گروه سیاسی: برخی منابع خبری داخلی و خارجی در حالی از سفر دوره‌ای رئیس‌جمهوری به 3کشور سریلانکا، هند و پاکستان خبر دادند

که تا ساعت انتشار این خبر تنها برنامه سفر به کشور سریلانکا قطعی شده و برنامه سفر به 2کشور دیگر با وجود قرارگرفتن در برنامه هنوز قطعی نشده است. به گزارش همشهری، محمود احمدی‌نژاد طبق برنامه‌ریزی که در دستور کار قرار گرفته است، در راس هیأتی عالی‌رتبه و بنا به دعوت همتای سریلانکایی خود راجا باکسه، عازم کلمبو پایتخت سریلانکا خواهد شد و پس از دیداری کاری به دهلی‌نو و اسلام آباد خواهد رفت. 

فارس گزارش داد که در سفر رئیس‌جمهوری به این 3 کشور، به مسائلی چون گسترش و توسعه روابط همه جانبه به‌خصوص مناسبات اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی، تکمیل خط لوله انتقال گاز (صلح) و مسائل بین‌المللی پرداخته می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد برای افتتاح یک طرح احداث نیروگاه برق آبی که توسط ایران تامین مالی شده است، به سریلانکا سفر خواهد کرد. ایران قرار است 450 میلیون دلار کمک برای طرح نیروگاه «اومااویا» که سالانه یکصد مگاوات برق تولید می‌کند، به سریلانکا پرداخت کند.
زمان سفر احمدی‌نژاد به سریلانکا و احتمالا هند و پاکستان بر خلاف آنچه خبرگزاری‌های داخلی آن را 10و 11 اردیبهشت اعلام کردند، 11و 12 اردیبهشت خواهد بود.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه هند هم دیروز اعلام کرد احمدی‌نژاد هفته آینده برای سفر کاری و به‌منظور گفت‌وگو درباره 2توافقنامه چند میلیارد دلاری در زمینه انرژی به دهلی‌نو سفر می‌کند. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام گفت: احمدی‌نژاد 10اردیبهشت پس از سفر 2 روزه به سریلانکا وارد دهلی‌نو می‌شود و سپس عصر همان روز هند را ترک می‌کند.

وی افزود: رئیس‌جمهوری ایران در طول این سفر که اولین سفرش به هند خواهد بود، با پراتیبها پاتیل رئیس‌جمهوری و مانموهان سینگ نخست وزیر هند دیدار خواهد کرد.
این مقام بدون اشاره به جزئیات بیشتر تاکید کرد: مسائل مربوط به انرژی در دستور کار مذاکرات رئیس‌جمهوری ایران قرار دارد.

هرهفته یک سفر استانی
رئیس‌جمهوری و هیات دولت، فردا و در سومین هفته متوالی به سومین مقصد سفر استانی خود که استان همدان خواهد بود، می‌روند. احمدی‌نژاد در هشتمین سفر استانی دولت در دور دوم سفرهای استانی، علاوه بر دیدار عمومی با مردم استان همدان، شرکت در کارگروه‌های تخصصی، ملاقات‌های مردمی، روند پیشرفت مصوبات سفر نخست را بررسی می‌کند.در جلسه استانی هیات دولت نیز تصمیمات جدیدی برای پیشرفت و آبادانی بیشتر این استان اتخاذ می‌شود. افتتاح 6 واحد صنعتی بزرگ و بازدید از واحدهای تولیدی در سفر رئیس‌جمهوری انجام خواهد شد.

کد خبر 49513

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز