همشهری آنلاین: شرکت های قالیشویی کذایی با ارسال آگهی‌ها به داخل منازل افرادی که در آستانه سال نو قصد خانه تکانی دارند، فرش‌های واگذار شده را به سرقت می‌بردند، خواندن و به کار بستن توصیه‌ای پلیسی می‌تواند از افزایش این گونه کلاهبرداری و سرقت‌هاجلوگیری کند.

فرش‌های خیس و آویزان بر روی دیوارهای خانه حاکی از رسیدن بهار و نوروز است. دزدیدن فرش‌های آویزان از روی دیوارهای منازل، نوع جدید سرقت است که در بین سارقان امروزه رایج شده است.

فرش‌های شسته‌ایی که از روی دیوارهای بلند آویزان می‌شود، کمتر مورد سرقت قرار می‌گیرند. اما فرش و قالیچه‌هایی که بر روی دیوارهای حیاط آویزان است به راحتی و به دور از چشم مالک آن به سرقت می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: معمولاً شهروندان طی تماس تلفنی با شرکت قالیشویی، فرش خود را به آنها تحویل می‌دهند در حالیکه هیچ‌کس از مکان این شرکت قالیشویی اطلاعی ندارد و صاحبان این شرکت‌های کذایی، فرش‌های امانتی را به سرقت می‌برند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست از اطلاعیه‌های شرکتهای قالیشویی که در روزنامه‌ها درج می‌شود، استفاده کنند. زیرا معمولاً مدارک این گونه شرکت‌ها کنترل شده و یا در اختیار روزنامه ها است. همچنین ممکن است شهروندان به واسطه تابلو و محل استقرار شرکت‌ها با آن آشنا شوند.

کد خبر 46136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز