همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: خط امامت و ولایت الگوی اصلی ما درحکومت‌داری است و اگر این الگو در همه عرصه‌ها نفوذ کند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد سه‌شنبه (18دی) در آیین بهره برداری رسمی از طرح‌های راهسازی، بهداشت و درمان و انرژی در شیراز، افزود: برخی افراد می‌خواهند الگوهای دیگری از کشورهای غرب یا شرق جایگزین این الگو کنند، آن الگوها ممکن است چشم‌هایی را نیز خیره کند اما مطمئن‌باشید اصالت و معنویت را متلاشی می‌کند به‌طوری که دیگر قابل‌جبران‌نیست.

وی اظهارداشت: احکام الهی بهترین و کارسازترین مدل برای اداره‌امور جامعه است اما اگر ما نخواهیم یا نتوانیم این احکام را پیاده کنیم، مقصر خودمان هستیم.

احمدی نژاد گفت: بسیاری ازافراد نمی‌توانند یا نمی‌خواهند این احکام را به عنوان مدل پیاده کنند از این رو، آن را کنار می‌گذارند و می‌گویند نمی‌شود با این احکام جامعه را اداره کرد.

وی اضافه کرد: افرادی که کشورهای شرق یا غرب را به رخ ما می‌کشند، متوجه نیستند که آنها با چه مشکلاتی روبرو هستند، برخی از این کشورها در شرق ‪۲۰‬ سال پیش کار آزادسازی سرمایه را آغاز کرده‌اند اما اکنون با ‪ ۳۰۰‬هزار نفر حاشیه‌نشین روبرو هستند و در سال‌های آینده معلوم می‌شود این کشورها چه مشکلات بیشتری دارند.

رئیس جمهور گفت: برخی کشورهای غربی نیز هستند که به عنوان مدل برای ما مطرح می‌شوند، اما این کشورها نیز مشکلات خاص خود را دارند و نمی‌توانند بر مبنای ادعایی که دارند، جامعه را اداره کنند.

وی اضافه کرد: یکی از کشورهایی که در غرب مدعی دمکراسی، آزادی، توسعه و پیمودن قله‌های ترقی است، با ‪ ۲۹۰‬میلیون نفر جمعیت، هنوز ‪ ۴۰‬میلیون نفر جمعیت آن زیر پوشش هیچ نوع حمایتی قرار ندارد.

به گفته رئیس‌جمهور، این کشور هزاران نفر کارتن خواب و لب مرزی دارد و اثری از کرامت، سلامت و انسانیت در آن باقی نمانده است.

وی گفت: متاسفانه در کشور ما نیز بسیاری از افراد که‌حتی درلباس روحانیت قرار دارند، به جای اینکه فریاد دین بزنند، فریاد این‌کشورها را می‌زنند در حالی که این افراد باید دغدغه دستورات اسلامی را داشته باشند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید نان و لقمه حلال را به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج داد، گفت: چرا نان و لقمه حلال در خیلی از نقاط از جمله بانک‌ها و بازار کمرنگ شود؟ این دو مفهوم حرف خداست که باید در جامعه پیاده شود.

وی بیان داشت: نظام‌های حاکم بر یک جامعه باید با اعتقادات و فرهنگ آن جامعه همگونی داشته‌باشد که اگر اینطور نباشد، آن جامعه ‌دچار دوگانگی می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: ازجمله این همگونی‌ها، بای ددرگردش پول به وجود بیاید، گردش پول در جامعه‌اسلامی باید مبتنی بر اعتقادات اسلامی باشد تا بتواند اقتصاد اسلامی را توسعه دهد.

رئیس‌جمهور گفت: نمی‌توان اقتصاد اسلامی را بر مبنای معاملات ربوی اداره کرد، جامعه‌ای که آرمان‌های انقلابی و اسلامی دارد و اهداف انقلابی را دنبال می کند، جز با اعتقادات و گردش پول اسلامی نمی‌تواند به‌اهداف خود دست یابد.

وی افزود: اما متاسفانه برخی افراد با مارک علمی هر چیزی را که از آن طرف‌آب بیاید، می‌پذیرند.

رئیس‌جمهور گفت: ‪ ۱۵۰‬سال است که این اشتباه در کشور ما تکرار می‌شود که در عرصه فرهنگ و اقتصاد هرچیز که از آن طرف آب بیاید، مارک علمی می‌خورد و پذیرفته می‌شود و بدتر از آن اینکه هر چیزی که با این مفهوم علمی شد، از نقد مصون می‌ماند، درحالی که واقعیت چنین نیست.

کد خبر 41213

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز