چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 17 بهمن در سخنانی گفت: انقلاب‌ها معمولا تا نسل دوم تداوم دارند و به نسل سومشان که می رسند ضربه می‌خورند اما انقلاب اسلامی ما نسل به نسل شکوفا تر و پرثمرتر شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در جمع نمایندگان تشکل‌ها و اصناف تهران با اشاره به ماندگاری انقلاب اسلامی افزود:  انقلاب اسلامی با قدرت و اراده کم نظیر ملت ایران عمیق تر و اثرگذارتر از همیشه شده است .

وی تصریح کرد: امروزه بیشتر رسانه‌های غربی درتلاشند تا چهره ایران را مخدوش کنند، اما به لطف خدا کشور ما در مسیر توسعه و پیشرفت است و آنها ناکام خواهند ماند.

رئیس جمهور با اشاره به مظلومیت ملت ایران در آغاز انقلاب اسلامی  تصریح کرد : ملت ایران در یک مظلومیت مطلق ایستاد و از خود دفاع کرد در حالی که حتی یک رسانه مدعی آزادی و حقوق بشر غربی‌ها حاضر نبود این مظلومیت‌ها را فقط منتقل کنند .

آقای احمدی نژاد در این حال باردیگر با تاکید براینکه ایرانیان شکست ناپذیرند، مشکلات را از پیش پا برخواهند داشت و قله‌ها را فتح خواهند کرد ، به پیشرفت‌های مختلف دانشمندان جوان ایرانی در زمینه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد : ما نه فقط در زمینه هسته‌ای بلکه در همه زمینه‌ها همچون پزشکی، فیزیک، شیمی، سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی، هوا فضا و بسیاری زمینه‌های دیگر حرکت روبه جلویی داریم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی پیشرفت اخیر دانشمندان جوان کشورمان در زمینه هوا فضا را شروع راهی درخشان و طولانی ارزیابی کرد و گفت: همین جوانان نسل سوم انقلاب بودند که چنین افتخار و پیشرفتی را آفریدند که دنیا را به حیرت فرو برده‌اند و همچنان نیز به سرعت دراین مسیر گام بر می‌دارند و همه اینها در حالی است که به قول به اصطلاح قدرت‌ها ما در تحریم بسر می‌بریم .

رئیس جمهور با اشاره به اشتیاق کشورهای مختلف برای استفاده از دانش و تجربه ایران اسلامی افزود: برخی اوقات همکاران من در مقابل حجم این تقاضاها نگران می شوند که نکند ما نتوانیم پاسخگوی این همه تقاضا باشیم .

آقای احمدی نژاد ساختن ایران اسلامی را به عنوان الگویی در همه جای دنیا وظیفه‌ای دینی ملی خواند و ادامه داد، ما باید روحیه اول انقلاب را همیشه در خود حفظ کنیم و بدانیم بسیاری از ملت‌ها منتظر الگو گرفتن از ما هستند و در مقابل بسیاری از زورگویان هم به ما آنقدر می‌نگرند و فشار می آورند تا ضعفی از خود نشان دهیم تا ان موقع بتوانند به ما زور بگویند .

رئیس شورای عالی امنیت ملی برحفظ هوشیاری ملت در هر زمان تاکید کرد و افزود: اگر آنها احساس کنند در ملت ایران کوچکترین ضعفی پیدا شده است بی‌عرضه ترینشان هم می‌خواهند به ما زور بگویند و باید همواره مراقب باشیم .

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه هیچگاه نمی‌خواهیم دشمن را ضعیف تصور کنیم ، گفت : در عین حال پر واضح است که آنها در مدیریت دنیا در همه جا وامانده‌اند آنها در فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و حتی در مدیریت خودشان نیز کم اورده اند چرا که اگر کسی کم نیاورده باشد براحتی اسلحه نمی‌کشد و از زور سخن نمی‌گوید .

وی به موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد : دراین زمینه آن چیزی که برای دشمنان ما مهمتر بود شکستن اراده و عزت ملت ایران بود که در رسیدن به این هدفشان شکست سختی خورده‌اند .

رئیس شورای عالی امنیت ملی نبرد هسته‌ای را فقط یک نبرد نظامی، اقتصادی یا نبردی در زمینه فن آوری ندانست و افزود: گرچه همه این زمینه‌ها برای آنها مهم بود، اما محور این درگیری سیاسی شکستن ملت ایران بود که در آن ناکام ماندند، چرا که آنها از اراده مستحکم این ملت می‌ترسند و برای همین آن را نشانه رفته‌اند.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از اراده بی‌بدیل ملت ایران در همه زمینه‌ها به ویژه موضوع هسته‌ای گفت : ما بدون دادن کوچکترین امتیازی به پیش رفته‌ایم و همچنان نیز به پیش می‌رویم گرچه می‌دانیم هر موفقیتی سختی‌هایی دارد که باید آنها را پشت سر گذارد .

آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش تنظیم رابطه صمیمی میان ملت، دولت و اصناف را ضروری خواند و تصریح کرد: همواره دست های پلیدی می‌خواهند میان این همه طیف فاصله بیاندازد و برای همین همواره باید مراقب باشیم و خدمتگزاری به مردم را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

کد خبر 43627

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز