دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمد‌ی‌نژاد با همسر حسین فاطمی دیدار و از مبارزات وزیر امورخارجه دولت محمد مصدق تقدیر و تجلیل کرد

حسین فاطمی که از همراهان مصدق در ملی‌شدن صنعت  نفت است، از جمله چهره‌های شناخته شده طیف موسوم به ملی است که مورخین برجسته و شناخته شده در مورد عملکرد او دارای دیدگاه‌های متفاوتی هستند.

وزیرامورخارجه دولت پرسروصدای مصدق که مدتی هم روزنامه‌نگاری را تجربه کرده بود، یک بار در اعتراض به وابستگی‌اش مورد اصابت گلوله محمد عبد خدایی از اعضای گروه فدائیان اسلام قرار گرفت اما جان سالم به در برد و مجددا به محل کارش- یا به تعبیر فدائیان اسلام که از گروه‌های پیشتاز انقلاب اسلامی به شمار می‌روند، به محل خدمت برای بیگانگان- در وزارت امور خارجه آن روز بازگشت.

فاطمی پس از کودتای ۲۸ مرداد، ۶ماه تحت تعقیب بود و بالاخره دستگیر شد و به اتهام اقدام علیه سلطنت پهلوی محکوم به اعدام شد.
رئیس‌جمهوری دردیدار با همسر سید حسین فاطمی گفت: دکتر فاطمی در راه آرمان خود جوانمردانه ایستاد و مبارزه کرد و تاریخ همیشه از ایشان به نیکی یاد خواهد کرد.

محمود احمدی‌نژاد در این دیدار که اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز حضور داشت، با اشاره به اینکه نسل جوان و نسل‌های آینده باید بدانند که ملت ما چه سرمایه‌های عظیمی داشته است، تصریح کرد: در طول تاریخ نقش ملت ایران برای رساندن بشریت به جایگاه واقعی خود همیشه ممتاز بوده است.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری، وی با تقدیر و تشکر از هدیه کتابچه خاطرات دکتر فاطمی مربوط به ماه‌های قبل از اعدام وی در زندان گفت: این خاطرات و یادداشت‌ها سند ارزشمند و متعلق به ملت بزرگ ایران است که در اختیار مورخین قرار خواهد گرفت.

رئیس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه دشمنان همواره نخواسته‌اند ملت ایران شاداب و رو به پیشرفت باشد، تأکید کرد: امروزه نام ایران و فرهنگ ایرانی در دنیا پر آوازه شده و تبلیغات دروغین دشمنان علیه ملت ایران خنثی شده است. وی همچنین با یادآوری شکنجه‌ها و ظلم‌هایی که در آن دوران به حسین فاطمی روا داشته شد، خاطر نشان کرد: دکتر فاطمی پایبند منافع ملت و نه منافع شخصی بود و افتخار کشته شدن را بر ننگ وابستگی به بیگانگان ترجیح داد.

همسر حسین فاطمی نیز در این دیدار صمیمانه با تقدیم دفترچه خاطرات دکتر فاطمی به احمدی‌نژاد، علاقه و محبت فراوان خود را به رئیس‌جمهوری ابراز کرد.
همسر  فاطمی همچنین با بیان اینکه با انتخاب احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهوری، زندگی‌ او دچار تحول شده است، برای وی در خدمت هر چه بیشتر به ملت ایران آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

همکاری پیروان ادیان ابراهیمی
رئیس‌جمهوری با اشاره به اوضاع اسفبار جهان در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: اصلاح اوضاع و حل مسائل جهان فقط با تلاش و همکاری پیروان ادیان ابراهیمی از جمله مسلمانان و مسیحیان محقق می‌شود.

احمدی‌نژاد پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید واتیکان با بیان اینکه حل مسایل جهان فقط با استفاده از راه حل‌های دینی ممکن است، اظهارداشت: اگر خداپرستی حقیقی در جهان جاری شود، ظلمی نخواهد ماند و ترویج و به کارگیری این اندیشه نیازمند عزم بالای پیروان ادیان ابراهیمی است. وی لزوم اتخاذ مواضع قاطعانه از سوی پاپ را در مقابل جنایت‌ها و کشتارها در جهان خاطرنشان کرد و گفت: مسلمانان، مسیحیان و موحدان عالم به‌طور قطع از مواضع به حق پاپ حمایت خواهند کرد.

ژان ‌پل گویل، سفیر جدید واتیکان نیز در این دیدار، ملت ایران را دارای تمدن و فرهنگی چند هزار ساله و حافظ منافع ملت‌ها دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و واتیکان باید با همکاری همدیگر خیر و صلاح جامعه بشری را تامین کنند.

کد خبر 48058

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز