پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد درسخنان خود در اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی در داکار، مواضع تهران را درباره چالش‌های بین‌المللی و مسائل جهان اسلام بیان کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از داکار، رئیس جمهور با اشاره به چالش‌های سنگین جهان کنونی، سازوکارها و نهادهای بین‌المللی و در رأس آن، شورای امنیت سازمان ملل متحد را فاقد استقلال و توان مقابله با این چالش دانست.

آقای احمدی نژاد همچنین از دعوت نشدن نماینده دولت قانونی و مردمی فلسطین (حماس) و دعوت از یکی از پشتیبانان اصلی صهیونیست‌ها به اجلاس داکار به شدت انتقاد کرد و گفت: فلسفه نخست تاسیس سازمان کنفرانس اسلامی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی بوده است.

رئیس جمهور، اشغالگری، تروریسم سازمان یافته و دولتی، تهدیدات اتمی، قانون شکنی و تبعیض را از جمله چالش های مهم جهان برشمرد که رنج و فقر بسیاری از ملت ها را سبب شده است.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اوضاع فلسطین، عراق، لبنان و افغانستان، سازمان ملل متحد را به علت سکوت در برابر تراژدی کشتار، آوارگی، ناامنی و جلوگیری از پیشرفت و تعالی ملت‌ها و حقیقت ادامه هولوکاست واقعی، نکوهش کرد و گفت: ‌سردمداران رژیم صهیونیستی و کسانی که دستشان به خون ملت فلسطین الوده است و حامیان انان، محاکمه و مجازات خواهند شد و حکومت مردمی در سراسر فلسطین مستقر خواهد شد.

وی بااشاره به لجاجت و تخلف آشکار شورای امنیت سازمان ملل متحد از قوانین و مقررات، و تحت فشار قرار دادن ایران بر مبنای اطلاعات ساختگی و جعلی و به رغم گزارش آژانس بین‌المللی اتمی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: صدور مجدد قطعنامه بر ضد ایران بر این امر صحه می‌گذارد که شورای امنیت به ابزار اعمال اراده چند قدرت زورگو و ناتوان از تامین حقوق ملت‌‍ها تبدیل شده‌است.

رئیس جمهور یکی از راه‌حل‌ها را تقویت سازمان یافته و تشکل‌های منطقه‌ای و بین‌المللی سازمان کنفرانس اسلامی برشمرد و افزود: باجمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمانان و ذخایر و منابع عظیم طبیعی و دانشمندان بزرگ انان، می‌توان با بحران‌ها و چالش‌ها مقابله کرد و صلح و امنیت مبتنی بر کرامت انسانی و عدالت را گسترش داد.

آقای احمدی نژاد اهانت برخی محافل ضد بشری را به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) محکوم کرد و گفت: آانها نخواهند توانست از نورانیت چهره پیامبراسلام بکاهند و از گرایش روز افزون ملت‌‎ها به حق و عدالت جلوگیری کنند.

رئیس جمهور تلاش دشمنان مشترک جهان اسلام را برای بر هم زدن اتحاد و همدلی امت اسلامی، نگران کننده خواند و تاکید کرد: سازمان کنفرانس اسلامی باید نقطه اتکاء و امید ملت های مسلمان و غیر مسلمان، حافظ ارزش های الهی و انسانی، و به توان و امکانات خود متکی باشد.

آقای احمدی نژاد آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای هر گونه همکاری به منظور تحکیم و تقویت سازمان کنفرانس اسلامی اعلام کرد.

کد خبر 46436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز