یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری با حضور رییس‌جمهوری، شنبه (14 اردیبهشت) در ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری با حضور معلمان نمونه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهوری در ابتدای سخنانش با بیان این که ملاقات با معلمان جزو زیبا‌ترین لحظات عمرش است، اگرچه ممکن است خود در کسوت معلمی باشد، افزود: اما حضور در ساحت معلم حال و هوای آدم را عوض می‌کند.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان مطهری، رجایی و باهنر افزود: تجلیل از معلم نمونه در واقع تجلیل از علم، فرهنگ و ادب است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان این که کار معلم، انسان‌سازی است و در واقع معلم انسان نمونه و پیشتاز است، گفت: اهمیت آموزش و پرورش برای همه معلوم است و شاهد هستیم بالاترین و زیباترین کلمات و عبارات از بیانات امام و رهبری عزیز و دیگر بزرگان در ارتباط با معلم و کار معلمان مطرح شده است.

رییس‌جمهور با بیان این که ماموریت معلمان و آموزش و پرورش، ماموریت سنگینی است، اظهار داشت: خوشبختانه امروز مثل همیشه آموزش و پرورش ما سرشار از نیروهای خلاق، مومن و توانمند است و وزیر آموزش و پرورش‌مان نیز یک نیروی جوان، پرانرژی،‌ مبتکر و علاقه‌مند به کار است و امیدواریم برنامه‌هایی که برای آموزش و پرورش تدوین و اهدافی که در نظر گرفته شده، به نحو احسن و با سرعت انجام شود.

وی گفت: من به عزیزان در آموزش و پرورش توصیه می‌کنم در برنامه‌ها و تحلیل‌هایتان، تکیه‌ اصلی بر اندیشه‌ فرهنگیان باشد و از نظرات آن‌ها استفاده کنید، هم‌چنین در آموزش و پرورش به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی کنید که همه فرهنگیان در عین حال که مشغول انجام وظیفه خطیر تعلیم و تربیت هستند در امر نظام آموزش و پرورش و ارائه نظرات مشارکت فعال داشته باشند و ما باید این فرصت را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: از ظرفیت عظیمی که در آموزش و پرورش است باید برای اصلاح، تکمیل و راهبرد آموزش و پرورش استفاده کرد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به بحث نظام ارزیابی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نظامی که اکنون است نظام خوبی است ولی در حال حاضر انگیزه ایجاد نمی‌کند و باید به سمتی برود که باعث ایجاد انگیزه در بین معلمان شود.

وی با بیان این که باید منابعی را که در اختیار آموزش و پرورش است درست هزینه کرد، گفت: در دولت، آموزش و پرورش در اولویت اول است.

احمدی‌نژاد با بیان این که دولت در خدمت شما فرهنگیان عزیز است، گفت: همان طور که گفتم آموزش و پرورش جزو اولویتهای اول دولت است و تقریبا هر آن چه آموزش و پرورش به دولت آورده، در دولت، فوری تصویب شده است.

وی به اهمیت و نقش تربیت معلم اشاره کرد و گفت: در تربیت معلم باید به محتوا توجه زیادی شود و فقط در حد یک اسم نباشد و در واقع مکانی برای تربیت معلمان باشد.

رییس‌جمهور هم‌چنین با بیان این که فضای فرهنگیان مثل همیشه با نشاط و انقلابی است، گفت: فرهنگیان جزو پاک‌ترین، متدین‌ترین و انقلابی‌ترین نیروها هستند.

شما با فداکاری‌ها و تلاش خود، آرمان‌های انقلاب را نسل به نسل منتقل کرده‌اید و ما امروز وقتی با یک دانش‌آموز راهنمایی مواجه می‌شویم این دانش‌آموز همان حرف‌های دانش‌آموزان در سال 57 را می‌زند که این امر نشان می‌دهد شما فرهنگیان در راستای انتقال آرمان‌ها، تلاش‌های زیادی کرده‌اید و این تلاش‌ها موفق بوده است. من تاکید دارم که فضای فرهنگیان باید همچنان آرمانی بماند و مثل همیشه پرچم‌دار انقلاب باشند.

وی همچنین با بیان این که ارزش انسان به آرمان‌های الهی است که دنبال می‌کند، گفت: ملت ایران باید به یک نیاز تاریخی بشریت پاسخ دهد. همه انبیاء آمده‌اند که اندیشه‌ی الهی را در دنیا حاکم کنند و جامعه‌ی بشری با قوانینی که سرشار از عشق است اداره و ظلم برچیده شود. امروز بشریت در یک پیچ تند تغییر دوران قرار گرفته است و دوره‌ی مکاتب مادی و ارزش‌های غیرالهی تمام شده و این مکاتب شکست خورده‌اند. ما دیدیم که نظام مارکسیسم چه سرانجامی پیدا کرد و این سرنوشت نظام سرمایه‌داری نیز خواهد بود. نظام سرمایه‌داری زمین خورده و در حال حاضر فقط نقابی از آن مانده است که آن نیز به زودی از بین می‌رود.

رییس‌جمهور افزود: اکنون کل بشریت به دنبال راهی نو و ارزش‌ها و آرمان‌های الهی است.

وی در ادامه به ماموریت تاریخی ملت ایران اشاره کرد و گفت: اگر ملت ایران این ماموریت تاریخی را به نحو احسن انجام ندهد نه تنها در پیشگاه خدا، تاریخ و ملت پشیمان خواهد بود بلکه خسارتی که از این مساله وارد می‌شود، قابل جبران نیست.

رییس‌جمهور اظهار کرد: در بیرون و بعضی‌ها نیز در داخل تلاش می‌کنند ما را سرگرم مسائل خیلی ریز بکنند و از حرکت در راستای قله و ماموریت تاریخی‌مان باز دارند. ما یک ملت هستیم و با مشکلاتی نیز مواجهیم و در کنار آن آرمان‌های بلند داریم و باید به سمت تحقق این آرمان‌های بلند حرکت و سعی کنیم که در حرکت‌مان تبعیض و بی‌عدالتی نباشد.

وی یادآور شد: در راستای تحقق اهداف،‌ موانعی است ولی باید توجه کنیم توجه و نگاه‌مان از قله به زیرپایمان و تمام توجه‌مان به مسائل ریز معطوف نشود؛ چرا که این نقشه‌ی دشمنان است. ما باید با تمام توان کار را به جلو ببریم و اگر توجه‌مان از قله به جای دیگری معطوف شود و با مسائل ریز درگیر شویم، این یک نوع درجا زدن است؛ برای این که کشور به بالاترین سطح برسد باید نگاه‌مان به قله باشد.

رییس‌جمهور در پایان تاکید کرد: فرهنگیان منادی اندیشه امام و انقلاب هستند و باید جایگاه معلم واقعا بالا برود.

در این مراسم، هدایایی به معلمان نمونه اهدا شد که از جمله این هدایا، سفر حج عمره به معلمان نمونه به همراه همسرانشان بود. همچنین با حضور رییس‌جمهور به 14 معلم نمونه، لوح‌هایی تقدیم شد و تعدادی از معلمان نمونه نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند و علی احمدی وزیر آموزش و پرورش نیز به تشریح فعالیت‌های این وزارتخانه پرداخت.

کد خبر 50816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز