چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

پلیس مبارزه با مواد‌مخدر آمریکا خواستار استرداد ملکه قاچاق مواد‌مخدر به این کشور شد.

به گزارش رویترز، ساندرا آویلای 45 ساله متهم است با ایجاد ارتباط بین قاچاقچیان کلمبیایی و مکزیکی، با همدستی نامزدش یکی از بزرگترین شبکه‌های قاچاق مواد‌مخدر به آمریکا را هدایت می‌کرده است.

کارآگاهان مبارزه با مواد‌مخدر آمریکا، از مدت‌ها قبل در جریان تحقیقات خود درباره یک شبکه بزرگ مواد‌مخدر که از طریق کالیفرنیا و صحرای آریزونا محموله‌های سنگین مواد‌مخدر را به آمریکا انتقال می‌دادند، دریافتند این محموله‌ها از طریق شبکه‌ای که اعضای آن مخوف‌ترین تبهکاران کلمبیایی و مکزیکی هستند به شیوه‌ای بسیار پیچیده و حرفه‌ای به این کشور قاچاق می‌شود.

در ادامه این تحقیقات محرمانه، کارآگاهان پلیس دریافتند زن 45‌ساله‌ای به نام ساندرا آویلا که به «ملکه مخدر اقیانوس آرام» مشهور است، از اعضای کلیدی این باند است.

بررسی‌های بعدی نشان داد این زن با همدستی نامزدش کارتل سینولائوا را که از بزرگ‌ترین شبکه‌های قاچاق در سواحل مکزیک است، در دهه 90 تشکیل داده و با نزدیک‌کردن گروه‌های تبهکارمکزیکی و کلمبیایی یک سازمان مخوف برای حمل مواد‌مخدر و پول‌شویی ایجاد کرده است.

در حالی که اطلاعات پلیسی حاکی از آن بود که این زن در مخفیگاهی در اطراف پایتخت مکزیک به سر می‌برد، ایالات متحده از اینترپل مکزیک خواست تا این زن را دستگیر کند.

با اطلاعاتی که در جلسات مشترک پلیس 2 کشوررد و بدل شد، سرانجام سپتامبر گذشته کارآگاهان پلیس مکزیک، ساندرا آویلا را در مخفیگاهش به محاصره درآورده و دستگیر کردند.

با گذشت چند ماه از دستگیری این زن که یکی از باهوش ‌ترین وخطرناک‌ترین قاچاقچیان بین‌المللی مواد‌مخدر به شمار می‌رود، روز گذشته پلیس آمریکا خواستار آن شد تا این ملکه مواد مخدر تحویل آمریکا شده و در این کشور به جرایم او رسیدگی شود.

کد خبر 37856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز