همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد، یکشنبه (30 دی) با محمد شریف العباس، وزیر امور مجاهدین الجزایر، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور در این دیدار ایستادگی در برابر نظام سلطه با اتکا به فرهنگ اسلام ناب را وظیفه امروز همه مسلمانان، دانست و تصریح کرد:اندیشه ، فرهنگ و راه مجاهدین به عنوان عامل پیروزی در برابر مستکبران و زورگویان باید حفظ و ترویج شود . وی تاکید کرد: امروز نشانه‌های اضمحلال نظام سلطه دیده می‌شود.

احمدی نژاد اظهارداشت: سیاست‌های قدرت‌های زورگو و مستکبر در کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، فلسطین، سودان، لبنان و آمریکای جنوبی با شکست مواجه شده و راهی برای برون رفت از آنها ندارند.

رئیس جمهوری درادامه شمار فراوان شهدای ایران و الجزایر راسند افتخار ملت‌های دو کشور دانست و گفت: نظام سلطه همواره عوامل استحکام، وحدت و عزت ملت‌ها را مورد هجوم قرار داده است .

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: زورگویان با فرهنگ، کرامت انسانی و استقلال ملت هامخالف هستند اما امروز خواست عمومی بشریت عدالت، پاکی و برادری است و ایران و الجزایر می‌توانند با کمک هم برای پاسخگویی به این نیاز حرکت کنند.

رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه تاریخ، فرهنگ، اندیشه و عواطف دو ملت ایران والجزایر بهم گره خورده‌است،گفت: روابط دوجانیه تهران الجزیره باید با سرعت به حداکثر ممکن ارتقا یابد.

محمد شریف العباس، وزیر امور مجاهدین الجزایر نیز در این دیدار با اشاره به سوابق انقلابی و مجاهدات دو ملت ایران و الجزایر تصریح کرد: ملت ایران با ایستادگی در برابر جهان استکبار و قدرت‌های زورگو همواره پیروز بوده است.

وزیر امور مجاهدین الجزایر با بیان اینکه کشورهای زورگو می‌خواهند تحت عنوان جهانی‌سازی کشورهای درحال رشد را ببلعند، گفت: تهران و الجزیره با ایستادگی و گسترش مناسبات بویژه در عرصه اقتصادی به اهداف انقلابی خود دست خواهند یافت.

کد خبر 42173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز