گروه حوادث: در جریان یکی از پیچیده ترین عملیات‌های پلیسی، کارآگاهان پلیس بین الملل آلمان و ایتالیا، متهم اصلی پرونده قتل «مردیک کرچر» دختر دانشجوی انگلیسی را در یک متروی شهری به دام انداختند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دراین عملیات پلیسی، پس از آنکه‌ کارآگاهان ایتالیایی با ردگیری تلفنی مرد قاتل را در آلمان ردزنی کردند، پلیس آلمان وی را دستگیر کرد.

یکم نوامبر گذشته -  دهم آبان ماه - کارآگاهان پلیس پروجیای ایتالیا در جریان یک جنایت خونین در خانه‌ای در یکی از محله‌های جنوبی این شهر قرار گرفتند که در آن یک دختر دانشجوی انگلیسی با ضربه چاقو در خانه‌اش از پای درآمده بود.

هنگامی که کارآگاهان جنایی پلیس به قتلگاه این دختر 21 ساله در خانه‌ اجاره‌ای رفتند، با جسد وی در حالی که گلویش با چاقو بریده شده بود، مواجه شدند.

بررسی های اولیه از صحنه جنایت نشان می داد عامل جنایت قصد داشته ، دخترمقتول را مورد آزار قرار دهد، اما هنگامی که با مخالفت وی روبرو شده  اقدام به قتل کرده است.

در حالی که این دختر جوان برای تحصیل از انگلیس به ایتالیا آمده بود، انعکاس خبر قتل وی در مطبوعات انگلیس جنجال گسترده‌ای را رقم زد که باعث شد کارآگاهان پلیس برای گشودن راز جنایت به شدت تحت فشار قرار  گیرند.

فشار مطبوعات انگلیسی

در چنین فضایی کارآگاهان جنایی پلیس ایتالیا، 3 مظنون دخالت در این جنایت را دستگیر کردند، نخستین دستگیر شدگان هم اتاقی آمریکایی دختر جوان و نامزد او بود و در فاصله‌ اندکی یک موزیسین ایتالیایی که با دختر جوان ارتباط  داشت تحت بازجویی قرار گرفت، اما هر 3 نفر آن‌ها پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی بی‌گناه شناخته شده و آزاد شدند.

سیاهپوستی که ناپدید شددر ادامه تحقیقات، کارآگاهان مدارکی به دست آوردند که نشان می داد کلیدی ترین مظنون برای رازگشایی این جنایت، یک مرد سیاهپوست به نام «هرمان گیود» است که در طبقه دیگری از ساختمان قتلگاه زندگی می کرده و از هنگام وقوع جنایت ناگهان ناپدید شده و هیچ ردی از خود برجای نگذاشته است.

در حالی که کارآگاهان هیچ ردی از این متهم نداشتند، کارآگاهان جنایی ایتالیا با ردگیری تماس‌های اینترنتی مرد ناپدید شده توانستند تعدادی از دوستان وی را شناسایی کنند.

در جستجوی قاتل

در این مرحله از تحقیقات، یکی از دوستان وی حاضر شد برای آنکه پلیس بتواند  هرمان گیود را رد زنی کند با وی از طریق تلفن اینترنتی تماس بگیرد.

با انجام این تماس کارآگاهان توانستند محلی را که از آن‌جا تماس اینترنتی صورت گرفته بود در آلمان ردزنی کنند.با مشخص شدن این موضوع، پلیس بین‌الملل ایتالیا از کارآگاهان جنایی آلمان خواست مرد سیاهپوست را شناسایی و دستگیر کنند.

کارآگاهان پلیس آلمان نیز با تحت نظر گرفتن تمامی مناطقی که احتمال رفت و آمد این متهم به آن‌ مکان‌ها وجود داشت، سرانجام روز گذشته توانستند وی را در یک ایستگاه مترو هنگام سفر از منطقه مانیز به کویلنز دستگیر کنند.

مدارک، کافی نیست

کارل رادولف وینکلر رئیس پلیس منطقه کویلنز آلمان روز گذشته با اعلام خبر دستگیری هرمان گیود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که  وی به زودی به ایتالیا بازگردانده خواهد شد.

وی می افزاید، بازپرس جنایی ایتالیا دستور جستجوی بین المللی و دستگیری این متهم را صادر کرده بود و ما نیز وی را دستگیر کردیم، اما  ما نمی دانیم که  او واقعا همان عامل جنایت پروجیاست یا خیر.

اظهارات مقام آلمانی در حالی است که ساعاتی پس از بازداشت این متهم، بازپرس جنایی پروجیا با اعلام خبر دستگیری وی در آلمان  گفت: آثار انگشت خونین گیود بر روی بالشی در اطاق مقتول پیدا شده، همچنین آثاری از دی. ان. ای  وی نیز در همان خانه یافت شده که احتمال ارتکاب جنایت از سوی این متهم را قوت می بخشد.

با این حال وی از مطبوعات انگلیسی خواست که ازدامن زدن به احساسات منفی درباره این جنایت خودداری کنند.

مطبوعات ایتالیا و انگلیس از متهم به عنوان یک فروشنده مواد مخدر یاد کرده‌اند، اما خبرگزاری آنسای ایتالیا او را یک سارق خرده پا می داند.

کد خبر 37244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز