همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از بهره برداری موفقیت آمیز دستگاه شناخت مواد مخدر صنعتی و سنتی خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار حمید رضا حسین آبادی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ضمن اعلام این مطلب، افزود: ساخت دستگاه شناخت مواد مخدر صنعتی و سنتی توسط دانشگاه صنعتی اصفهان و به سفارش پلیس مبارزه با مواد مخدر است.
 
وی در توضیح بیشتر گفت: دستگاه شناخت مواد مخدر صنعتی و سنتی عملا با حضور مسوولان پروژه و سفیر فرانسه در کشورمان با آزمایش نمونه هایی از مواد روان گردان،آمفیتامین ها،شیشه،حشیش،تریاک،مرفین،هروئین و ... رسما به بهره برداری رسید.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه ساخت دستگاه شناخت مواد مخدر صنعتی و سنتی کار بسیار مهم و با ارزش در راه مبارزه با مواد مخدر است،تصریح کرد:این دستگاه قادر است،در کوتاه ترین زمان ممکن نمونه های مواد مخدر را مورد آزمایش و نوع مواد را تعیین کند.
 
این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت:تولید انبوه این دستگاه که قرارداد آن با دانشگاه صنعتی اصفهان منعقد شده است، طی چند ماه آینده پلیس مبارزه با مواد مخدر تمامی استان های کشور به این دستگاه مجهز خواهند شد.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با اشاره به اینکه درنمونه های خارجی آن رادیو اکتیو استفاده شده ، افزود: مزیت این دستگاه نسبت به نمونه خارجی آن این است که برای استفاده کنندگان هیچ گونه عوارضی ندارد و توسط متخصصان ایرانی پشتیبانی می شود.

کد خبر 40873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز