یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد صبح یکشنبه (18 فروردین) سوویت‌ سای چوا، سفیر جدید تایلند در تهران را به حضور پذیرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی نژاد در این دیدار با تاکید براینکه شرایط جهانی به نفع ملت‌های مستقل در حال تغییر است، گفت : کشورهای مستقل با توسعه بیش از پیش روابط خود می‌توانند از شرایط موجود بهترین استفاده را ببرند.

احمدی نژاد همچنین، روابط بین ایران و تایلند را دیرینه، سازنده و مفید دانست و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه روابط استفاده کنیم.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه قدرت‌های زورگو علاقه ندارند، کشورهایی مانند ایران و تایلند به فناوری و دانش و اقتصاد پیشرفته مجهز شوند، خاطر نشان کرد: قدرت‌های سلطه گر انتظار دارند تحت قواعد و سلطه آنها باشیم و به عنوان جزئی از امپراتوری‌های آنها رفتار کنیم؟ در صورتی که این ادبیات و خواسته ها متعلق به قرن‌های گذشته است.

رییس جمهوری افزود: امروز تایلند و ایران شایستگی و توانایی دارند که کشورهای خود را به خوبی اداره کنند و باید در این راستا تلاش کنیم.

احمدی نژاد اضافه کرد: قدرت‌های زورگو رو به افول هستند و فرصت خوبی فراهم شده که با همکاری مشترک موانع را از پیش پای ملت‌های خود برداریم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با تایلند وجود ندارد، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه روابط استفاده کنیم و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در بانکوک ، می‌تواند روابط دوجانبه را یک گام بلند به جلو ببرد.

سوویت سای چوا سفیر تایلند نیز در این دیدار با بیان اینکه تایلند ایران را دوست بسیار خوبی برای خود می‌داند، از مواضع ایران در اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی در خصوص کشورش تشکر کرد.

سفیر تایلند با ابراز علاقه مندی به سرمایه‌گذاری و توسعه روابط دو جانبه خاطر نشان کرد: تایلند در نظر دارد سرمایه‌گذاری های خود را در زمینه نفت و گاز با ایران افزایش دهد.

وی افزود: هدفمان این است که در سال جاری تجارت را با جمهوری اسلامی ایران به ‪ ۲۵‬درصد سطح کنونی افزایش دهیم.

کد خبر 47861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز