چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه‌های مختلف شبکه خبر ویژه برنامه‌های نوروز 87 خود را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، گروه اجتماعی این شبکه تنها یک برنامه را به تهیه‌کنندگی جواد ابراهیم یار در 13 قسمت 10 دقیقه‌ در ایام نوروز پخش می‌کند.این برنامه با هدف بررسی مقولات روزاجتماعی، مناسبت‌های اجتماعی خاص به بررسی موضوعات مرتبط با فرد، خانواده، جامعه همچون اعتیاد، روابط سالم اجتماعی، ورزشی، جوانان، اشتغال و غیره می‌پردازد.

در ایام عید این برنامه با هدف معرفی نوروز و مناسبت‌های ویژه این ایام با نگاهی اجتماعی به موضوعاتی چون نوروز و هویت ایرانی، نوروز عید ملی و مذهبی، نوروز ثروت فرهنگی و اجتماعی، نوروز و خانواده، نوروز و سفرهای نوروز می‌پردازد.

گروه سیاسی و اقتصادی نیز یک برنامه نوروزی را پخش می‌کند؛ این برنامه به تهیه‌کنندگی حسین سفاری در 13 قسمت 15 دقیقه‌یی تولید شده و ازتاریخ اول فروردین سال 87 تا 13 فروردین از شبکه خبر پخش می‌شود. هدف از ساخت این برنامه اطلاع رسانی و بررسی تحولات مهم سیاسی سال 86 است.

برنامه دوم به بررسی رویدادهای سیاسی ایران و جهان می‌پردازد و در هر برنامه یک موضوع به عنوان موضوع ادبی برنامه به صورت پرونده سال بررسی می‌شود. چهره‌های سیاسی مرتبط با هر پرونده، گفته‌ها و شنیده‌ها، رویدادهای سیاسی مهم هر ماه و حاشیه هر سیاست از آیتم‌های دیگر این برنامه است.

گروه ورزش شبکه خبر ویژه برنامه ورزش 86 را در ایام نوروز به روی آنتن می‌برد. این برنامه به تهیه‌کنندگی علی منصوری در 13 قسمت 27 دقیقه‌یی تولید شده که از اول فروردین ماه به مدت 13 روز از شبکه خبر پخش می‌شود. هدف از ساخت این برنامه اطلاع رسانی در خصوص ورزش، بررسی مسابقات ورزشی و مسائل حاشیه‌یی آن در طول سال 86 است. در این برنامه رویدادهای ورزشی سال 86 به صورت مجزا و ماهانه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در هر برنامه با مسئولان ورزشی، ورزشکاران، کارشناسان، تماشاگران و مردم گفتگوهایی صورت گرفته تا عملکرد آنان به صورت کامل به اطلاع بینندگان برسد.

گروه علمی‌، فرهنگی و هنری شبکه خبر نیز دو برنامه نوروزی را تولید و پخش می‌کند.برنامه دیدار به تهیه‌کنندگی حمید شکارچی در ایام عید به مدت 13 روز پخش می‌شود. این برنامه بازدید علمای ایران از لبنان و سوریه و همچنین بازدید علمای لبنان از ایران را تصویربرداری کرده و هر روز از شبکه خبر پخش می‌شود؛ همچنین با توجه به تقارن هفته وحدت با اول سال جدید، این برنامه در راستای ایجاد همبستگی و اتحاد بین علمای کشورهای مختلف ساخته شده‌است.

ایران سرزمین دلیران دیگر ویژه برنامه این گروه است که به تهیه‌کنندگی علیرضا قانونی ساخته شده و در ایام نوروز هفته‌یی 3 سه بار از شبکه خبر پخش می‌شود.در برنامه ایران سرزمین دلیران سعی شده با به تصویر کشیدن اشتراکات فراوان اقوام ایرانی که ریشه در هزاران سال قبل دارد، بخشی از فرهنگ پایدار ایران زمین نمایش داده شود. گفتنی است این برنامه موضوع فرهنگی و تاریخی از جمله گویش‌های رایج در ایران، تاریخ تمدن، صنایع دستی، لباس، پوشاک، آداب و رسوم ایرانی که جملگی ریشه‌های مشترکی دارند را بررسی می‌کند.

بر اساس این گزارش‌، گروه طرح و تامین برنامه شبکه خبر نیز با پخش وله، موسیقی و تصاویر مرتبط به استقبال نوروز 87 می‌رود.

همچنین روابط عمومی شبکه خبر برای دریافت هر گونه نظر دیدگاه و پیشنهاد در مورد برنامه‌های شبکه اعلام آمادگی کرده است و شماره تلفن 22013911 و سامانه پیامک 1000601 را ارائه کرده است.

زمان پخش آیتم اخبار حوزه و دانشگاه شبکه خبر از ساعت 21 به ساعت 18 تغییر یافت. این آیتم خبری که به منظور اطلاع رسانی صحیح و شایسته به دانشجویان و طلاب ایجاد شده، خبرهای مربوط به حوزه و دانشگاه و تحولات علمی، فرهنگی ، اجتماعی، سیاسی و مصوبات این دو مجموعه را پوشش می‌دهد.

با توجه به تداخل در پخش این آیتم خبری با خبر ساعت 21 شبکه اول سیما و درخواست حوزه علمیه و صدا و سیمای مرکز قم و همچنین بنا به درخواست مکرر مخاطبان، آیتم خبری حوزه و دانشگاه از ساعت 21 به ساعت 18 تغییر یافت.

کد خبر 46383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز