همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران برنامه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در راه‌ها و جاده‌های کشور در تعطیلات نوروزی را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار محمد رویانیان ، شنبه (25 اسفند) در جمع خبرنگاران اشاره به استقرار ‪ ۳۰‬خودرو جدید در جاده‌ها با هدف کنترل موتورسیکلت‌ها و توقیف این وسایل نقلیه در صورت تردد در جاده‌های اصلی، گفت : با وانت بارهایی نیز که اقدام به حمل مسافر کنند برخورد خواهد شد.

وی  تاکید کرد: اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های غیراستاندارد نیز که در جاده‌های اصلی اقدام به تردد و حمل مسافر کنند، متوقف خواهند شد.

رویانیان با اشاره به استقرار سیستم اجرائیات و شماره‌گذاری در پاسگاه‌های پلیس راه، اعلام کرد که گواهینامه و خودروی رانندگانی که چهار بار اقدام به تخلف رانندگی حادثه ساز کنند، توقیف خواهد شد و گواهینامه این افراد یک ماه تعلیق و خودروی آنها از چند ساعت تا یک هفته توقیف خواهد شد.

ریییس پلیس راهور افزود: گواهینامه دارندگان گواهینامه ب یک، یک ساله نیز در صورت سرعت غیرمجاز ابطال می‌شود.

وی، ارتکاب به تخلفاتی از قبیل سرعت غیرمجاز ،سبقت غیرمجاز ، استفاده از تلفن همراه، نقص فنی خودرو و نداشتن بیمه شخص ثالث را غیرقابل اغماض از سوی پلیس اعلام کرد .

رویانیان گفت : کامیون‌هایی که به خودروهای پشت سر خود در جاده‌های دو طرفه اجازه عبور ندهند و باعث سبقت غیرمجاز شوند نیز متوقف خواهند شد.

رییس پلیس راهور افزود : با رانندگانی که از قسمت خاکی جاده نیز اقدام به حرکت کنند برخورد می‌شود.

وی در توضیح سه برنامه نوروزی راهنمایی و رانندگی ناجا ، گفت: ایجاد تعامل با ارگانهای مرتبط با ترافیک ، فعالیت‌های فرهنگی و تولید برنامه‌های تلوزیونی و اقدام‌های عملیاتی پلیس راهور از جمله اقدامات راهنمایی و رانندگی در تعطیلات نوروز خواهد بود.

وی افزود: ‪ ۸۰۰‬تیم گشت در ایام نوروز در جاده‌های کشور فعال خواهد بود و این تعداد نسبت به سال گذشته ‪ ۴۰‬درصد افزایش دارد.

وی همچنین از بکارگیری و افزایش هفت هزار نیروی کمکی، ‪ ۹۰‬ایستگاه جدید ، ‪ ۱۴‬هزار نیروی پیاده ، گشتی و ایستگاهی ، هزارو ‪ ۹۰۰‬تیم گشت شبانه روزی و ‪ ۳۰۰‬کانکس و ایستگاه پلیس راه که با ‪ ۲۲۰‬پاسگاه پلیس راه در ارتباط خواهند بود در ایام نوروز خبر داد و گفت : ‪ ۳۰‬تیم کنترل سلامت شامل یک پزشک، یک مامور موادمخدر و یک مامور پلیس راه نیز در جاده‌ها مستقر می شوند و از رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی مشکوک به استفاده از مواد مخدر و شیمیایی آزمایش می‌گیرند.

رویانیان گفت : ‪ ۱۲‬هزار نیرو و یک هزارو ‪ ۵۰۰‬تیم راهور نیز در درون شهرها فعال خواهند بود .

وی از تحویل ‪ ۲۰۰‬دستگاه دوربین پرتابل کنترل سرعت و ‪ ۵۰‬دستگاه خودروی مجهز به انواع وسایل کنترلی به پلیس راه خبر داد.

رییس پلیس راهور با اشاره به فعالیت هشت میلیون همیار پلیس و ‪ ۱۰۰‬هزار پلیس یار جوان در ایام نوروز امسال، گفت که ‪ ۵۰۰‬هزار همیار پلیس کلاه پلیس یار دریافت خواهند کرد و از ‪ ۲۷‬اسفند ماه تا ‪ ۱۷‬فروردین ماه پلیس را در تعطیلات نوروز یاری خواهند کرد.

وی گفت : ‪ ۳۰‬تیم بازرسی در تمامی تعطیلات نوروز برخورد پلیس با مردم را زیر نظر خواهند داشت.

رویانیان در ادامه کنترل شدید تاکسی‌ها، استفاده از گواهینامه هوشمند و ثبت الکترونیکی جریمه‌ها به جای ثبت دستی را از برنامه‌های راهور در سال آیندده اعلام کرد.

وی آموزش حرفه‌ای و تغییر رفتار پلیس را از رویکردهای سال آینده راهنمایی و رانندگی اعلام کرد.

وی همچنین به انجام وظیفه پلیس در تبصره‌های ‪ ۱۷‬و ‪ ۱۳‬اشاره کرد و گفت: در ساماندهی مسافربرهای شخصی به پیشرفت ‪ ۸۵‬درصدی رسیده‌ایم.

رییس پلیس راهور با اشاره به اجرای طرح استفاده از کمربند ایمنی و کلاه در تمامی شهرها و روستاهای کشور، تصریح کرد : به صورت میانگین در جاده های اصلی ‪ ۷۵‬درصد و در جاده‌های فرعی ‪ ۵۰‬درصد استفاده از کمربند ایمنی و کلا ه ایمنی رعایت می‌شود.

رویانیان اعلام کرد میزان کشته‌های ناشی از تصادفات در ‪ ۱۱‬ماه امسال نسبت به سال گذشته با بیش از چهار هزار و دویست نفر کاهش ، ‪ ۱۶‬درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت که در بهمن ماه امسال نسبت به سال گذشته ‪ ۵۰۸‬نفر کاهش کشته را شاهد بودیم.

رییس پلیس راهور با اشاره به کاهش ‪ ۳۰‬هزار نفری مصدوم ناشی از تصادفات در ‪ ۱۱‬ماهه امسال نسبت به سال گذشته ، این را یک موفقیت دانست و گفت که در دنیا میانگین کاهش خسارات ناشی از تصادفات دو درصد است.

وی کاهش تصادفات را نتیجه آشتی مردم با پلیس و همکاری دو طرف اعلام کرد و گفت : ‪ ۹۰‬درصد رانندگان در کشور در چارچوب مقررات رانندگی تردد می‌کنند رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام اینکه تنها ‪ ۱۰‬درصد از رانندگان خطا کار و متخلفند، تصریح کرد : عادت و اجتناب پذیری باعث وقوع برخی تخلفات می‌شود.

وی کشته شدن روزانه یک هزار نفر در اثر تصادفات را ناشی از رفتارهای پرخطر ‪ ۱۰‬درصد رانندگان متخلف دانست.

رویانیان در پایان به توقیف بیش از ‪ ۳۵۰‬هزار خودرو متخلف در ‪ ۱۱‬ماهه امسال اشاره کرد و تاکید نمود پلیس در اعمال قانون به هیچ وجه اغماض نخواهد کرد.

کد خبر 46570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز