پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم برداشتن موانع پیشرفت و تعالی نسل جوان کشور گفت: باید جوانان ایران را که مومن ترین و پاک ترین جوانان جهان هستند باور و به آنان اعتماد کنیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در جمع اعضای استانی و ستادی شورای هماهنگی تشکل های سراسری جوانان کشور افزود: هر تحولی را در جوامع بشری، نسل جوان ایجاد می کند و انقلاب اسلامی ایران نیز به همت نسل جوان پیروز شد.

وی خودباوری، خلاقیت و ابتکار عمل و خطرپذیری را از جمله ویژگی های نسل جوان فعال در عرصه های گوناگون خواند و گفت: دوران جوانی دوران تحول، جهش، اثرگذاری و تصمیم های بزرگ در زندگی است.

احمدی نژاد  افزود: نسل جوان در هر دوره موتور حرکت و پایگاه جهش و پیشگام در اصلاح امور و کانون خلاقیت و خطرپذیری است.

رئیس جمهور خطرپذیری را لازمه رسیدن به نقطه کمال خواند و گفت: اگر جامعه ای آماده پذیرش خطرهای ناشی از تصمیمات بزرگ و آرمان ‌های بلند نباشد، اگر درجا نزند، قطعا سقوط خواهد کرد.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه بیشترین سرمایه گذاری درجهت تعالی و پیشرفت جامعه باید روی جوانان انجام شود گفت: در هر جامعه زمانی اتفاق بزرگی می افتد که جوانان پرچمدار باشند چراکه دل های جوانان صمیمی تر، ‌پاک تر و آماده تر برای انوار الهی است.

رئیس جمهور افزود: در جمهوری اسلامی ایران بیشترین سرمایه گذاری ها روی نسل جوان انجام شده و به لحاظ مادی در بخش های آموزش و تحقیقات کارهای بسیاری صورت گرفته است.

وی با استناد به آمار سازمان ملی جوانان مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن ده میلیون جوان و نوجوان بین سنین چهارده تا بیست و نه ساله گفت: اگر ما ده میلیون جوان را هم تحت پوشش داشته باشیم خیلی عالی است البته لازم نیست یک جوان در تمام عمر تحت مراقبت باشد و زمانی که در راه درست قرار گیرد مسیر را تا آخر خواهد پیمود.

رئیس جمهور بر ضرورت احیا و حفظ کرامت و نیز تحقیر نشدن انسان ها در همه جوامع تاکید کرد و گفت: لازمه دعوت به حق این است که افراد بدانند شخصیتشان محفوظ خواهد بود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذاری امور و میدان دادن به نسل جوان را برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب و نظام اسلامی ضروری دانست و افزود: این از خودخواهی است که با گذشت سی سال از انقلاب اسلامی، هنوز برخی ها دودستی به کارها چسبیده‌اند در حالی که جوانان منشأ تحول بوده اند و باید به آنان اعتماد کرد.

احمدی نژاد  با اشاره به جهت گیری های امام راحل و رهبری انقلاب اسلامی در میدان دادن به نسل جوان و اعتماد به آنان گفت: از ویژگی‌های انقلاب ما این است که بستر کمال انسان ها را تأمین می‌کند و اگر عده‌ای بخواهند بگویند که نسل سوم عقب‌تر از نسل های قبلی است، بدین معناست که این انقلاب کار خود را انجام نداده است؛ در صورتی که بسیار در این زمینه کار شده و نسل سوم ما باهوش‌تر و آگاه تر در صحنه است.

رئیس جمهور حضور باشکوه میلیون ها ایرانی را در راهپیمایی 22 بهمن نمونه ای از حضور نسل جوان در صحنه خواند و گفت: همه جهان شاهد بود که چگونه جمع عظیمی از جوانان، کمر دشمن را خرد کردند.

احمدی نژاد افزود: البته میدان دادن به جوانان به معنای نفی تجربه ها و کنار زدن بزرگان نیست بلکه باید نوع نگاه را عوض کنیم و بدانیم که جوانان امروز از نسل‌ های قبلی توانمندترند.

رئیس جمهور بر ضرورت شناخت هرچه بیشتر موانع رشد و پیشرفت جوانان کشور تاکید کرد و با بیان اینکه باید همواره ملاحظات دوره جوانی را درنظر گرفت گفت: محیط جوانان باید بانشاط باشد اگر شادبی وجود نداشته باشد انگیزه و حرکت از بین می رود.

آقای احمدی نژاد گفت: کار برای جوانان فقط توجه به مادیات و پول دادن نیست بلکه یک رفتار یا عمل می‌تواند مسیر حرکت و رفتار او را تحت تاثیر قرار دهد و جوان را متحول کند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هدف از همه آفرینش را تعالی جامعه انسانی از خاک تا عرش الهی دانست و افزود: تلاش پیامبران، مجاهدت ‌های الهی و حادثه عاشورا در همین راستا صورت گرفته است.

در این همایش همچنین علی اکبری رئیس سازمان ملی جوانان با ارائه گزارشی از تشکیل شورای هماهنگی تشکل های سراسری جوانان کشور در تهران گفت: در حال حاضر ده میلیون نفر از مجموع بیست و پنج میلیون جوان و نوجوان بین سنین چهارده تا بیست ونه سال در کشور در تشکل های جوانان کشور عضویت دارند.

وی از اهتمام رئیس جمهور به نسل جوان کشور قدردانی کرد و افزود: تشکل ها باید جذب جوانان با سلایق مختلف و اتحاد و نشاط و حضور درصحنه را هدف اصلی خود قرار دهند.

کد خبر 44288

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز