همشهری آنلاین: پیش‌فروش بلیت نوروزی اتوبوس‌ها از 27 بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهرام آدم‌نژاد، مدیرکل حمل و نقل کالا و مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اعلام این خبر افزود: طرح جابه جایی مسافران نوروز 87 از تاریخ 25 اسفندماه لغایت 15 فرودین ماه به مدت 20 روز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به نقش پیش فروش بلیت اتوبوس‌ها در جلوگیری از ایجاد بازار کاذب فروش بلیت، تسهیل و تسریع در امر تهیه بلیت اتوبوس مسافران و ایجاد بستر لازم برای تحقق فرهنگ سفرهای برنامه‌ای افزود:‌ بلیت اتوبوس‌ها در محل پایانه‌های عمومی مسافر، دفاتر مرکزی و محل فروش بلیت شرکت‌های مسافربری در سطح شهر پیش فروش می‌شود و شرکت‌های مسافربری برای سرویس‌های هر شهر با در نظر گرفتن گیشه مخصوص و به صورت مجزا و در صورت نیاز با دایر کردن تعداد مناسبی از دفاتر متمرکز در سطح شهر و با تعیین ساعات کار مناسب و کافی پیش‌فروش بلیت را انجام می‌دهند.

آدم‌نژاد همچنین از فروش بلیت اینترنتی خبر داد و اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات آسان‌تر به مسافران برخی از شرکت‌های مسافربری اقدام به پیش‌فروش بلیت از طریق اینترنت کرده‌اند که اطلاعات جزیی آن متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وی ضمن تاکید نظارت بر عملکرد پیش‌فروش بلیت توسط سازمان‌های حمل و نقل و پایانه‌های سراسر کشور تصریح کرد: با توجه به صدور بلیت به صورت مکانیزه و به نام متقاضی، همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در هنگام خرید بلیت و نیز هنگام سوار شدن به اتوبوس الزامی است.

مدیرکل حمل و نقل کالا و مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابراز اطمینان کرد که براساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، مسافری بدون بلیت نخواهد ماند و از مسافران خواست ضمن همکاری با مسئولان مربوطه به ایجاد تغییرات اندک زمانی در برنامه سفر خود، زمان سفر خود را به قبل یا بعد از چند روز پایانی اسفند ماه موکول کنند و با مراجعه تدریجی به مراکز پیش فروش بلیت از ازدحام کاذب در این اماکن جلوگیری کنند.

آدم‌نژاد تعداد کل مسافران جا به جا شده در طرح نوروزی سال 86 را حدود 30 میلیون نفر ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در نوروز سال 87 حدود 34 میلیون مسافر از طریق ناوگان عمومی جاده‌ای جا به جا شوند که متوسط جا به جایی روزانه برای طرح نوروزی یک میلیون و 115 هزار نفر برآورد می‌شود که با توجه به ضریب 60 درصدی اشغال صندلی در طول سال در صورت استفده بهینه از ناوگان موجود در طول طرح نوروزی مشکلی در رابطه با کمبود ناوگان وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات پیش‌بینی شده برای سفر کاروان‌های راهیان نور و اعزام مطلوب و بهینه این کاروان‌ها به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس، افزود: به سازمان‌های حمل و نقل و پایانه‌های سراسر کشور تاکید شده ایام و مسیرهای پر تقاضای خود را شناسایی و تمهیدات لازم را به منظور هدایت ناوگان کافی در مسیرهای مورد تقاضا در نظر بگیرند.

براساس این گزارش، مسافران در صورت داشتن شکایت می‌توانند شکایات خود را به نمایندگان تشکل‌های صنفی، نمایندگی سازمان‌های حمل و نقل و پایانه‌های مستقر در پایانه‌های مسافربری یا از طریق فرم‌های نظرسنجی(پست جواب قبول) که در اتوبوس‌های مسافربری برای هر نفر اختصاص یافته است منعکس کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 43045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز