همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور اراده دو ملت ایران و کنگو را برای پیشرفت، قوی دانست و گفت: دولت ها و ملت‌های مستقل می‌توانند روی پای خود بایستند و راه پیشرفت و ترقی را طی کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای محمود احمدی‌نژاد در دیدار وزرای انرژی، نفت و مسکن کنگو با بیان اینکه ایران و کنگو به عنوان دو کشور دوست و برادر منافع و دشمنان مشترکی دارند تصریح کرد: دشمنان دو ملت نمی خواهند کشورهای مستقل پیشرفت کنند بنابراین استفاده از ظرفیت ها و همکاریهای دو جانبه درهمه زمینه هامی تواند توطئه های دشمنان دو ملت را خنثی کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: همکاری های ایران و کنگو نه تنها به نفع دو ملت ، بلکه به نفع صلح وامنیت جهانی نیز خواهد بود.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه بالاترین ظرفیت همکاری در دو کشور وجود دارد امادگی کشورمان را برای ارتقای بیش از پیش روابط در زمینه های مختلف از جمله نفت، انرژی، ساخت نیروگاه‌ها و همکاریهای بانکی و گمرکی با جمهوری کنگو اعلام کرد.

در این دیدار که وزرای نفت و مسکن کنگو نیز حضور داشتند ،‌ سالومون باناموهیربالین وزیر انرژی این کشور با ابلاغ بهترین سلام های گرم اقای کابیلا رئیس جمهوری کنگو به آقای احمدی نژاد، ‌دولت و ملت ایران، دیدار و مذاکرات خود را با مقام های بلند پایه کشورمان مثبت ارزیابی کرد.

وی دیدگاه‌های دو کشور را در مجامع بین المللی مشترک دانست و درادامه از مبارزات ملت ایران برای مقابله با کسانی که مانع پیشرفت جمهوری اسلامی ایران می شوند تقدیر کرد.

وزیر انرژی کنگو با بیان اینکه دولت وملت این کشور راه مبارزه با استعمارگران را در پیش گرفته است به روابط خوب دو کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت و امکانات خوبی برای همکاری دارد و جمهوری کنگو علاقه مند است که همکاری‌های خود را در همه زمینه‌ها توسعه دهد.

کد خبر 46196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز