دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور در مراسم ثبت روز ملی نوروز باستانی تقارن این مراسم را با آغازین روز ولایت و امامت حضرت ولی عصر (عج) به فال نیک گرفت

 و آن را به همه ملت ایران و مردم کشورهای منطقه و جهان تبریک گفت. به گزارش واحد مرکزی خبر،  احمدی نژاد گفت:‌ همه کسانی که در طول تاریخ پاسدار ارزش ها، عدالت خواهی‌ها و حق طلبی‌ها بوده‌اند، از این ایام بهره برده‌اند.

وی ایرانیان را پاسدار و میراثدار بزرگ حقایق نوروز خواند و افزود:‌ نوروز متعلق به همه افراد بشر، حق طلبان، عدالت خواهان و خداپرستان است و ملت ایران همواره در این راه پرچم دار بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به دگرگونی ها و تحولات ناشی از نوروز در وجود آدمی و طبیعت گفت:‌ در بین ملت های جهان، آیین ها و سنت های بسیاری رایج است اما هیچ کدام اثر روحی، معنوی و زیبایی نوروز را ندارد.

وی افزود:‌ در نوروز به محض اینکه سال تحویل می شود احوال انسان ها نیز تغییر می یابد و غم ها و غصه ها و چالش ها و مشکلات یک ساله کنار می رود و گویی تولدی دوباره روی می دهد که این، اتفاق ساده ای نیست بلکه حقیقتی است که خداوند عالم از روز نخست در آفرینش بنا نهاده است.

آقای احمدی نژاد گفت: تکرار نوروز طبیعت یادآور این حقیقت است که پس از زمستان طولانی ظلم ها، ستم ها و حرمان ها برای بشر، شکوفایی و تولد جدید و صبح زیبا در انتظار است و همه آفرینش و خلقت و مجاهدت ها و تلاش های بزرگان و انسان های پاک نیز برای تحقق همین صبح زیبا صورت گرفته است.

رئیس جمهور ملت ایران را نگهبان امین حریم یکتاپرستی خواند و افزود:‌ در تاریخ پرافتخار این ملت، هرگز هیچ نشانه ای از شرک، تجاوز و ظلم که نتیجه اندیشه شرک آلود است، دیده نمی شود.

آقای احمدی نژاد گفت: من این ثبت ملی را که در واقع یادآور آرزوی تاریخی بشر و هویت ملی ایرانیان است، هویتی سرشار از پاکی، هنر، استعداد و عشق به انسان ها و خداجویی، به رهبر عزیزمان، ملت ایران و همه ملت ها تقدیم می کنم.

رئیس جمهور افزود: ‌اندیشه نوروزی حاکمیت ارزش ها و تولد دوباره خوبی هاست و پرچمی که امروز دل بشر را گرم و زنده نگه می دارد و محور وحدت همه عدالت خواهان است، در دست صاحب عصر و مظهر عشق و پاکی قرار دارد و هنگامی که ظهور کند، همه ملت ها فوج فوج زیر پرچم او در مسیر کمال حرکت می کنند.

در این مراسم همچنین تمبر یادبود ثبت روز ملی نوروز باستانی به دست رئیس جمهور باطل شد. به گفته مقامات میراث فرهنگی، این تمبر به موزه های سراسر جهان ارسال می‌شود.

در این مراسم سفیران ده کشور منطقه که نوروز را گرامی می دارند در دیدار با رئیس جمهور، این ایام را به آقای احمدی نژاد تبریک گفتند و این آیین را باعث نزدیکی و همگرایی ملت ها خواندند.

کد خبر 46755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز