همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی به همایش بین‌المللی زنان مسلمان اندیشمند، تاکید کرد : تمام عواطف بشری در پرتو عواطف زنان و مادران پرورش می‌یابد و بستر شکوفایی جوانه‌های عاطفه، خانواده است.

به گزارش ایرنا ، محمود احمدی‌نژاد دراین پیام که روز دوشنبه 29 بهمن در آیین گشایش همایش بین‌المللی زنان مسلمان اندیشمند توسط " زهره طبیب‌زاده نوری مشاور رییس جمهوری و رییس مرکز امور زنان و خانواده قرائت شد، تصریح کرد: خداوند انسان را به عنوان گرانقدرترین گوهر وجود خلق فرمود و تمام آفرینش را مسخر او گردانید تا آیات الهی را بشناسد و معرفت او به پهنای گیتی گسترش یابد.

احمدی‌نژاد افزود: انسان کامل، جانشین خدا و گسترانده علم، معرفت، عدالت و پرچم‌دار عشق و محبت و برادری است و انسان بی‌محبت و بی‌عشق نمی‌تواند شهد شیرین عدالت را بچشد و نمی‌تواند آلام و دردهای بشریت را درک کند.

رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: محبت و عشق، جزیی از جوهر حقیقی انسانیت است و کانون جوشان عشق و محبت قلب‌های پاک مادران و زنان‌است، زیرا مادران منابع عشق الهی هستند.

احمدی نژاد گفت: پدر و مادر آن گاه که زیر یک سقف جمع می‌شوند و با هم زندگی می‌کنند، آرامش، سکونت و احساس امنیت همه فضا را پر می‌کند.

وی در این پیام اعلام کرد که در تمام ادیان الهی بدون استثنا بر نقش خانواده تاکید و خانواده یک بنای مقدس نامیده شده است.

رییس جمهوری یادآور شد: احترام به والدین و فرزندان ، احترام پدر و مادر به یکدیگر و حقوق متقابل اعضای خانواده در همه ادیان الهی به رسمیت شناخته و بلکه واجب شده است.

وی خاطر نشان‌کرد: در جوامعی که منزلت و جایگاه خانواده مستحکم است، به ارزش‌های انسانی بیشتر توجه می‌شود و نابسامانی‌های اجتماعی کمتری رخ می دهد و از سوی دیگر پایبندی به ارزش‌های متعالی دینی و تبعیت از تعلیمات و احکام الهی، مرز استحکام و ماندگاری خانواده است.

احمدی نژاد در این پیام تاکید کرد : پاکدامنی، احترام، گذشت، رعایت حقوق متقابل اعضا، پایداری و کارکرد موثر و اصیل ‌و خانواده را تضمین می‌کند.

رییس جمهوری افزود: جای تاسف است که نظام و اندیشه لیبرالیستی، اخلاق و حقوق انسان‌ها را قربانی تمایلات شخصی کرده‌است و لذت‌جویی‌های بی‌حد و حصر فردی باعث شده که بنای خانواده سست و متاسفانه در حد زیادی متلاشی شود.

وی خاطرنشان کرد: در جوامع‌غربی و شبه غربی خانواده‌های تک نفره متشکل از انسان‌های سرخورده و تنها کم نیستند.

احمدی‌نژاد افزود: جاذبه‌های ویژه بین زن و مرد و توان نهفته در پس آن که عامل بقای نسل‌هاست و باید با حداکثر ممکن درخدمت تحکیم‌ خانواده و تقویت روابط عمیق و عاطفی بین دو همسر باشد، در اصطکاکات غیرضروری و بی‌مورد و در تماس‌ها و مراودات خالی از عفاف به طور روزانه و بتدریج تخلیه می‌شود و زمانی که همسران در خانه به‌ هم می‌رسند ، جاذبه باقی مانده ناتوان از انجام وظیفه ذاتی در تقویت روابط زوجین است و بدین ترتیب بنیان‌ها سست و ارکان خانواده متلاشی می‌شود.

به گفته وی، عفاف و پاکدامنی تضمین‌کننده حفظ نظام خانواده و اجتماع و پوشش مناسب جلوه‌ای از عفاف است.

رییس جمهوری ایران خواستار شناساندن خانواده‌ها و زنان الگو برای ترویج ارزش‌های انسانی و اخلاقی و حفظ و استحکام خانواده شد.

وی با قدردانی از زنان اندیشمند مسلمان که دغدغه تقویت معنویت و تحکیم خانواده را دارند، ابراز امیدواری کرد که در این نشست با هم اندیشی زنان مسلمان، ریشه‌های مشکلات موجود شناسایی و راه‌های برون ‌رفت از آن ارایه شود.

همایش بین‌المللی زنان مسلمان اندیشمند روز دوشنبه با حضور ‪۵۰‬ اندیشمند خارجی از بیش از ‪ ۵۰‬کشور جهان و ‪ ۸۰۰‬اندیشمند داخلی و شخصیت‌های بلندپایه کشوری در محل اجلاس سران گشایش یافت.

در این همایش دو روزه، محورهایی همچون بحران معنویت در جهان معاصر، نقش خانواده در تحکیم و گسترش و ارتقای معنویت، جایگاه خانواده در نظام آموزشی و تربیتی، مبانی معنویت و عفاف و حجاب، تحلیل حقوقی عفاف و حجاب، عفاف‌و حجاب در ادیان و جوامع بشری، عفاف وحجاب در بیداری اسلامی توسط شرکت -کنندگان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 44619

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز