چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد که به استان چهار محال و بختیاری سفر کرده است در جمع مردم شهر کرد گفت: دشمن آرزوی پراکندن تفرقه میان ملت ایران رابه گور می برد .

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری در اجتماع باشکوه مردم شهرکرد، با بیان اینکه دشمنان می خواهند اراده ملت ایران را بشکنند، خطاب به آنان گفت: شما آرزوی پراکندن یاس و تفرقه در بین ملت ایران را به گور خواهید برد. 

رmیس جمهوری که در ورزشگاه انقلاب شهرکرد سخن می گفت، افزود: دشمنان با عده‌ای مثل خودشان و همراه خودشان علیه ملت ایران دست به دست هم داده اند.

احمدی نژاد اظهار داشت: این حرف هایی که من می‌زنم، اطلاعات دقیق است. هم آمریکایی‌ها، هم بعضی عقبه های آنها در همین اطراف خودمان و داخل، جلسه گذاشته‌اند و گفته اند ما باید ملت ایران را بشکنیم، ما باید اراده ملت ایران را بشکنیم و برای اینکه ملت ایران را بشکنیم باید دولت برآمده از رای ملت ایران را بشکنیم. می‌بینید این بازی‌های بچگانه را طراحی کرده اند.ب گذارید به یکی دو تای آنها اشاره کنم.

ئییس جمهوری گفت: چند روز قبل در یک شبکه خبری، در یک رسانه عمومی یکباره دیدیم اعلام کردند در یزد نمک نایاب شده است. من تعجب کردم. گفتم ایران معدن نمک است. خود یزد به تنهایی می‌تواند نمک همه کره زمین را بدهد. چطور نمک در یزد یکباره نایاب شده است.

احمدی نژاد اضافه کرد: بعد یکباره دیدی ، یک شایعه درست کرده‌اند. آقا چای نایاب شده است. چای شده 25 هزار تومان، چای شده 30 هزار تومان، چای شده چقدر. وزیر بازرگانی به من گفت، فلانی آنقدر چای در انبارها هست که ما داریم مراقبت می‌کنیم چای با کیفیت پایین به مردم نفروشند. این یک بازی رذالت بار ناجوانمردانه است.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: یکباره دیدیم شروع کردند آقا قند و شکر نایاب شد. تا یک ماه پیش، می‌گفتند چرا قند و شکر زیاد است ؟ چرا انبارها پر از قند و شکر است ؟ به تولید آسیب خورد. یکباره شروع کردند قند و شکر نایاب شده است.

امسال سال توطئه‌ها و طراحی‌های دشمن است

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: البته اینجا دو هدف را دنبال می کنند. خواهش می‌کنم ملت عزیز ایران عنایت داشته باشند امسال، سال توطئه‌ها و طراحی‌های دشمن است. آنها در مقابل ملت ایران شکست خورده‌اند، آخرین تیرهای ترکش خودشان را دارند پرتاب می کنند . به تصور خودشان می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند.

رئیس جمهوری اظهار داشت: دو تا هدف را دنبال می‌کنند، یک عده آدم‌های خودخواه و زبون می‌خواهند با بعضی از این بازی‌ها جیب خودشان را پر کنند. جنسی که روی دستشان مانده وارد بازار کنند. احمدی نژاد تاکید کرد: اما بالاتر از آن اینها می‌خواهند مقاومت ملت ایران، هوشمندی و ایستادگی ملت ایران را آزمایش کنند. به خیال خودشان می‌خواهند یک جنگ روانی درست کنند . آرامش را از جامعه ما بگیرند.

رئیس جمهوری گفت: می‌خواهم از زبان ملت ایران دو سه جمله به آنها بگویم. همانطوری که ملت ایران در طول این 30 و در این دو سال و نیم در قضیه هسته‌ای ایستاد و حسرت حتی یک ذره پیروزی و خوشحالی را در دل شما گذاشت، بدانید در این ماجرا هم، همه این مشکلات را با دست قدرت خود برطرف خواهد کرد و شما آرزوی پراکندن یاس و تفرقه در ملت ایران را به گور خواهید برد.

احمدی نژاد تصریح کرد: خیال کرده‌اند با یک مقدار فشار از این ور و آن ور، می‌توانند اراده ملت ایران را بشکنند. شما بدانید ملت ایران با دست پرتوان فرزندان خود ایران را خواهد ساخت، موانع را برخواهد داشت . این مشکلاتی که شما و دوستانتان تصور می‌کنید که می‌خواهید به ملت ایران تحمیل کنید ، ملت ایران همه اینها را به فرصت تبدیل خواهد کرد و همه این موانع را از پیش پا برخواهد داشت.

رئیس جمهوری افزود: شما خیال کردید در یک دوره‌ای که دولت و ملت مشغول مبارزه با دشمنان برای تثبیت حق خود بوده اند، این ور و اون ور، یک جاپایی برای خودتان باز کردید یک نفوذی کردید و جایی را در اختیار گرفتید، حالا می‌خواهید در مسیر ملت کار شکنی کنید. شما اشتباه می‌کنید. ملت ایران دست شما ابرقدرت‌ها و دست فاسد‌ها را از سرزمین ایران و اقتصاد ایران کوتاه خواهد کرد و دست رد بر سینه شما خواهد زد.

 دشمن در زمینه هسته‌ای هیچ غلطی نمی‌تواند، بکند
دکتر احمدی نژاد گفت که ملت ایران در ماجرای سرنوشت ساز هسته‌ای با توکل بر خدا، دست در دست هم، همدل و پشت سر رهبری ایستاد و به فضل خدا پیروز است و دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند. رئیس جمهوری افزود: شما ملت با همین نگاه و روش امام تا امروز ایستاده‌اید بخصوص در ماجرای بسیار مهم و سرنوشت ساز هسته‌ای شما با توکل بر خدا، دست در دست هم، همدل و پشت سر رهبری ایستادید و به فضل خدا، امروز پیروزید و دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند.

احمدی نژاد اضافه کرد: آنها طی این دو سه سال اخیرهمه توان خود را بکار گرفتند، توان تبلیغی، توان تخریبی، سازمان‌های بین‌المللی، قطعنامه های متعدد. سنگین‌ترین تحریم اقتصادی بعد از انقلاب یعنی بستن شریان‌های اقتصادی را بکار گرفتند. سعی کردند با تهدید نظامی و جنگ روانی و تبلیغات و فشار سیاسی، شما را از مسیر نورانی خودتان متوقف کنند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: اما امروز که دیده‌اند همه طراحی‌های آنها شکست خورده است، ملت ایران، گردنه‌ها و عقبه‌ها ی سنگین را پشت سر گذاشته است و امروز بر بام هسته‌ای ایستاده است و آنها نمی‌توانند مانع از تداوم عزت ملت ایران شوند، امروز آمده‌اند مذبوحانه می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند.

دوره بوش به پایان رسیده است
رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود در اجتماع باشکوه مردم شهرکرد تاکید کرد که دوره بوش به پایان رسیده است.

وی افزود: آمریکا در طی 30سال گذشته و بخصوص دوره بوش خیلی علاقمند بود به ایران ضربه بزند. به افغانستان و عراق آمد و اعلام کرد گام سوم ، ایران است و هدف اصلی آنان ایران بود.

احمدی نژاد با بیان اینکه حسرت گرفتن یک نیشگون و زدن سقلمه‌ای به ملت ایران در دل بوش مانده است، اظهار داشت: دوران بوش به پایان رسید و قادر نبود که حتی به یک سانتیمتر از سرزمین ایران ضربه بزند.

رئیس جمهوری با اشاره به مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: اگر کسی جرات تجاوز کند و به گوشه‌ای از سرزمین ایران ضربه وارد کند ، فقط جوانان چهار محال ، ننگ پشیمانی را برای آنها ثبت خواهند کرد.

امام خمینی (ره) حق بزرگی برگردن بشریت امروز دارد

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ امام حق بزرگی بر گردن بشریت امروز دارد چرا که امام آمد مسیر زندگی بشر و مسیر تاریخ را به سمت نقطه کمال و قله‌های ارزشمند اصلاح کرد.

احمدی نژاد افزود: ‌این روزها یک بار دیگر سرتاسر سرزمین ایران مشحون از عطر یاد و نام امام عزیز است، همه زندگی امام درس است ، امام حقیقتا احیاگر کرامت انسانی، خدا پرستی، عشق به انسان‌ها و احیا گر شخصیت انسانی در دوره معاصر است.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد : امام پیام آور همه خوبی ها و پیام آور همه انبیا الهی و صالحان و مجاهدان تاریخ برای بشریت امروز است.

احمدی نژاد اضافه کرد: اگر امام نبود و اگر نهضت امام نبود و اگر حرکت شما ملت بزرگ همراه امام و پشت سر امام نبود، امروز بشریت در چنگال صهیونیست و استکبار و ماده پرستی له شده بود و نشانی از خوبی‌ها ، جوانمردی‌ها، آزادگی‌ها و پاکی‌ها در جهان باقی نمی‌ماند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: رمز موفقیت امام عوامل گوناگونی بود اما این عوامل را می‌توانیم در دو جمله خلاصه کنیم، توکل بر خدا ، کار برای خدا ، اعتماد به خدا و بعد ایستادگی ، صبر و مقاومت.

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود در اجتماع پرشور مردم شهر کرد، گفت: ‌زندگی امام را نگاه کنید، از اول همراه با سختی‌ها بود، پدر امام در مبارزه با قدرت های فاسد به شهادت می‌رسد و همه زندگی امام همراه با سختی‌ها ، مبازرات و مواجهه همه جانبه با استبداد خشن وابسته به بیگانه بود در دورانی که صدا‌ها در گلوها مانده و در سینه‌ها حبس شده بود، خفقان سنگین طاغوت بر این سرزمین حاکم بود و حتی زمانی که بسیاری از روشنفکران ، اهل قلم و مدعیان مبارزه از چپ و راست ، غربی و شرقی ، از ملی گرا و غیر ملی گرا از ترس ساواک اهریمنی و فشار طاغوت، سکوت و همراهی با طاغوت را در پیش گرفته بودند، امام ایستاد، و فریاد زد.

احمدی نژاد یادآور شد: ‌امام خمینی (ره)، زندان ، تبعید ، توهین و جوسازی‌ها و قهر بسیاری از به ظاهر مومنین و متدینین و نیش زبان‌های آنان را تحمل کرد و فشار آمریکا و سفارت آمریکا و انگلیس را نیز تحمل کرد اما با توکل بر خدا ایستاد و مسیر نجات ملت ایران، مسیر استقلال ، آزادگی و مسیر خدا پرستی را ادامه داد.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد:‌ شما به خوبی به یاد دارید که در دوران دفاع مقدس وقتی که نتوانستند از طریق هجمه نظامی ملت ایران را بشکنند، با فتنه آتش بس و فتنه صلح طلبی و فتنه تحریم اقتصادی و فشارهای سنگین و تبلیغات ناجوانمردانه آمدند تا در شرایطی که دشمن بر بخش وسیعی از خاک ما حاکم بود، امام را و ملت ما را به سازش بکشند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل در آن دوران حساس و سرنوشت ساز ،‌گفت: امام فرمود اگر خمینی یکه و تنها هم بماند، ‌در برابر همه ابرقدرت‌ها خواهد ایستاد و آنگاه که به ظاهر در دوران انقلاب تک و تنها بود، فرمود خمینی سینه خود را برای سرنیزه‌های شما آماده کرده است، اما هرگز ذلت سازش با شما را نمی‌پذیرد.

احمدی نژاد تصریح کرد: ‌عزیزان من ،توکل بر خدای امام و ایستادگی امام را ببیند که امروز شرایط را در جهان به کجا رسانده است.

تصمیم دولت برای اکتشاف نفت و گاز در چهارمحال و بختیاری

رئیس جمهوری در بخش پایانی سخنانش در اجتماع مردم شهرکرد، از تصمیم دولت برای صدور مجوز اکتشاف و استخراج نفت و گاز در استان چهار محال و بختیاری خبر داد.

احمدی‌نژاد افزود: دولت در جلسه فردا بعدازظهر(پنجشنبه)، تصمیمات مهمی اتخاذ می‌کند.

کد خبر 54666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز