یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری تدوین برنامه‌ای مشخص از سوی اوپک را برای تحقق کامل حقوق کشورهای صادرکننده نفت و اثرگذاری بر اقتصاد جهانی ضروری خواند و گفت:

 باید از همه ظرفیت های اوپک به نفع اعضا و در جهت تامین حقوق صادرکنندگان نفت استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد ظهر روز یکشنبه 18 فروردین در دیدار دبیرکل اوپک با اشاره به شرایط امروز جهان و نقش نفت و انرژی در دنیا اظهار داشت: کشورهای عضو اوپک باید بانک مشترک ایجاد کنند و ارز واحد داشته باشند.
 
رئیس جمهوری با بیان این که کشورهای عضو اوپک باید در عرصه های گوناگون با همدیگر همکاری داشته باشند، گفت:سرمایه گذاری در تولید، تبدیل و صادرات نفت و حضور مشترک در اقتصاد جهانی از جمله زمینه های مشترک فراوان برای همکاری میان کشورهای عضو اوپک است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به این که کشورهای وارد کننده نفت چند برابر کشورهای صادرکننده سود می برند، تاکید کرد:برخی کشورهای واردکننده با شرایطی که ایجاد کرده اند، اجازه نمی دهند نفت قیمت واقعی داشته باشد تا منافعشان تامین شود.
 
عبدالله سالم البدری، دبیرکل اوپک نیز در این دیدار با تاکید بر این که قیمت کنونی نفت در بازارهای جهانی غیر واقعی است، تصریح کرد: استفاده از واحدهای پولی دیگر به جای دلار در معاملات اوپک نهایی می شود.
 
دبیرکل اوپک با اشاره به نقش مثبت و سازنده ایران در اوپک گفت: تا وقتی کشورهای عضو اوپک در کنار همدیگر باشند، هیچ کشوری نمی تواند بر مسائل نفت تاثیرگذار باشد.

کد خبر 47868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز