شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت، شنبه 13 بهمن با حضوردر مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مقام شامخ امام خمینی (ره) ادای احترام کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمود احمدی‌نژاد، پس از زیارت حرم مطهر امام خمینی (ره) در سخنانی در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی و در جمع اعضای هیات وزیران افزود: دهه فجر در حقیقت بعثت مجدد قیام پیامبر اسلام به دست فرزندش امام خمینی (ره) است و همانطور که قیام پیامبر اکرم متعلق به همه بشریت بود حرکت امام خمینی (ره) نیز متعلق به همه بشریت است.

وی همه افراد ‌بشر را مدیون امام خمینی (ره) دانست و گفت: امام خمینی امروز در دل توده‌های میلیاردی انسان‌ها جاد دارد و آرمان های حضرت امام از دل ملت‌ها، اگرچه با ادبیات متفاوت اما در جهان، فریاد زده می شود.

رئیس‌جمهوری افزود: حرکت امام در حقیقت احیای کرامت انسان‌ها در دوره معاصر بود کرامتی که زیر پای کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها از یک طرف و سرمایه داران از طرف دیگر به طور کامل لگدمال شده بود.

آقای احمدی نژاد با اشاره به یاس جهانیان از تغییر شرایط تصریح کرد: امام خمینی پرچم کرامت و حرمت انسان ها را در دست گرفت و مخاطب امام هم دل های همه افراد بشر بود و پیام امام پیامی الهی بود و به همین دلیل این پیام همه دل های پاک را به حرکت و جوشش واداشت.

وی با بیان اینکه امروز آرزوی دیرین حضرت امام برای صدور فرهنگ و آیین انقلاب اسلامی محقق شده است گفت: امام زنده است و زنده خواهد ماند و در همه آرمان های متعالی جاری است؛ او بت شکن است و همچنان نور او بت های تاریخ را خواهد شکست و در نهایت نهضت امام خمینی به نهضت فراگیر امام موعود (عج) متصل خواهد شد.

رئیس جمهور همه حرکات و کارهای امام راحل را الهی خواند و افزود: در حقیقت امام کاملا محو در خدا بود و خدای متعال هم همه حرکات او را مدیریت کرد.

احمدی‌نژاد حضور هیات وزیران را در حرم امام خمینی (ره) برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام امت خواند و بر حرکت دولت در این مسیر تاکید کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) رمز حقیقی پیروزی انقلاب اسلامی را عاشورا و محرم دانست و گفت: همین علت که انقلاب را به وجود آورد قطعا آن را نگه می دارد و ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه در روح و دل دولت آقای احمدی‌نژاد حرکت و فرهنگ امام و فرهنگ عاشورایی مشاهده می شود گفت: امیدواریم دولت در این مسیر توفیق بیشتری داشته باشد و دل های همه ما روز به روز در این راه به هم نزدیک تر شود تا در نهایت به آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفته اند در‌ آینده دست یابیم.

رئیس جمهوری پس از سخنانش در میان قشرهای مختلف مردم که در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر بودند حضور یافت و به ابراز احساسات آنان پاسخ گفت.

همچنین آقای احمدی نژاد و اعضای هیات دولت با حضور بر مزار شهدای دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران و دفتر نخست وزیری که در تیر و شهریور 1360 به شهادت رسیدند ، ضمن تجدید بیعت دوباره با آنان با قرائت فاتحه به مقام شامخشان ادای احترام کردند.

کد خبر 43236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز