همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد در همایش فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی به تحلیل وضعیت کنونی جهان و جایگاه ایران پرداخت

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اوضاع امروز جهان،گفت:دنیا در حال تحول و دگرگونی است و نظام سرمایه‌داری و اندیشه استعماری به پایان راه خود رسیده است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد یکشنبه (8 اردیبهشت) درهمایش فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: ملت ایران در متن یک انقلاب عظیم در جهان هستند که به یاری خدا دنیا را تغییر داده و به سمت مسیر درست هدایت کرده است و به واسطه ایمان و ایستادگی ملت ایران و پیگیری آرمان های بلند الهی توسط آنان، امروز همه معادلات عالم به سرعت در حال تغییر و تحول اساسی است.

رییس جمهوری تصریح کرد: البته در جهان امروز هستند کسانی که قدرت‌های شیطانی را جای خدا می‌انگارند اما باید بدانند که شرایط جهان به سرعت در حال تغییر است و همه مناسبات ظالمانه با ریشه ‪۱۰۰‬ساله در حال دگرگونی و تغییر است.

احمدی نژاد با بیان اینکه سالها است نظام‌های استکباری و استعماری بدنبال تسلط بر ملتها و چپاول منابع آنها هستند، گفت: ‪۶۰‬سال است که آنها با شعارهای دمکراسی، حقوق بشر، اومانیسم و آزادی مطلق ذهن‌ها را تسخیر کرده و شیفته خود کرده‌اند و پایه‌های سلطه و ظلم خود را بر اذهان ملت‌ها استوار نموده اند.

رییس جمهوری اظهار داشت: اما امروز می‌بینیم که این نظام فکری و اندیشه به پایان راه خود رسیده و در هیچ جامعه‌ای این شعارها جاذبه ندارد و بر عکس مورد تنفر و انزجار ملتها قرار گرفته است.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه آنها برای حل چالش‌های امروز جهان هیچ راهکاری ندارند، تاکید کرد: وقتی رییس جمهوری آمریکا دم از دموکراسی می‌زند، مردم اصرار دارند که عکس آن عمل کنند. رییس جمهوری اضافه کرد: حتی در داخل آمریکا نیز یک فضای یاس و ناامیدی حاکم شده و فضای داخلی این کشور چشم انداز سیاه و ناامیدی است و تبلیغات انتخاباتی که در این کشور در حال انجام است نیز یک خیمه شب بازی تکراری است که عمق و هدف ندارد و در پشت صحنه سیاست این کشور نیز عناصر فکری و اندیشه‌ای وجود ندارد که برای تغییر این وضعیت برنامه‌ای داشته باشد.

احمدی نژاد، دشمن تراشی زیرکانه را از دیگر محورهای تلاش استعمار برای مقابله با ملتها عنوان کرد و گفت: بیش از چهل سال شوروی را دشمن معرفی کردند و مناسبات جهانی را بر مبنای این دشمن تراشی رقم زدند و از ‪ ۲۰‬سال گذشته نیز ایران را دشمن معرفی می‌کنند و بدنبال رسیدن به اهداف خود از این راه هستند.

رییس جمهوری با اشاره به موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها یملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، تکنولوژیکی و اقتصادی و از جمله موفقیت در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای تاکید کرد که برغم همه این مخالفتها، مانع تراشی‌ها، تهدیدها و فشارها ملت ایران پله‌های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کرده است.

احمدی نژاد ادامه داد: امروز مردم آمریکا و سایر ملتها به درستی دریافته اند که ایران دشمن سیاست‌های ضد بشری دولت آمریکا است و بهترین دوست ملتهای عالم است و اندیشه و آرمان ملت ایران راه جدیدی برای انسانها برای رسیدن به سعادت است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تهدیدهای دشمنان نشانه عجز و ناتوانی آنان است، گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند به بهانه برگزاری جشن ‪ ۶۰‬سالگی تاسیس یکی از منفورترین و جنایتکارترین و کثیف ترین رژیم‌های عالم به یک مشت صهیونیست شکست خورده، روحیه باخته و پوسیده ، روحیه بدهند که این هم از اشتباهات بزرگ آنها است.

احمدی نژاد تاکید کرد: با این گونه حرکات تغییری در وضعیت رژیم صهیونیستی بوجود نخواهد آمد و این رژیم چه بخواهد و چه نخواهد از بین رفتنی است و این مرده را نمی‌توان با این کارها زنده کرد .

رییس جمهوری اظهار داشت: کسانی هم که در این مراسم حاضر می‌شوند بدانند که این حضور نه تنها برای آنان سودی نخواهد داشت، بلکه نام آنها در عداد جنایتکاران و قاتلان مردم مظلوم فلسطین ثبت خواهد شد. احمدی‌نژاد ادامه داد: این افراد باید بدانند ، در آینده نزدیک که به حساب این جنایتکاران رسیدگی شود، تک تک این حمایت‌کنندگان باید پاسخ دهند که چرا از این رژیم اشغالگر حمایت کردند ، سلاح در اختیار این رژیم جنایتکار قرار دادند و در قتل عام مردم مظلوم غزه و فلسطین شریک شدند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه این حرکت آنها نیز سودی نخواهد داشت و به فضل الهی شکست خواهد خورد، گفت: در هر منطقه و حوزه‌ای از دنیاکه این جنایتکاران وارد شوند نتیجه‌ای جز شکست نخواهند داشت و محکوم به شکت هستند و به امید خدا در آینده نزدیک، دنیا زدودن ظلم و استعمار و پیروزی بر ظالمان را جشن خواهد گرفت .

همایش فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی روز یکشنبه با حضور رییس جمهوری ، وزیر کشور، مشاور ارشد رییس جمهوری، فرمانده نیروی انتظامی در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

کد خبر 50086

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز