همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد از وزیرمکسن خواست طرح‌هایی که مردم را از فشار مسکن رها می‌کند را هرچه سریع‌تر اجرا کند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد چهارشنبه (21فروردین) و در دیدار با مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تشریح آخرین وضع بازار مسکن و علل تشدید قیمت‌ها در این زمینه، افزود: آقای سعیدی کیا باید هر چه زودتر طرح‌های بزرگی را که آماده است اعلام کند و در مرحله نخست ‪ ۱۵۰۰‬هکتار زمینی که در تهران مشخص شده و در اختیار دولت است به مردم واگذار کند.

رئیس جمهور بر ضرورت هدایت برنامه‌ریزی شده و منطقی سرمایه به نفع مردم در بخش مسکن تاکید و تصریح کرد: وزارت مسکن همچنین باید طرح‌هایی مثل طرح باغ شهرها را هر چه سریع تر به مرحله اجرا درآورد و با برنامه ریزی دقیق ابتدا مساله مسکن در تهران را به عنوان مرکز ثقل مسکن در کشور به کنترل خود در آورد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان این که مردم بی‌جهت در این زمینه تحت فشار قرار گرفته‌اند ، گفت: اجاره خانه‌ها با بازار تبلیغاتی که درست کرده‌اند بی جهت و به صورت کاذب بالا رفته است، وزارت مسکن باید اطلاع رسانی درست و به موقع داشته باشد.

رئیس جمهور یادآور شد: در محله‌ای نسبتا شلوغ برای اجاره خانه‌ای ‪ ۷۰‬تا ‪ ۸۰‬متری می‌گویند ‪ ۲۰‬میلیون تومان پول پیش با ‪ ۱۵۰‬هزار تومان اجاره باید پرداخت کنند .

وی آنگاه افزود: یک دختر و پسر جوان چطور می‌توانند با درآمدهای حدود ‪۲۵۰‬ تا ‪ ۳۰۰‬هزار تومان این مبلغ را به همراه کرایه هر ماه بپردازند و تازه هم گذران زندگی کنند و هم آینده خود را بسازند ما باید هر چه سریع تر طرح های ضربتی خود را اجرا کنیم.

دکتر احمدی نژاد خواستار تدوین طرح‌های ابتکاری خاص در این زمینه در وزارت مسکن و شهرسازی شد و گفت: وزارت مسکن در عین حال که طرح‌های پیش بینی شده را به مرحله اجرا در می‌آورد باید به ویژه در شهرهای بزرگ طرح‌های ابتکاری را تدوین کند چرا که طرح‌های معمولی در حوزه‌های شهرهای بزرگ تاثیر چندانی نخواهد داشت.

رییس جمهور افزود: دولت نهم از ابتدا با برنامه‌ریزی دقیق و منطقی تصمیم گرفت بخشی از سرمایه‌ها را به روستاها ببرد و بخشی دیگر را هم صرف بنگاه های زودبازده کند چرا که برای همه ثابت شده است در کشورهای که تورم وجود دارد و بیکاری هم انباشته شده است تمرکز بر این دو حوزه و بویژه بنگاه‌های زودبازده کاری عالمانه و درست است.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : عده‌ای آشکارا آگهی می‌دادند که بیایید برایتان وام بگیریم و با این کار از یک طرف نقدینگی را زیاد کردند و از طرف دیگر هم به طلبکاری از دولت پرداختند.

وی بر ضرورت اقدام قوی دولت در سال جاری، تاکید و خاطر نشان کرد: به فضل الهی امسال نمی‌گذاریم افرادی از یک طرف بیت‌المال را تجارت کنند و از طرف دیگر مدعی نظام باشند.

رییس جمهور همچنین با اشاره به زمینه‌های بوجود آمدن وضع فعلی مسکن تصریح کرد: از ‪ ۵ ، ۴‬سال قبل از شروع این دولت باید رکورد در بخش مسکن مواجه بودیم به صورتی که حتی نیمی از آنچه که باید ساخته می‌شد در این مدت ساخته نشد .

احمدی نژاد بحران در اقتصاد جهانی و ورود سرمایه‌های خارجی به بازار مسکن ایران را از دیگر عوامل برشمرد و گفت: در این مدت بورس بازی در مسکن هم تشدید شد و مسکن که پیش از این به عنوان یک سرمایه محسوب می‌شد در جایگاه یک سرمایه قطعی قرار گرفت.

رئیس جمهور افزود: در همین مسیر هم بعضی از بانک‌ها و دیگران برغم سیاست‌های ابلاغ شده بخش بالایی از سرمایه‌ها را به حوزه مسکن انتقال دادند و امروز می‌بینیم که مردم در فشار قرار گرفته‌اند و حتی آنهایی که مسکن ملکی دارند این فشار را لمس می‌کنند.

دکتر احمدی نژاد حرکت ساده‌سازی و انبوه‌سازی مسکن را خواستار شد و گفت: هنوز بسیاری از کارهای ما در این زمینه در چارچوب سنتی و قدیمی انجام می شود و باید با به کارگیری فناوری جدید تحولی در این خصوص بوجود آوریم و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌تواند در این را نهضتی را بوجود آورد.

وی موافقت خود را برای سپردن مسکن شهرهای زیر ‪ ۲۵‬هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: با قطعی شدن این طرح تامین مسکن ‪ ۳۴‬تا ‪ ۳۵‬میلیون نفر از افراد کشور که در واقع نیمی از جمعیت کشورند در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت که تحول بزرگی است.

رئیس جمهور همچنین به مهاجرت حدود ‪ ۱۰‬میلیون نفر از روستاییها در فاصله سالهای ‪ ۷۵‬تا ‪ ۸۵‬اشاره کرد و گفت: در تهیه و تکمیل و اجرای طرح‌های هادی استانداران باید بیشتر تلاش کنند تا ‪ ۱۳‬و ‪ ۱۴‬هزار روستا را که قابلیت توسعه دارند هر چه سریع تر توسعه یابند. 

دکتر احمدی نژاد از تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سالهای اخیر بویژه برای آماده کردن بیش از ‪ ۳۰۰‬هزار واحد مسکونی در روستاها در سه سال گذشته قدردانی کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید این کار را به رغم همه مشکلات و موانع ادامه دهید چرا که پایه اقتصاد و استقلال کشور را از زندگی روستایی تشکیل می‌دهد.

در آغاز این مراسم نیز رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سخنانی فعالیت‌های این بنیاد را تشریح کرد.

کد خبر 48247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز