همشهری آنلاین: احمدی نژاد پس‌از پایان جلسه هیئت دولت در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص بودجه سال 87 و دیگر مسائل سیاسی و خارجی سخن گفت.

به گزارش ایرنا، احمدی نژاد با بیان این که بیش‌از ‪ ۶۰۰‬دستگاه، بودجه جاری از دولت می‌گیرند که برخی از آنها تحت مدیریت دولت نیستند، افزود: ما از روز یکشنبه آماده اعلام زمان برای حضور در مجلس شورای اسلامی برای تقدیم بودجه سال ‪ ۸۷‬هستیم و هر زمانی که مجلس محترم اعلام کند بودجه را تقدیم می‌کنیم.

رئیس جمهوری در خصوص برخی از انتقادات به بودجه ‪ ۸۷‬گفت: بحث سیاسی و حزبی و گروهی را باید از کار کارشناسی جدا کرد و خیلی‌ها نظر حزبی را به عنوان کار کارشناسی مطرح می‌کنند و ما برای پاسخ به اینها وقت هم نمی گذاریم.

احمدی نژاد با بیان این که برخی هر اقدام دولت را با عنوان کارشناسی نفی می‌کنند، تاکیدکرد : دراین میان برخی استدلال مطرح می‌کنند و ما دست آنها را می‌بوسیم و آنها را دعوت می‌کنیم تا نظرات خود را در مورد مسائل گوناگون ارائه دهند.

رئیس جمهوری درخصوص اعطای بودجه به ‪ ۶۱۵‬دستگاه تصریح کرد: اعمال قوه مجریه از طریق وزرا و مجموعه دستگاههای آن است و بنده به بسیاری از سازمانهایی که بودجه دریافت می‌کنند ، تفویض اختیار نکرده‌ام و این سوال مطرح می‌شود که چرا برخی از اینها بودجه می‌گیرند.

احمدی نژاد با بیان اینکه این موضوع شامل دستگاههای تحت نظارت مقام معظم رهبری و قوه مقننه ، قوه قضائیه و دستگاههایی که ردیف خاص دارند ، نمی شود، افزود: دولت دارای معاونت راهبردی در امر بودجه نویسی است که کارشناس‌ترین افراد در آنها مشغول کار و ارائه نظر کارشناسی هستند و منتقدین از بودجه ابتدا باید اجازه دهند تا این امر اعلام شود و بعد نظر بدهند و ما مخلص تمام کسانی هستیم که دراین خصوص نظر کارشناسی ارائه کنند.

محمود احمدی نژاد گفت : روابط دولت و مجلس شورای اسلامی دوستانه است و دو طرف حرف‌هایشان را بطور صریح به یکدیگر بیان می‌کنند.

احمدی نژاد روز چهارشنبه (12 دی) در پایان جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دولت و مجلس به دنبال منافع شخصی نبوده بلکه منافع ملت و ملی را دنبال می‌کنندو برخی نمی‌توانند با حرف‌های خود میان دولت و مجلس را شکرآب کنند.

رئیس جمهوری با اشاره به این که برخی خیال می‌کنند ، می‌توانند با نشر اکاذیب در کشور اختلاف ایجاد کنند، خاطر نشان کرد: چنین تلاشهایی به نفع کشور نیست . برخی به اسم آزادی برخی مطالب را تحریف می‌کنند و می‌خواهند برای دولت خفقان ایجاد کنند.

احمدی نژاد تصریح کرد: برخی امروز تلاش دارند تا با کژنویسی و تولید مقاله براساس حرف غلطی که خودشان نوشته‌اند در کشور اختلاف ایجاد کنند ولی اینان باید بدانند که کشور از این طریق آسیب نخواهد دید.

احمدی نژاد در خصوص موضوع تهدید به ترور اسماعیل هنیه از سوی اسراییل گفت : صحنه فلسطین امروز صحنه آزمایش اندیشه لیبرالیسم و نظام سرمایه‌داری است و این تهدیدها حقیقت دمکراسی ، حقوق بشر و آزادی مطرح شده از سوی غرب را آشکار می‌کند . در منظر افکار لیبرالیستی تحمیل سخت‌ترین دیکتاتوری به منزله دمکراسی و تروریسم یعنی حمایت کردن از ترور است.

رئیس جمهور افزود: زمانی که رهبر یک ملت که از طریق انتخابات آزاد انتخاب شده است ، تهدید می‌شود و آقایی نیز آن را تائید می‌کند این نشان دهنده حقیقت و ماهیت واقعی نظام سرمایه دار و اندیشه‌های لیبرالیستی است.  تهدید آنها نشانه به پایان رسیدن نظام لیبرالیستی و سرمایه داری است.

احمدی نژاد با بیان این که امروز روز پایان اشغالگری ، آدم کشی ، تروریزم و ادبیاتی از این گونه است ، تاکید کرد:آن آقای بی‌آبرو،اشغالگر و آدم‌کش چنین تهدیدی را مطرح می‌کند و آن آدم نیز تایید می‌کند و این امر سندی آشکار است و نشان می‌دهد که‌این‌ها برای دنیا راه‌کار ندارند و مشخص می شود که تروریسم از کجاست و پشت صحنه تروریسم در دنیا چه کسانی هستند.

وی بااشاره به این که‌امروز یک کشور عضو دایم شورای امنیت اجازه تحقیق در خصوص درخواست خانواده بوتو برای ترور بی‌نظیر بوتو را نمی‌دهد ، گفت : معلوم است تروریست‌های اصلی کجا نشسته‌اند و اینها سندی گویا است.

رئیس جمهوری در خصوص سهم ایران از دریای خزر نیز گفت : طبق مقررات ، دولت جمهوری اسلامی ایران مشغول مذاکره برای احقاق حقوق ملت ایران است.

احمدی نژاد سقف بودجه سال آینده دولت را ‪ ۷۱‬هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت : در این بودجه ارقام قابل توجهی نیز برای حمل و نقل ، انرژی ، پرداخت بدهی‌های دولت به بانک‌ها و سایر نهادها و کمک به تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص جانشین بعدی سید احمد موسوی معاون حقوقی رئیس جمهوری نیز گفت : روزی که ایشان برای سفارت ایران در سوریه بروند ، جانشین وی نیز معرفی می‌شود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در خصوص سفر علی لاریجانی به مصر گفت: دولت چیزی را پیگیری خواهدکرد که در چارچوب مصوبات و سیاست‌ها باشد.

 دکتر محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در پایان جلسه هیئت دولت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دولت و وزارت امور خارجه سخنگو دارند و اگر کسی از طرف دولت برای مذاکره‌ای اعزام شود ، اعلام می‌شود.

وی با اشاره به این که انجام ملاقات در هر سفر شخصی با مقامات اشکالی ندارد، تاکید کرد: آقای لاریجانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضوی از مجموعه دولت است.

رئیس جمهوری با اشاره به این که آقای لاریجانی همکار و دوست دولت است، گفت: آقای لاریجانی در سفرهای خود در خصوص آب و هوا که صحبت نمی‌کند بلکه راجع به سیاست صحبت می‌کند و این امر ، عادی است و پیچیده نیست.

احمدی نژاد افزود: مگر کسی سفر شخصی برود نمی‌تواند صحبت کند ، شما در این خصوص از آقای لاریجانی بپرسید. چرا با این کار خود جلو آزادی را می‌گیرید.

کد خبر 40758

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز