رئیس پلیس کشور با بیان اینکه پیشگیری امنیتی خیلی مهم‌تر از پیشگیری فیزیکی است، اعلام کرد:90 درصد طرح ارتقای امنیت اجتماعی‌، اقدام فرهنگی بوده است و علت اثر بخشی این طرح داشتن یک عملیات روانی‌، تعاملی و اقناعی مناسب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار احمدی مقدم در اولین روز همایش روسای پلیس امنیت عمومی ناجا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دین و تفکر معنی گرا را احیاء کرد گفت: هر روز نقش ایران در خاورمیانه پررنگ‌تر می‌شود و زمانی که تهدیدات سخت دشمن بی‌اثر شد دشمن شروع به تهدیدات نرم و استفاده از ابزار نفوذ در رسانه، فساد اخلاقی‌، آلوده کردن نظام اداری‌، ایجاد اشکالات نرم افزاری‌، سیاه نمایی و مایوس کردن مردم می‌پردازد.

رئیس پلیس کشور با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی تصریح کرد: کمتر از 10درصد این طرح عملیات انتظامی و 90 درصد آن کار و اقدام فرهنگی بوده است و علت اثر بخشی این طرح داشتن یک عملیات روانی‌، تعاملی و اقناعی مناسب می‌باشد.

فرمانده ناجا با یادآور ی به اینکه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، یکی از موضوعات اصلی در سال‌جاری به شمار می‌آید گفت: پلیس در سال آینده حول محور پیشگیری اقدام خواهد کرد.

رئیس پلیس کشور با تأکید بر اینکه پیشگیری امنیتی مهم‌تر از پیشگیری فیزیکی می‌باشد ضمن تقدیر از فعالیت‌های مجموعه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا خاطرنشان کرد: امروز تابلوی نیروی انتظامی یک تابلوی ارزشی و اسلامی است.

صدور 10 هزار گذرنامه بیومتریک

تا پایان سال‌جاری رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا نیز در این هماش از صدور 10 هزار گذرنامه بیومتریک برای افراد کثیرالسفر تا پایان سال‌جاری خبر داد.

سردار اشتری ضمن ارائه گزارشی مختصر از اقدامات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با اراذل و اوباش، قانون جامع مبارزه با مصرف دخانیات، انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، بحث فناوری و نرم‌افزاری از مأموریت‌های ویژه پلیس اطلاعات و امنیت در سال‌جاری به شمار می‌آید.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا گفت: قانونمند و ساماندهی هیأت‌های مذهبی و جلوگیری از قمه زنی یکی دیگر از مأموریت‌های ویژه این اداره کل است.

ارتقاء امنیت اخلاقی کاملا مطابق قانون

از سوی دیگر رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف ایجاد امنیت برای شهروندان و کاملا مطابق ماده قانونی است.

سردار احمد روزبهانی رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در گفت‌وگو‌ با پایگاه اطلاع رسانی پلیس، افزود: در این طرح برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان خیابانی، سی دی‌های غیرمجاز، مشروبات الکلی و بد پوششی بدون استثناء ماده قانونی دارد.

وی با تأکید بر اینکه این طرح مصوبه مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: ما برای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی مرحله به مرحله با مسئولان قضائی هماهنگی کامل داشتیم و آن جایی که نیاز به مجوز داشت، مجوز مورد نیاز را گرفتیم.

سردار روزبهانی با اشاره به اینکه جرائم مشهود نیاز به مجوز ندارد و پلیس وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد: اجرای این طرح کاملا رضایت‌مندی مردم را به‌دنبال داشته و به روش‌های مختلف از طریق شماره تلفن 197 ناجا یا حضورا رضایت‌مندی خود را ابراز داشتند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی با بیان اینکه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف ایجاد امنیت برای شهروندان عزیز و کاملا مطابق ماده قانونی است، اظهار داشت: تمام مردم درخواست ادامه و استمرار این طرح را دارند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه وظیفه ذاتی پلیس برخورد با ناامن‌کنندگان جامعه است، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قدرت بیشتر طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را اجرا می‌کند و این طرح مقطعی نیست و در طولانی مدت اجرا خواهد شد.

کد خبر 44187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز