همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید نروژ اعلام کرد تهران آماده کمک به کشورهای غربی است تا از شرایط سخت در افغانستان و عراق بیرون آیند.

به‌گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این دیدار که دوشنبه (6 اسفند) انجام شد، احمدی نژاد تاکید کرد که شرط کمک تهران به غرب این است که  آنها  به توصیه‌های دوستانه ایران توجه کنند.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه کشورهای غربی باید تلاش کنند دیدگاه خود را نسبت به‌جامعه بشری تغییرداده واصلاح کنند، گفت:امروز دلیلی برای مخالفت کشورهای غربی با ملت‌ها وجود ندارد زیرا در دوستی ‌با ملت ایران و سایر ملت‌ها سود بیشتری نصیبشان می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی کشورهای غربی با پیشرفت ملت‌ها مخالف و با ضرر دیدن آنها موافق هستند، خاطرنشان کرد: برخی کشورهای غربی در موضوع هسته‌ای به‌جای پذیرش واقعیت مبنی‌براستفاده ایران ازفناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، با حق مسلم ایران مخالفت می‌کنند. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه می‌توان از کشته شدن انسان‌ها با نگاه بهتر به مسایل جلوگیری کرد، گفت : کشورهای غربی ملت‌ها را نمی‌شناسند و با زبان زور با آنها حرف می‌زنند، در حالی که این نوع رفتار جز شکست یا خسارت‌های بسیار سنگین کارآیی و نتیجه‌ای برای غربی‌ها ندارد.

احمدی‌نژاد توسعه همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و نروژ را عاملی در جهت تحکیم روابط دوستانه دانست و اظهار داشت: تهران آماده توسعه مناسبات با اسلو در همه زمینه‌ها به‌خصوص انرژی و نفت و گاز است.

 روالد نس، سفیر جدید نروژ نیز در این دیدار با بیان اینکه اسلو و تهران دارای مشترکات و چالش‌های پیش روی فراوان هستند ، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و نروژ می‌توانند باهمکاری با یکدیگر برای حل مسایل و چالش‌های جهانی راهکار ارایه کنند.

سفیر جدید نروژ با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود برای گسترش روابط دو جانبه گفت: نروژ خواستار و علاقه‌مند به توسعه مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون از جمله نفت و گاز است.

کد خبر 45219

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز