دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور صبح دوشنبه (29 بهمن) در جمع وزیر و معاونان وزارت کشور و استانداران سخنرانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد، در این دیدار حضور ملت‌ ایران درعرصه‌های مختلف را بزرگترین موفقیت و افتخار جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: فرمانداران و هیات‌های اجرایی باید مراقب باشند حق کاندیدایی به عنوان حق عموم مردم از سوی کسی ضایع نشود.

احمدی نژاد با بیان این که‌در انتخابات آینده‌ همه‌ حافظ رای مردم به عنوان امانت هستیم ، خاطر نشان کرد : باید زمینه تسهیل در اجرای سلامت انتخابات را ایجاد کرد تا مشارکت حداکثری محقق شود.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر آغاز سال جدید توام با سلامتی و نشاط برای همه مردم، تاکید کرد: باید با اتخاذ راهکارهای مناسب از جمله کنترل بازار و تامین برخی اقلام مورد نیاز، زمینه رفاه حال مردم به‌ویژه اقشار کارمند و کارگر را در آستانه نوروز فراهم کرد.

رییس جمهوری با بیان این که استانداران باید رفاه و آسایش مسافران نوروزی را تامین کنند، گفت: در همه استان‌ها از جمله خراسان رضوی و خوزستان باید در بخش‌های گوناگون از جمله بهداشت و درمان و امنیت جاده‌ای و شهری از مسافران نوروزی پشتیبانی کرد.

احمدی نژاد با تاکید بر این که جامعه اسلامی باید جامعه‌ای پرنشاط و فعال باشد، تصریح کرد:استانداران و مسوولان استانی باید برای تفریح و نشاط مردم به عنوان لازمه زندگی برنامه ویژه‌ای داشته باشند.

رییس جمهوری با اشاره به حمایت‌های دولت از ورزش عمومی و قهرمانی گفت:
مسوولان استانی باید با تبلیغ آثار و مزایای ورزش زمینه را برای شادابی و سلامت مردم فراهم کنند.

احمدی نژاد با بیان این که‌ایران جاذبه‌ها و مناطق گردشگری فراوانی دارد ، گفت: صدا و سیما بویژه شبکه‌های استانی باید علاوه بر آموزش مسایل ایمنی در آستانه سفرهای نوروزی زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری به مردم را فراهم کنند.

رییس جمهوری با اشاره به ضرورت توجه به تفریحات مردم در شهرها افزود: بخشی از منابع عمران شهری باید برای زمینه‌سازی به منظور تفریح و نشاط مردم هزینه شود.

احمدی نژاد با بیان این که بسیاری از امور مردم داخل استان قابل تصمیم‌گیری، پیگیری و رسیدگی است، اظهار داشت: استانداران باید با کنترل و نظارت دقیق و صرف بودجه به صورت بهینه، زمینه حل مسایل و رشد استان را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور افزود: بودجه باید به نحوی هزینه شود تا طرح‌های در دست اجرا هر چه زودتر تمام شود و منافعش به مردم برسد.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن شرایط برای‌ازدواج و تامین‌مسکن جوانان گفت : باید ضوابط و دستورالعمل‌های داخل استان‌ها را اصلاح کرد تا زمینه تامین مسکن و ازدواج جوانان با هزینه‌های کمتر ایجاد شود.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مسئولان استانی باید تأسیسات زیربنایی مسکن از جمله آب، برق، گاز و آسفالت را برای مردم تأمین کنند.

وی با تاکید بر اهمیت جذب صحیح اعتبارات گفت: از اعتبارات عمرانی می‌توان همزمان با دقت در اجرای طرح‌ها بهره و استفاده بیشتری برد.

احمدی‌نژاد با بیان این که برخی جریان‌ها فضایی درست کرده‌اند که انگار این دولت هیچ کاری نمی‌کند، گفت: در دوره دولت نهم طرح‌های بزرگ متعددی آغاز و نهایی شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه استانداران باید خدمات ارایه شده را به مردم اطلاع رسانی کنند، گفت: طرح‌های فراوانی چندین سال نیمه تمام بوده اما در این دولت به پایان رسیده است.

کد خبر 44643

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز