همشهری آنلاین: رئیس جمهور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در سخنانی در میدان آزادی، بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت

و یاد و خاطره امام بزرگوار و شهیدان و ایثارگران را گرامی داشت. به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری افزود: همه آرمان انبیا متوجه رشد و کمال انسانهاست و انسان آینه صفات و اسمای الهی و آینه تمام نمای همه صفات خداست. 

آقای احمدی نژاد گفت: انسان نقطه اوج آفرینش و روح و حیات همه هستی و نقطه مرکزی دایره وجود است.

رئیس جمهور  انسان را جانشین خدا در جهان هستی دانست و گفت: همه خلقت مسخر انسان کامل است.

وی افزود: پیامبران الهی که خداوند خود مربی و معلم آنان است برای هدایت انسان و رساندن او به نقطه کمال و مطلوب مبعوث شده اند.

رئیس جمهور گفت: عقل به عنوان بزرگ ترین هدیه الهی و فطرت حق جویی به عنوان آیت الهی در وجود انسان به امانت گذاشته شد و انسان کامل صاحب بزرگ ترین امانت الهی و جلوه گاه اسمای خداست.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه همه جهان عرصه عقل و ذوق و خلاقیت و سعی و عمل انسان کامل است گفت: پیامبران و ائمه هدی علیهم السلام و صالحان که خود در نقطه اوج کمال انسانی هستند همه سعیشان برای هدایت انسان ها و رشد و کمال بشر است و آنها در این هدف مقدس همه جان و مال و هستی خود را ایثار کردند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه چیزی از ماه محرم حسینی نگذشته است خاطرنشان کرد: آنچه از مجاهدت های امام حسین (ع) و یاران او به نمایش درآمد همه برای این بود که انسان ها کمال پیدا کنند و موانع رشد و هدایت بشر برداشته و راه نورانی خداپرستی به بشر نشان داده شود.

آقای احمدی نژاد، عاشورا و کربلا را یک دانشگاه عظیم دانست و خاطرنشان کرد: بشر امروز و تشنگان توحید و عدالت باید بدانند که امام حسین (ع) سرور پیشتاز عشق و محبت و علم و معرفت و جوانمردی و فتوت است.

رئیس جمهور افزود: بشر باید بداند که چرا امام حسین (ع) خاندان خود را در معرض شهادت و اسارت قرار داد.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در برابر ستم ستمکاران، انحراف منحرفان، غصب غاصبان، ناهیان از معروف و آمران به منکر ایستاد و فداکاری کرد.

امام حسین (ع) پرچمدار عدالت است

رئیس جمهور گفت: امام حسین (ع) و یارانش به شهادت رسیدند تا انسانیت برقرار باشد، مهر و وفا پایدار بماند و عشق و محبت در انسان ها باقی بماند.

آقای احمدی نژاد افزود: او شهید شد تا ارزش های الهی و انسانی بماند و از سوی دیگر در میدان بزرگ شهادت حاضر شد تا عمق خباثت افرادی را که در خودخواهی قدم برمی دارند و گام به مرحله سقوط انسانی می گذارند به تاریخ نشان دهد.

رئیس جمهور گفت: حسین (ع) پرچمدار عدالت و سفینه نجات همه افراد بشر است نه تنها آن روز بلکه امروز و فردا و فرداها حسین (ع) پرچمدار و میداندار است.

وی افزود: راه امام حسین (ع) و یارانش تا ابد باقی می ماند تا زمانی که فرزند برومندش امام زمان (عج) بیاید او نیز با پرچم عدالت یالثارات امام حسین (ع) قیام خواهد کرد و عدالت را همگانی می کند. رئیس جمهور افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز دنباله رو قیام کربلا و از جنس همان قیام است.

 هر تصمیمی علیه ایران ، علیه حیثیت خودشان است

رئیس جمهور خطاب به بدخواهان ملت ایران گفت: آنان باید بدانند امروز در موضوع هسته ای یا هر موضوع دیگری اگر تصمیمی علیه ملت ایران بگیرند در واقع تصمیم علیه حیثیت خود گرفته اند.

آقای احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در مراسم 22 بهمن افزود: بدخواهان در موضوع هسته ای حیثیت خود و شورای امنیت سازمان ملل متحد را بردند و ناکارآمدی آن را نشان دادند.

رئیس جمهور افزود: برخی از اعضای دائم شورای امنیت که داعیه برقراری صلح و امنیت را در جهان دارند بر اساس اطلاعات غلط تصمیماتی گرفتند و آن را به شورا تحمیل کردند به طوری که در جنگ رژیم صهیونیستی با لبنان به جای جلوگیری از کشتار مردم مظلوم و برقراری آتش بس، علیه ایران قطعنامه صادر کردند.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: بر اساس گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی و بنا به اعلام سازمان های اطلاعاتی خود آنها معلوم شد که ادعاهایشان علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران از پایه غلط است و مردم جهان یک بار دیگر فهمیدند که تصمیمات شورای امنیت علیه ملت ایران تا چه اندازه بی پایه است.

رئیس جمهور افزود: امروز برخی قدرت ها به جای عذرخواهی از ملت ایران این بهانه را مطرح می کنند که چرا تصمیمات قبلی غلط شورای امنیت علیه ایران اجرا نشده است و من در پاسخ می گویم که اشتباه را نمی توان با اشتباه جبران کرد. رئیس جمهور با اشاره به موضوع هسته ای کشورمان خطاب به ملت ایران گفت: مقاومت و ایستادگی شما و رهبری عزیز انقلاب منطق ما را در مساله هسته ای پیروز کرد.

آقای احمدی نژاد افزود: آنان تصور می کردند با تهدید و قطعنامه و تحریم و جنگ روانی و چنگ و دندان نشان دادن ملت ایران از مواضع خود عقب نشینی می کند اما مانند همیشه اشتباه کردند.

رئیس جمهور افزود: ملت بزرگ ایران که شیفته و عاشق امام حسین (ع) است در همان مسیر گام برداشته است و از حق خود دفاع می کند.

آقای احمدی نژاد گفت: ملت ایران منادی خداپرستی و عدالت و برادری و حامی همه ملت های مظلوم در برابر چپاولگران جهانی است؛ ملتی که اگر دنیاطلبان در برابر حق و کرامت او بایستند در برابر همه دنیای آنها خواهد ایستاد البته دنیا بداند اگر این ملت در روز عاشورا حاضر بود صحنه به گونه دیگری رقم می خورد.

وی افزود: امروز 29 سال است که ملت ایران با تبعیت از فرهنگ حسینی و ایستادگی کمر استکبار را شکسته و بر بام عزت جهان نشسته است.

 پاسخ ملت ایران: هیهات من الذله

رئیس جمهور گفت: ملت بزرگوار ایران از حقوق هسته ای خود ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد.

آقای احمدی نژاد در ادامه سخنرانی خود در میدان آزادی خطاب به برخی سران دولت های غربی و به ویژه امریکا، تصریح کرد: آنان باید راهی برای جبران اشتباهات خود پیدا کنند .

رئیس جمهور اضافه کرد : فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب مقررات و قوانین بین المللی است و به آنان توصیه می کنم به قانون و عدالت بازگردند که به نفع همه است .

آقای احمدی نژاد گفت : آنان به خیال خود دو سال است که ملت ایران را بر سر دوراهی قرار داده اند ؛ یکی راه پذیرش فشارهای اقتصادی و سیاسی و تهدید و تحریم و دیگری راه پذیرش ذلت تسلیم در برابر زیاده خواهی آنان.

رئیس جمهور افزود : آنان غافلند از اینکه ملت ایران پیرو حسین (ع) است و همان پاسخ را می دهد که حسین (ع) به دشمنانش داد.

آقای  احمدی نژاد گفت: ما را بین دو راه مخیر کرده اند، بین مثله شدن و تحمل سختی ها و پذیرش ذلت؛ که امام حسین (ع) پاسخ داده اند: هیهات منا الذله.

همه بر حقانیت ملت ایران صحه گذاشته‌اند

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه کار هسته ای از نظر ما تمام شده است، گفت: همه بر حقانیت ملت ایران صحه گذاشته اند و دشمنان ملت ایران جز بازی با کاغذها و تبلیغات نمی توانند کاری انجام دهند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در اجتماع عظیم مردم در میدان آزادی تهران افزود : در قضیه هسته ای تشکر اولم از مقام معظم رهبری است که با درایت و هوشمندی ایستادند و پایه های مقاومت را مستحکم کردند.

وی با اشاره به اینکه تشکر دومم از ملت عزیز ایران است، افزود: این ملت بزرگوار با وحدت و همدلی پشت سر رهبری عزیز، مستحکم ایستادند و بدخواهان را در برابر عظمت و منطق خود به خضوع و تسلیم وادار کردند.

رئیس جمهور گفت: در محضر شما ملت بزرگ ایران و در برابر بشر امروز می خواهم تشکری ویژه داشته باشم، تشکر از حقیقت هستی، انسان کامل، وارث انبیا، نقطه امید بشر و مولایمان حضرت ولی عصر (عج).

آقای احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران و دنیا بدانند که هسته ای شدن ایران یک حادثه معمولی نبود، همانگونه که حادثه 22 بهمن نباید امری معمولی تلقی شود.

رئیس جمهور با اشاربه فداکاری های ملت شریف ایران در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یک ملت بدون سازماندهی، شکل معین و خودجوش در وسط صحنه مقابل مسلسل و تانک و عناصر سازمان یافته ایستاد و پیروز شد.

آقای احمدی نژاد افزود: چه کسی ملت ایران را در آن زمان متشکل کرد؟ چه کسی ملت ما را قدم به قدم هدایت کرد تا بتواند آن پیروزی عظیم و تاریخ ساز را رقم بزند؟

رئیس جمهور همچنین گفت: همه کشورهایی که تا امروز هسته ای شده اند چندین سال و بلکه چند ده سال مقاومت کردند و سرانجام با دادن تعهدات سنگین سیاسی و اقتصادی هسته ای شدند.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه قصد بردن نام این کشورها را ندارم، گفت: هر کدام از این کشورها که هسته ای شده اند حداقل تعهدشان، هضم شدن در نظام سلطه و حمایت از صهیونیسم جنایتکار است.

 هیچ گاه احساس ضعف و سستی نمی‌کنیم

رئیس جمهور گفت: شما ملت بدون دادن کوچک ترین امتیاز و بدون پذیرش هیچ نوع ضابطه غیرقانونی، امروز در کنار معدود کشورهایی نشسته اید که مدیریت سوخت هسته ای را خود به عهده گرفته اند.

آقای احمدی نژاد در اجتماع عظیم مردم در میدان آزادی تهران افزود : شهادت می دهم در سخت ترین شرایط که فشارهای بیرونی و داخلی که خواست دشمن بود و در شرایطی که خیلی ها بریده بودند و راه ها را بسته می دیدند و به دنبال راه سازش بودند، دست مدیریت امام غایب از نظر (عج) راه ها را باز می کرد.

وی گفت: ما هیچ گاه احساس ضعف و سستی نمی کنیم؛ خدا می داند که در مسیرهای سخت، یاری و هدایت آن امام عزیز (عج) را با همه وجود حس می کردیم و برای همین هر لحظه و هر روز دعای فرج را می خوانیم.

رئیس جمهور افزود: یادتان باشد امام راحل همواره می فرمود: "دست الهی را در همه کارهای ملت و انقلاب می بینم".

وی گفت: من از شما تقاضا می کنم برای تشکر از امام عصر (عج) و خدای متعال دست ها را بالا بیاورید و دعای فرج امام زمان را با هم تلاوت کنید.

احمدی نژاد افزود: از آن حضرت می خواهم که ملت مومن و بزرگ و رهبری شجاع او را از دعای خیر خود فراموش نکند.

رئیس جمهور گفت: ای امام عصر، می دانید که ملت ایران در راه آرمان های شما ایستاده است و از بذل جان و مال دریغ ندارد و قدمی عقب نمی نشیند؛ پس ملت را در همه صحنه ها یاور باشید.

وی تصریح کرد: تذکر می دهم به آنهایی که آن طرف دنیا نشسته اند؛ دنیای شصت سال قبل نیست؛ به نصیحت ملت ایران گوش کنید و دست از شیطنت بردارید.

 در پیشبرد کشور قدم به قدم جلو می رویم

رئیس جمهور خطاب به بدخواهان ملت ایران گفت: بدانید که ما در موضوع هسته ای و دیگر مسائل خود از جمله دفاع از حقوق ملت و ساختن و پیشبرد کشور قدم به قدم و سنگر به سنگر به جلو می رویم.

آقای احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن افزود: سفیر یکی از کشورهای اروپایی که دائماً درباره ایران اشتباه می کند و به این طرف و آن طرف می رود و می خواهد در دیگران علیه ایران تأثیر بگذارد و متأسفانه برخی با او همراهی کردند، می گوید در ایران احمدی نژاد در موضوع هسته ای و سیاست خارجی تنهاست، مردم و مسئولان مواضع او را در موضوع هسته ای و موضوع حمایت از فلسطین قبول ندارند و متأسفانه نه از روی فهم بلکه از روی کینه ای که از دولت و ملت دارند با او همنوایی می کنند.

رئیس جمهور گفت: من می خواهم در این زمینه نظر مردم را پرس و جو کنم تا همه مردم دنیا بدانند.

آقای احمدی نژاد خطاب به مردم گفت: شما حاضر بودید در موضوع هسته ای کوتاهی ، تسلیم یا سازشی از جانب من یا امثال من اتفاق بیفتد ؟

آیا حاضر بودید یا هستید که یک قدم یا سر سوزنی از حقوق هسته ای خود عقب نشینی کنید ؟ آیا به کسی اجازه سازش در حقوق خود را می دهید؟ (مردم در پاسخ به هر یک از سؤالات رئیس جمهور، پاسخ منفی دادند.)

آقای احمدی نژاد گفت: شعار و آخرین کلام شما در موضوع هسته ای چیست؟ با فریاد بلند بگویید تا همه دنیا بفهمند.

(مردم با صدای بلند فریاد زدند: انرژی هسته ای حق مسلم ماست.)

آقای احمدی نژاد پرسید: آیا در مسیر دفاع از حقوق و آرمان های خود خسته شده اید؟

(مردم فریاد زدند خیر.)

رئیس جمهور پرسید: چه کسی خسته است؟

(و مردم پاسخ دادند: دشمن.)

آقای احمدی نژاد با اشاره به موضوع فلسطین از مردم پرسید: آیا در میان ملت ایران کسی هست که طرفدار رژیم صهیونیستی باشد ؟

آیا کسی هست که درقبال سرنوشت فلسطین و مردم مظلوم آن بی تفاوت باشد؟

آیا کسی هست که حامی و یار مردم مظلوم فلسطین نباشد؟

(مردم در پاسخ به این سؤالات نیز گفتند: خیر.)

آقای احمدی نژاد از مردم خواست حرف خود را درباره رژیم صهیونیستی که در روز قدس نیز با مشت های گره کرده اعلام کردند بگویند: مردم نیز با فریادهای بلند شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

رئیس جمهور گفت: دنیا بداند احمدی نژاد قطره ای از اقیانوس بیکران ملت است و مواضع ملت ایران و رهبری عزیز آن را بیان می کند.

وی افزود: در موضوع هسته ای و دیگر موضوعات از این گونه وقایع بسیار است و علاقه ندارم کام ملت ایران را با بیان آنها تلخ کنم اما همه بدانند ما در موضوع هسته ای و دیگر مسائل قدم به قدم پیش می رویم.

رئیس جمهور افزود: متأسفانه عده ای هستند که خود را مالک کشور می دانند و می خواهند همه امور ملت زیر نظر آنان باشد و با کینه ورزی همه خوبی ها و پیشرفت ملت و خدمات را تخریب می کنند.

 موضوع هسته ای تمام شده است

آقای محمود احمدی نژاد با انتقاد از برخی افراد داخلی که اطلاعات هسته ای را در اختیار دشمنان ایران قرار دادند، گفت: اینکه کسی برود به طور منظم در دیدار با دشمن از آنها تعجیل در ارائه قطعنامه را خواستار شود فکر نمی کنم چنین افرادی جزو ملت ایران باشند و ملت ایران آنها را از بین خود طرد خواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم راهپیمایی 22 بهمن خطاب به این افراد افزود: تصور نکنید که اگر به مراکزی از قدرت و همچنین رسانه ها دسترسی دارید می توانید از چنگال عدالت ملت ایران بگریزید.

آقای احمدی نژاد گفت: شما هیچ مسئولیتی ندارید و این را بدانید که امروز موضوع هسته ای تمام شده و مشکل، مشکل غربی هاست.

رئیس جمهور افزود: آنها برخلاف قانون در شورای امنیتی که باید تصمیماتش دقیق و قانونی باشد قطعنامه صادر کرده اند و اکنون مانده اند چگونه اشتباه خود را جبران کنند.

آقای احمدی نژاد گفت: در این شرایط افرادی هستند که به دشمنان ملت ایران تعهد می دهند اما اینها بدانند که ملت عزیز ایران به احدی اجازه تضییع حقوقشان را نخواهد داد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش افزود: عده ای نیز که اقلیت محض هستند به دلیل دسترسی به پول و رسانه قصد دارند پشت ملت را خالی کنند و هر کاری که در کشور انجام می شود به تمسخر می گیرند و با اطلاعات غلط می خواهند امید مردم را به یاس تبدیل کنند.

آقای احمدی نژاد درباره این گروه گفت: اگر دولت سفر استانی انجام می دهد می گویند چرا سفر می رود؛ اگر نمی رود می گویند چرا دولت کار نمی کند؛ اگر دولت راه، پل و مدرسه می سازد می گویند چرا پول خرج می کند و اگر نسازد می گویند چرا کار نمی کند؛ اگر به روستاها برود می گویند دولت به جای صحبت با مردم عادی با ما گفتگو کند و اگر سفر نرود می گویند دولت از مردم بریده است.

 ملت هستی خود را فدای عزتش کرده است

رئیس جمهور گفت: وقتی تحول اداری اتفاق می افتد، فریاد می زنند و می گویند عجب سازمان تنبل، بزرگ و بی خاصیتی است، اگر سیستم را متحول کنیم، فریاد می زنند چرا متحول کردید؛ به سفر خارجی نمی رویم، فریاد می زنند سیاست خارجی معطل است، گفتگو نمی کنیم می گویند تند هستید، گفتگو می کنیم، می گویند سازش می کنید.

آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در اجتماع عظیم مردم تهران در میدان آزادی افزود: هر جا پرچم پیشرفت و اقتدار ملت ایران برپا می شود، عصبانی می شوند؛ می گویند شما چرا در قضیه هسته ای هزینه کردید؛ هزینه ای که ملت ایران کرده است در مقایسه با دیگران در حد صفر است؛ اصلاً چرا نباید هزینه کنیم؟

رئیس جمهور گفت: ملت ایران همة هستی خود را فدای عزت، اقتدار و حیات طیبه خویش کرده است.

وی افزود: فریاد می زنند که شما چرا تدبیر نمی کنید؛ وقتی می گوییم تدبیر شما چیست، می گویند عقب نشینی کنید، آیا تدبیر این است که عقب نشینی کنیم؟

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر عقب نشینی تدبیر است، پس زبون ترین و ترسوترین مردمان عالم از نظر شما برترینند.

احمدی نژاد افزود: در منطق اینان ملت ایران از اساس نباید انقلاب می کرد، دفاع مقدس می کرد و نباید امروز در تمام میدان ها حضور می داشت.

وی گفت: ایستادن یعنی هزینه کردن، راه ملت ایران از راه سازشکاران، خودخواهان و کسانی که ایران را ملک طلق خود می دانند، جداست.

وی به بخش های گوناگون پرتاب ، هدایت و مدیریت ماهواره اشاره کرد و گفت: برای این کار باید چهار بخش شامل بخش های ساخت ماهواره ، ساخت موشک حمل ماهواره ، ساخت ایستگاه پرتاب موشک و ایستگاه زمینی هدایت و بهره برداری ماهواره فعال و با هم هماهنگ باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در این چهار بخش به خودکفایی رسیده ایم ، گفت : پیشتر با روس ها برای سنجش از راه دور، ماهواره مشترک ارسال کردیم که به دلیل نداشتن ایستگاه زمینی نتوانستیم از آن استفاده کنیم .

وی اضافه کرد : از سال گذشته موضوع حضور ایران در فضا در دولت مطرح و تصویب شد و جوانان متعهد و متخصص ایرانی جمع شدند و پس از تلاش به این فناوری نیز دست یافتیم .

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه نخستین ماهواره ما ماهواره ای مخابراتی است ، خاطر نشان کرد : ماهواره های بعدی که ایران خواهد ساخت همه ویژگی های ماهواره های نوین را خواهد داشت.

همه توان خود را در پیشرفت ایران بکار می گیریم

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی گفت : این دستاوردها به حدی است که چهره امروز ایران با 30 سال قبل قابل مقایسه نیست .

آقای احمدی نژاد در مراسم راهپیمایی 22 بهمن با قدردانی از کسانی که برای عزت و آبادانی ایران اسلامی عاشقانه تلاش می کنند ، افزود: این دولت برآمده از نذر و نیازها و دعاهای مردم است.

وی تصریح کرد: دولت خود را مدیون ، بدهکار ، نوکر و دست بوس ملت می داند و همه توان خود را در خدمت پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم به کار گرفته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد : حجم خدمات ، افتخارآفرین است و در همه بخش ها طرح ها به صورت جهشی به پیش می رود .

وی با اشاره به سند چشم انداز بیست ساله کشور و جایگاه ایران در این سند به عنوان کشور نخست منطقه در علوم و فناوری گفت: هم اکنون در هفت رشته علمی و فناوری در منطقه مقام اول را داریم ، در بیوتکنولوژی پیشتر به مقام اول منطقه رسیده و همچنین قبلا هم در تولید دارو و در زمینه علوم هوا فضا مقام نخست منطقه را کسب کرده ایم .

وی به پرتاب نخستین کاوشگر ایرانی اشاره و اضافه کرد: امروز حضور در فضا لازمه حیات افتخار آفرین ملت است.

آقای احمدی نژاد به پیشرفت های ایران در بیشتر علوم و فنون نوین اشاره و اضافه کرد : فعالیت های اصلی علمی هم اکنون در فضا صورت می گیرد و همه اطلاعات ، ارتباطات و پخش و ارسال تصاویر، از فضا مخابره می شود.

 اقدامات دولت به سرعت پیش می رود

رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: کاوشگری که اخیرا پرتاب شد پس از مسیرسنجی، اطلاعات مسیر را به تهران مخابره می کند تا ماهواره به درستی پرتاب شود و دو کاوشگر دیگر باید بروند تا ماهواره آماده پرتاب شود.

آقای احمدی نژاد افزود: در دنیا حداقل 9 بار کاوشگر پرتاب می کنند که برخی روی زمین و برخی در آسمان منفجر می شود تا بتوانند ماهواره را در مدار قرار دهند.

رئیس جمهور فناوری حضور در فضا را از پیچیده ترین فناوری های جهان دانست و گفت: این کاوشگر سه قسمت دارد، بخش اول 90 ثانیه موشک را به بالا می برد، بخش دوم 300 ثانیه وارد جو می شود و بخش سوم که سر اصلی است به سمت مدار پرتاب می شود و در داخل این سر اصلی، موشک کاوشگر قرار دارد.

احمدی نژاد افزود: دستگاه هایی وضع مسیر ، فشار، دما، باد و تغییرات شدید و موقعیت جغرافیایی را از زمین مخابره می کنند تا برای کاوشگر بعدی مسیر تصحیح شود.

رئیس جمهور گفت: این کاوشگر به لطف خدا با موفقیت کامل پرتاب شد و اطلاعات دریافتی در اختیار دانشمندان ماست و دو کاوشگر تکمیلی نیز پرتاب خواهد شد و در تابستان آینده نخستین ماهواره که صد در صد ساخت ایران است در مدار قرار می گیرد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همه اقدامات دولت به سرعت پیش می رود افزود: یکی از این اقدامات سفرهای استانی است که در جهت عدالت، همبستگی، اصلاح تصمیمات دولت برای ساختن کشور صورت می گیرد .

رئیس جمهور افزود: در طول دو و نیم سال از عمر دولت 34 سفر استانی انجام شد که در تاریخ ایران و هیچ جای جهان سابقه نداشته است .

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در دور نخست سفرهای استانی شش هزار و صد طرح تصویب شد گفت: بیش از 76 درصد آنها یا به اتمام رسیده و یا در مراحل پایانی است و بقیه نیز در مسیر طراحی و عملیات پیش می رود.

رئیس جمهور سفرهای استانی و تصمیمات دولت را در این سفرها کاملا مطالعه شده و با کارشناسی خواند و گفت: برای این سفرها 780 جلسه هماهنگی در سطح کارشناسی تشکیل شده که 29 هزار نفر ساعت زمان برده است.

احمدی نژاد افزود: درباره بودجه سال آینده نیز بیش از 100 ساعت خودم وقت گذاشته ام که 60 ساعت آن با خبره ترین کارشناسان اقتصادی کشور بوده است.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به کارهای فراوان انجام شده در سفرهای استانی گفت: در این سفرها 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های زودبازده اختصاص یافته که 16 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

احمدی نژاد افزود: در این سفرها 13 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری استان ها از حساب ذخیره ارزی تخصیص یافته که بیش از 6 میلیارد دلار آن پرداخت شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در دو و نیم سال از فعالیت دولت، حداقل دو برابر کل پنج سال برنامه توسعه سوم کار انجام شده است.

کشور در مسیر توسعه است

رئیس جمهور در ادامه گفت: در موضوع مسکن که امروز مشکل جوانان است که البته با شیطنت عده ای ظاهرا مشکل ساز شده، در 25 سال گذشته به اندازه ساخت یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی، زمین واگذار شده درحالی که در سال 86 به اندازه احداث یک میلیون واحد مسکونی، زمین واگذار شده است.

آقای احمدی نژاد خطاب به جمع عظیم مردم در میدان آزادی تهران با بیان اینکه امروز تعداد مراکز تحقیقاتی بهداشت و درمان به 160 مرکز رسیده است افزود: همچنین پایگاه های اورژانس جاده ای از 650 پایگاه در سال 1383 به 1420 پایگاه در سال 1386 رسیده است.

رئیس جمهور افزود: به لطف توسعه این پایگاه ها و عنایت خدا و ابتکار پلیس راه تعداد تلفات جاده ای نسبت به سال 84، پانزده درصد کاهش دارد درحالی که تا آن موقع هر سال تعداد تلفات جاده ای ده درصد رشد داشت.

آقای احمدی نژاد گفت: امروز صد درصد خانوارهای روستایی تحت پوشش پزشک خانواده هستند و ان شاء الله این طرح در مناطق شهری هم اجرا می شود.

وی افزود: در دو سال گذشته 20 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

رئیس جمهور همچنین گفت: در دو سال و نیم گذشته دو هزار و 100 مجموعه ورزشی احداث شده است درحالی که در ده سال گذشته 1500 مجموعه ورزشی ساخته شده بود.

آقای احمدی‌نژاد افزود: تعداد مدال های ورزشکاران هم در دو سال و نیم گذشته بیش از پنج سال قبل است.

وی همچنین با بیان اینکه در دو سال گذشته ده هزار مگاوات برق به ظرفیت نیروگاه ها افزوده شده است ، گفت: در دو سال گذشته 35 سد کوچک و بزرگ، کامل و آبگیری شد.

رئیس جمهور افزود: نرخ رشد علمی در سه سال گذشته 135 درصد رشد داشته است و در دو سال و نیم گذشته نیز هفتاد هزار کلاس درس اضافه شد.

آقای احمدی‌نژاد گفت: در مخابرات تا سال 83 هفت میلیون تلفن سیار واگذار شد و امروز 28 میلیون تلفن سیار با یک سوم قیمت آن روز واگذار شده است؛ امروز تلفن ثابت به روز واگذار می شود.

‪ ۱۵‬هزارمیلیارد تومان سهام دولتی واگذار شد

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه از واگذاری ‪ ۱۵‬هزار و ‪ ۶۰۰‬میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی به مردم در دوسال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که در ‪ ۱۵‬سال گذشته تنها دو هزار و ‪ ۷۰۰‬میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی واگذار شده بود.

دکتر محمود احمدی نژاد به‌ارایه گزارشی از عملکرد دولت نهم در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته هر سال یک میلیون و ‪ ۲۰۰‬هزار نیروی جدید وارد بازار کار شده است.

وی افزود:در پاییز امسال، نرخ بیکاری به ‪ ۹/۸‬درصد رسید و این درحالی است که در ابتدای کار دولت، با سه میلیون نفر بیکار، مواجه بودیم.

رییس جمهوری به برخی اقدامات دولت برای اصلاح ساختار اداری و اقتصادی کشور اشاره کرد وگفت: برای نمونه رییس جمهوری باید در ‪ ۳۶‬شورا شرکت می‌کرد که جلسات برخی از این شوراها حتی هر دو سال یکبار نیز تشکیل نمی‌شد و به همین خاطر دولت آن را اصلاح و تعداد شوراها را به پنج شورا رساند.

احمدی نژاد یادآور شد: ‪ ۶۱۰‬دستگاه خارج از نظارت دولت و اصول قانونی نظارت، به صورت مستقل از بودجه پول می‌گرفتند که دولت این دستگاهها را محدود کرد و تعداد آن را به ‪ ۳۹‬دستگاه رساند.

رییس جمهوری گفت: دولت نظام برنامه ریزی کشور را اصلاح و نظام بودجه ریزی کشور را شفاف و روان کرد.

وی تصریح کرد: درحالی که دولت درعرصه خارجی بامساله مهم هسته‌ای مواجه بود، در داخل و در عرصه‌های عمران،اشتغال، علم و خدمات، درگیر گسترده‌ترین کارها بود.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: در شرایطی که عده‌ایی کمر به قتل این دولت بسته بودند،به لطف خدا و با همت ملت بزرگ ایران، دولت فهرست بی‌بدلیلی از خدمات را ارایه کرد.

رییس جمهوری، از ملت ایران به خاطر یاری دولت تشکر کرد و گفت: اگر یاری، حضور و ایمان مردم نبود، همه دولت‌ها و این دولت تاکنون صدبار زمین خورده بودند.

احمدی‌نژاد یادآور شد: یکی از شخصیت‌های سیاسی خارجی به من می‌گفت ما نمی‌دانیم ملت ایران چگونه ملتی است، اگر یکی از این حوادث در طول ‪ ۲۸‬سال یا این دو سال برای ملت ما که بیش از ‪ ۲۰۰‬میلیون هستند، پیش می‌آمد بدون تردید دولت‌های ما یکی پس از دیگری ساقط می‌شدند.

رییس جمهوری اظهارداشت: به رغم همه این سازندگی‌ها و پیشرفت‌هایی که طی دوران انقلاب به دست آمده است، ما هنوز در اوایل راه هستیم و با مشکلات ساختاری مواجهیم.

احمدی‌نژاد در ادامه، با بیان اینکه دولت کارگروهی متشکل از اساتید، متخصصان و صاحب‌نظران را مامور ریشه یابی مشکلات موجود در کشور کرده است، گفت: خود من در یک روز هفته حداقل چهارساعت با این کارگروه جلسه دارم.

وی اضافه کرد: دولت به این نتیجه رسیده‌است که ریشه بسیاری از مشکلات، ناکارآمدی‌ها و بهره وری پایین، نواسانات شدید قیمت ها، رابطه بازیها و رانت‌ها در این است که اساس برنامه ریزی و نظام‌مندی بر عدالت استوار نشده است.

رییس جمهوری گفت:عدالت عنصر کلیدی درتنظیم روابط درشکوفایی استعدادها و در بطن دوستی و برادری و انگیزه کار و تلاش سازنده است، عدالت سوزانده ریشه فساد و مفاسد است، عدالت ثمره توحید است و موحدان حقیقی عالم همگی موحد هستند.

احمدی نژاد گفت: برای برپایی عدالت و برای حرکت در جهت عدالت چند بخش را باید همزمان اصلاح کنیم که نخستین بخش آن "مالیات " است.

وی افزود: سه دهک درآمدی بالای کشور کمتر از یک هفتم مالیات کشور را می پردازند که این بدان معناست که فاصله‌ها هر روز بیشتر می‌شود.

رییس جمهوری، بخش بانکی را از دیگر بخش‌هایی که باید اصلاح شود دانست و گفت: یک درصد متقاضیان، بیش از ‪ ۵۵‬درصد تسهیلات را به خود اختصاص می‌دهند و نظام بانکی یکی از عوامل تبعیض در کشور است.

احمدی‌نژاد همچنین بر اصلاح نظام توزیع در کشورنیز تاکید کرد و گفت: در بسیاری ازموارد بیش از ‪ ۱۲۰‬درصد قیمت تمام شده به قیمت محصول اضافه می‌شود که این خلاف عدالت است.

احمدی نژاد نظام صادرات و واردات را ناصحیح دانست و گفت: واردات کشور عمدتا در انحصار است و صادرات نیز در انحصار است. این یعنی تبعیض و خلاف عدالت و این یعنی تحمیل به مردم که با کمک اصناف عزیز باید اصلاح شود.

رییس جمهوری اسلامی ایران، از اصلاحات بزرگ اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: این کار از مدت‌ها قبل آغاز شده است و امیدواریم اوایل سال آینده نتایج طراحی‌های آن به اطلاع ملت و صاحبنظران برسد.

احمدی نژاد افزود: ما نیاز به یک اصلاح بزرگ و جراحی بزرگ در اقتصاد داریم که کار آن از مدت‌ها قبل آغاز شده است .

رییس جمهوری خاطرنشان کرد که کار اصلاح نظام اقتصادی کشور از سال آینده آغاز خواهد شد.

احمدی نژاد، نظام یارانه‌ای در کشور را یکی از موارد بی‌عدالتی دانست و گفت: دولت امروز در بخش‌های انرژی، آب و کشاورزی و نان، سالانه بیش از ‪۹۵‬ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد که این پرداخت‌ها درحالی صورت می‌گیرد که بیش از ‪ ۷۰‬درصد این یارانه‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم سهم سه دهک درآمدی بالای جامعه می‌شود و هفت دهک درآمدی پایین جامعه تنها از ‪ ۳۰‬درصد این پرداخت‌های دولت بهره می‌برد.

رییس جمهوری، وضعیت کنونی پرداخت یارانه‌ها را خلاف عدالت دانست و گفت:
این مساله ریشه بسیاری از نابسامانی‌ها، رانت‌ها، تورم‌ها و سواستفاده ها است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اقتصاد امروز کشور غیر مردم مدار، یارانه‌ای و رانتی است که این مساله برخلاف عدالت است و باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح نظام صدور مجوزها در کشور، گفت: هم‌اکنون در نظام صدور مجوزها رابطه بازی و پارتی بازی وجود دارد.

احمدی نژاد افزود: مجوزها امتیاز می‌آورد و خرید و فروش می‌شود و هر که رابطه دارد سریعتر مجوز می‌گیرد که این مساله خلاف عدالت است و باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: اجرای عدالت وظیفه ما و موجب عزت ماست و همه باید در این مسیر بکوشیم.

رییس جمهوری در پایان از ملت عزیز ایران که ‪ ۲۲‬بهمن سال ‪ ۸۶‬را به یک صحنه عزت و افتخار دیگر تبدیل کردند و بدخواهان را مایوس کردند، تشکر کرد.

احمدی نژاد گفت: ملت ایران بدانید که پیروز هستید و دنیا بداند ملت ایران عزیز و پیروز است و حق طلبان پیروزند.

رییس جمهوری همچنین در جمع راهپیمایان روز ‪ ۲۲‬بهمن گفت که درباره بحث انتخابات آتی مجلس در آینده با ملت ایران صحبت خواهد کرد.

کد خبر 43992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز