چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاکسین شناواترا به منظور اثبات بی گناهی خود در دادگاهی در بانکوک حاضر شد.

به گزارش بی بی سی، تاکسین شیناواترا و همسرش متهم به فساد مالی است، یکی از موارد اتهامی آن‌ها مربوط به اقدام به تصاحب غیر قانونی زمین در مرکز شهر بانکوک است. این زوج همچنین متهم هستند که قوانین تجارت در بازار بورس را نادیده گرفته‌اند.

از زمان مطرح شدن این اتهامات علیه شناواترا میلیون‌ها دلار  از سرمایه‌های وی مسدود شده‌اند.

به همین منظور شیناواترا به منظور تفهیم اتهامات و اثبات بی‌گناهی خویش در دادگاه حضور یافته است، حضور وی در دادگاه یک روز پیش از سفرش به بریتانیا انجام می‌گیرد.

شیناواترا اعلام کرده است که به دلیل آنکه وی مالک باشگاه منچستر یونایتد است باید جهت رسیدگی به کار‌های مرتبط با این باشگاه به بریتانیا سفر کند، دادگاه نیز با تقاضای شیناواترا موافقت کرده و او قرار است مجددا در اوسط ماه آوریل در دادگاه حضور یابد.

این جلسه دادگاه کمتر از دو هفته پس از بازگشت شیناواترا به تایلند برگزار شده است.

تاکسین شیناواترا در سپتامبر 2006 و پس از یک کودتای نظامی از قدرت برکنار شد. نظامیان که او را به فساد متهم کرده بودند، در زمانی که شیاناواترا در خارج از تایلند به سرمی‌برد دولت وی را سرنگون کرده و وی را مجبور به گذراندن دوران تبعید خودخواسته در خارج از کشور کردند.[نظامیان قدرت را در تایلند به دست گرفتند]

با این حال احزاب متحد شیناواترا در انتخابات پارلمانی تایلند در سال گذشته پیروز شدند و زمینه را برای بازگشت مجدد وی به این کشور  در روز 28 فوریه سال جاری مهیا کردند.[بازگشت تاکسین شیناواترا به تایلند]

کد خبر 46326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز