشهری آنلاین: هیات وزیران به منظور ساماندهی و برنامه‌ریزی و همچنین فراهم کردن امکانات مناسب برای مسافران نوروزی، با صدور دستورالعملی برای استانداران تصمیمات ویژه ای اتخاذ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران به منظور فراهم نمودن امکانات مناسب برای تسهیل سفرهای نوروزی مردم، تصمیمات ویژه‌ای  از جمله تشکیل ستاد سفرهای نوروزی در سراسر کشور، امکان بازدید مردم از پروژه های عمرانی و ارائه خدمات بانکی ، اتخاذ و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط را مکلف کرد تا تدابیر و اقدامات مقتضی را در جهت اجرای این تصمیمات به کار بندند.

هیات وزیران، به منظور ساماندهی و برنامه ریزی و همچنین فراهم کردن امکانات مناسب برای مسافران نوروزی، در دستورالعملی که به تصویب رسید، استانداران سراسر کشور را مکلف کرد تا با تشکیل ستاد سفرهای نوروزی در استان متبوع خود، تمهیدات لازم را از طریق ستادهای یادشده برای آسایش مسافران نوروزی در هر استان فراهم کنند.

بر اساس این مصوبه، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم موظف شد تا تمیهدات لازم برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در مسافرت‌ها توسط مردم و جلوگیری از تخلفات را پیگیری کند.

از دیگر تصمیمات ویژه هیات وزیران به منظور فراهم نمودن امکانات مناسب برای مسافران نوروزی این است که  همه دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا مراکز تفریحی – رفاهی در اختیار خود را برای استفاده مسافران نوروزی آماده و در اختیار آنها قرار دهند.

بر اساس یکی از بندهای مصوبه هیات وزیران، وزارت آموزش وپرورش هم می‌بایست زمینه استفاده از مدارس را برای اسکان مسافران نوروزی فراهم کند.

هیات وزیران همچنین همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت‌خانه‌های راه و ترابری، نفت و نیرو را موظف کرد تا برنامه‌های بازدید از پروژه های اجرا شده و در دست اجرای خود را برای آشنایی مردم برگزار کند.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز مکلف شد تا نسبت به معرفی آثار تاریخی و فرهنگی و راهنمایی مسافران نوروزی و نظارت بر ارائه خدمات اماکن رفاهی و خدماتی بخش غیردولتی اقدام و با متخلفان برخورد نماید.

در پایان این مصوبه، هیات وزیران همچنین کلیه بانک‌ها را موظف کرد  تا تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات بانکی و فعال بودن دستگاه‌های خودپرداز به عمل آورند.

این مصوبه  توسط دکتر پرویز داودی در تاریخ 15/12/1386 با شماره 204503/ت39299ه خطاب به وزارت‌ بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت راه وترابری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت امور اقتصادی ودارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

کد خبر 45978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز