مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز میلیون‌ها زن مومن، آماده فداکاری هستند که ارزش‌کار آنها بالاتر از شهداست، تاکید کرد:

نقش زنان در صیانت و حفظ ارزش‌ها،‌ خوبی‌ها و آرمان‌ها همواره بیشتر از مردان بوده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان که عصر امروز (شنبه) در «کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای زن» در تالار وحدت تهران سخن می‌گفت، با بیان اینکه خدا را سپاسگذارم که در یکی از بهترین، زیباترین و الهام‌بخش‌ترین نشست‌ها حضور پیدا کرده‌ام، اظهار داشت: سخن گفتن از زن و شهادت، سخن گفتن از زیباترین و بهترین‌ها می‌باشد.
وی با بیان اینکه انسان آیینه و تجلی ذات خداوند و زن آیینه همه زیبایی‌های آفریده خدا می‌باشد، گفت: اگر خدا زن را نمی‌آفرید، هیچ ظرفی و آیینه‌ای برای تجلی زیبایی‌های خداوند وجود نداشت.
احمدی‌نژاد با اشاره به استعدادها و ویژگی‌های برجسته زنان، بیان داشت: زن مظهر عشق و محبت است و اگر زن نبود کانون عشق و محبتی هم نبود و در عالم نیز اثری از عشق و محبت مشاهده نمی‌شد.
وی وجود زنان را مملو از عشق و مهربانی دانست و افزود: زنان مظهر صبر و فداکاری هستند و صفات برجسته آنان دارای همه خوبی‌ها و فرهنگ متعالی است.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود شهید را تجلی غیرت، ‌ایثارگری، صبر و مقاومت دانست و افزود: اگر یک زن به شهادت برسد همه قله‌های زیبایی و درجات تعالی را فتح نموده است، چرا که بالاتر از آن قابل تصور نیست و شهید در جوار خداوند است.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابراز تاسف از اینکه شیاطین در طول تاریخ آنچه که می‌توانستند در حق زنان ظلم و جنایت روا داشته‌اند، تاکید کرد: جامعه زنان مظلوم‌ترین اقشار در طول تاریخ است و آن چیزی که اکنون در دنیای امروز می‌بینیم شکل جدید و آراسته شده از ظلم‌هایی است که بر جامعه زنان روا می گردد.
وی جنایات و ظلم‌هایی را که در دنیای امروز به زنان روا داشته می‌شود، کمتر از جنایاتی که در دوره جاهلیت و زنده‌به گور کردن دختران وجود داشت، ندانست و افزود: حتی نام‌های مختلف به نام مارکسیسم و سرمایه‌داری نیز پوششی برای ظلم و جنایات بر جامعه زنان است.
احمدی‌نژاد با ابراز خرسندی از این که در سرزمین اسلامی میلیون‌ها زن پاک، ‌مومن و شجاع با شناخت جایگاه و منزلت خود پرچم عشق، صبر، خداپرستی و عدالت را در اهتزاز نگاه داشته‌اند، گفت: باور ما این است که زنان به خاطر ویژگی‌های خدادادی، مسئولیت‌هایی را که انجام می‌دهند آنها را در جایگاه شهدا قرار می‌دهد.
وی با اشاره به وجود بیش از 6 هزار زن شهید در ایران اسلامی، اظهار داشت: دست پرمهری که شهدا را پرورش داده‌اند ارزش‌شان نیز بسیار بالا است و مانند باغبانی می‌باشند که گل‌ها را پرورش دادند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز میلیون‌ها زن مومن، آماده فداکاری هستند که ارزش‌کار آنها بالاتر از شهدا می‌باشد، تاکید کرد: نقش زن در صیانت و حفظ ارزش‌ها،‌ خوبی‌ها و آرمان‌ها همواره بیشتر از مردان بوده است.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: در کشور ما زنان جامعه اسلامی با آگاهی ، آزادی و اختیار راه مجاهدت،‌عزت و آرمان‌ها را انتخاب کردند و در تمامی صحنه‌ها پیشاپیش مردان حرکت نمودند.
احمدی‌نژاد در پایان از مسئولان برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت زن خواست تا دایره معرفی شهدای زن را گسترش دهند، چرا که تک تک شهدا یک خورشید فروزان عالم بشریت هستند.
بنا بر این گزارش در این مراسم که مهمانان خارجی از چندین کشور اسلامی نیز حضور داشتند از 20 تن از شهدای زن انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس با حضور رئیس‌جمهور تجلیل شد
کد خبر 43294

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز