آشپز جوان آمریکایی، که درجنایتی خونین 4نفر را در مهمانسرایی در حومه ماین به قتل رسانده بود، در جلسه محاکمه‌‌اش در دادگاه عالی آکسفورد گفت: نمی‌دانم چرا این جنایت‌ها را مرتکب شدم، اما می‌دانم دلم می‌خواست قاتل زنجیره‌ای مشهوری شوم.

قضات دادگاه پس از شنیدن اظهارات این جوان، او را به 4 بار حبس ابد محکوم کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس این جوان جنایتکار به نام  کریستین نیلسن، متهم است درماجرای جنایی پیچیده‌ای  یک مرد و 3زن را به قتل رسانده است.

نخستین جنایت یکم سپتامبر 2006  وقتی رقم خورد که کریستین نیلسن که آشپز مهمانخانه‌ای در منطقه ماین بود، کارگر50 ساله‌ای به نام وایتهورشوت را که در همان مهمانخانه کار می‌کرد، به منطقه جنگلی پوشیده از درخت کشانده و با شلیک گلوله به قتل رساند.

او روز بعد به محل رها کردن جسد بازگشت و آن را به آتش کشید و سپس برای پنهان نگه داشتن راز جنایت، به مهمانخانه رفت و این بار صاحب مهمانخانه، دخترش و دوست خانوادگی آنها را به قتل رساند.

در این جنایت وحشتناک که4سپتامبر رخ داد، آشپز جنایتکار، جولی بولارد 65 ساله، سلبی بولارد دختر 30 ساله او و سیندی بوتسون 43 را که آن شب مهمان آنها بود به قتل رساند و اجسادشان را به طرز فجیعی قطعه قطعه و دفن کرد.

اما مدتی بعد ماجرای این جنایت‌ها فاش شد و آشپزجوان به‌عنوان مظنون کلیدی شناخته  و دستگیر شد.

جوان جنایتکار در بازجویی‌ها به راحتی ماجرا  را تعریف کرد اما هرگز نتوانست انگیزه قابل قبولی برای این جنایت‌ها ارائه دهد.

فجیع‌ترین جنایت ماین

در جلسه محاکمه مرد جوان در دادگاه عالی آکسفورد که به فجیع‌ترین جنایت تاریخ ماین رسیدگی می‌شد، بعد از بیان اتهامات مرد جوان از سوی دادستان، نامه‌ای که پسر 10 ساله سلبی بولارد – مقتول 30 ساله جنایت - که در کالیفرنیا زندگی می‌کند نوشته بود خوانده شد.

 او در این نامه تنها  از دادگاه خواسته بود که از قاتل بپرسند که چرا مادر و مادربزرگش را کشته و او و خانواده‌اش را سرگردان کرده است.

 بعد از خوانده شدن نامه کودک 10 ساله، جوان جنایتکار در جایگاه دفاع قرار گرفت و با اعتراف به جنایت‌های فجیع خود گفت: از جنایت‌هایی که مرتکب شده‌ام خیلی متأسفم، اما  مجبور بودم این جنایت‌ها را انجام دهم، چون  می‌خواستم   قاتل زنجیره‌ای معروفی شوم.

در این جلسه بازپرس نیز در توضیح پرونده گفت: نیلسن تا کنون انگیزه‌ای قابل قبول درباره اینکه چرا این 4 جنایت را مرتکب شده  بیان نکرده، اما او گفته از مدت‌ها قبل با فکر کردن به جنایت لذت می‌برده و همیشه از ا ین‌که روزی یک قاتل زنجیره‌ای باشد احساس افتخار می‌کرده است.

در این جلسه همچنین متخصصان پزشکی قانونی که نیلسن را مورد معاینه قرار داده بودند گفتند که او اگر چه از اختلال شخصیتی  رنج می‌برد، اما این اختلال دلیل وقوع این جنایت‌ها نبوده است.

دکتر چارلز روبینسون متخصص روانشناس در حالی که به نیلسن اشاره می‌کرد گفت: ما با وجود آنکه 20 بار با نیلسن مصاحبه روانشناسانه داشته‌ایم، اما هرگز نتوانستیم انگیزه او از این جنایت‌ها را بفهمیم. انگیزه  وی  یک معمای حل ناشدنی است.

بعد از اظهارات مرد جوان و اعتراف او به 4 جنایت، قضات دادگاه او را به اتهام 4 جنایت به 4 بار حبس ابدمحکوم کردند.

کد خبر 34366

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز