همشهری آنلاین: رییس جمهوری در نخستین روز از سفر خود به همدان با اشاره به نقش ایران در عرصه جهانی و بین‌المللی گفت: دشمنان به دنبال این هستند که عزت مسلمانان را از آنان بگیرند.

به گزارش ایرنا، احمدی نژاد در نخستین روز از دور دوم سفر خود به استان همدان در روز چهار‌شنبه (4 اردیبهشت) از اختصاص ‪ ۴۰‬درصد اعتبارات عمرانی استان همدان به روستاهای این استان خبر داد.

احمدی نژاد، در دیدار با مردم روستای "کهنه حصار" بخش "گل تپه" از توابع کبودر آهنگ با بیان اینکه توجه دولت به روستاها یکی از برنامه‌های اولویت دار است، گفت: این بودجه برای ایجاد زیر ساخت‌ها در زمینه برق‌رسانی، آب، تلفن و خانه بهداشت، در همه روستاهای دارای ‪۲۰‬ خانوار جمعیت هزینه می‌شود.

رییس جمهوری با اشاره به خشکسالی موجود و جبران خسارات ناشی از این امر، گفت : برای جبران خشکسالی بیمه کشاورزی را تقویت می‌کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: دولت به اندازه توان خود به علت محدود بودن اعتبارات برای هر استان سهمی را کنار گذاشته است و هر استانی که خسارات زیادی دیده باشد تسهیلات جدیدی برای این امر داده خواهد شد.

احمدی نژاد افزود: در موضوع هسته‌ای دشمنان هراس زیادی از اورانیوم و بمب ندارند، بلکه ترس اصلی آنان از این است که ملتی چون ملت ایران در این کشور پهناور از روستاهای مناطق مختلف چون کهنه حصار و تمامی بخش‌ها روی امید خود ایستاده و به ملت‌ها درس عزت می‌دهد.

وی اضافه کرد: کسی که مزه عزت را بچشد محال است زیر بار مستکبران و استعمارگران برود.

دکتر احمدی نژاد گفت: اگر ملت‌ها دنبال ایران راه بیافتند بساطی که دشمنان چیده‌اند ، ور خواهد افتاد.

وی گفت: اینها بعد از جنگ جهانی دوم بساطی را در دنیا حاکم کرده‌اند که هر کس از هرگوشه جهان تلاشی کند پولی به دست آورد در سازماندهی و مقررات جهانی آن کشور بخشی از این پول به طور خودکار به جیب قلدران می‌ریزد.

دکتر احمدی نژاد در اقتصاد جهانی مسایل جهان و ایران را به هم پیوسته دانست و اظهار داشت: هر اتفاقی در هر نقطه‌ای از این جهان رخ دهد اثر خود را در سایر نقاط جهان به جای می‌گذارد.

رییس جمهوری با اشاره به جنگ عراق گفت: اثرات این جنگ اقتصاد جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: اگر ملتی بخواهد روی پای خود ایستاده و مستقل و عزیز زندگی کند رفتار این ملت در زندگی سایر ملل تاثیرگذار خواهد بود چرا که امروزه زندگی ملل به طور کامل به هم پیوسته و وابسته شده و هر قدر جلو می‌رویم این وابستگی بیشتر می‌شود.

وی گفت: اگر دربین ملت مسلمان جهان ملتی مومن چون ملت ایران، ایمانی، پاک، شهید پرور و خداخواه پیدا شده تمامی زندگی ملت‌های جهان را تغییر می‌دهد.

وی افزود: به همان نسبت که ایمان، ایستادگی و انقلاب این کشور تاثیرگذار است دشمنان از این نگران هستند و علیه ملت ایران فتنه می‌کنند و آنچه آنان نگران آن هستند ایمان و ایستادگی ملت ایران است.

رییس جمهوری ثمره بزرگ ایستادگی ملت ایران و ایمانشان را عزت کشور دانست و گفت: ملت ایران به واسطه ایمان و تبعیت از ولایت فقیه به میدان آمده و بواسطه وحدت و ایستادگی عزیزترین ملت جهان هستند.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: دشمنان از اینکه ملت ایران روی حق مسلم انرژی هسته‌ای خود ایستاده و عزت خود را حفظ کردند و ملت‌های دیگر به دنبال ملت ایران راه می‌افتند عصبانی هستند.

رییس جمهوری با اشاره به اثرات دستیابی به فن‌آوری انرژی هسته‌ای در کشور در صنعت و کشاورزی و پیشرفت حاصل از آن تصریح کرد: انرژی هسته‌ای در زندگی مادی خیلی تاثیر دارد و با دستیابی به این فن‌آوری شاخ ابرقدرت‌های جهان در حال شکستن است و در پی آن روابط ظالمانه از بین می‌رود، چرا که دسترنج هر ملت متعلق به خود آن ملت است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به تلاش‌های دولت و استان در رفع مشکل مردم روستای کهنه حصار گفت : بحث آسفالت جاده از دو راهی قهورد سفلی و جدول کشی و بهسازی و آسفالت این روستا پیگیری می‌شود.

پیش از سخنان رییس جمهوری "جواد رضایی" رییس شورای اسلامی روستای کهنه حصار خاطر نشان کرد: مالکی به نام سلیمان در سال ‪ ۳۰ ، ۷۰‬هکتار موقوفه و ‪ ۳۷۰‬هکتار زمین کشاورزی این روستا را به نام خود کرده و از دست جوانان منطقه گرفته است.

رییس جمهوری قول داد وزیر دادگستری این مساله را در جلسه هیات دولت مطرح و به آن رسیدگی شود.

رییس جمهوری همچنین با خانواده شهید شهبازی دیدار و از آنان دلجویی کرد.

کد خبر 49755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز