جمعه ۴ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

الکساندر پیچوشکین، قاتل شطرنجی روسیه که به اتهام ارتکاب 48 جنایت و تلاش برای ارتکاب 3 قتل دیگر در دادگاه عالی مسکو محاکمه می‌شود، در آخرین دفاعیات خود، در ادعایی عجیب گفت: احساس می‌کردم که زندگی و مرگ انسان‌ها در دست من است.

جنایتکار33 ساله روسیه که کارگر سوپرمارکتی در نزدیکی بیتسا پارک مسکو بوده، تصمیم داشت به تعداد خانه‌های صفحه شطرنج، 64 نفرا به قتل برساند و به همین خاطر به قاتل شطرنجی مشهور شد.

قاتل شطرنجی در آخرین دفاعیات خود در روز پنجشنبه گذشته بار دیگر با قبول اتهام قتل 63 نفر گفت: نزدیک به500 روز است که بازداشت شده‌ام، در این مدت گروه عظیمی از مردم، حقوقدانان، کارآگاهان جنایی، قضات، وکلا، روزنامه نگاران و... درباره اینکه من باید زنده بمانم یا نمانم تصمیم گرفته‌اند والبته همه‌‌شان‌ خواهان مرگ من هستند اما من زنده مانده‌ام.

من هر بار تصمیم گرفتم تا کسی زنده نماند همان‌طور می‌شد، من تصمیم گرفتم 63 انسان بمیرند و آنها مردند، در آنجا فقط من تصمیم می‌گرفتم و همان لحظه اجرا می‌شد، پس زندگی و مرگ همه در دست من بود.

او در ادامه افزود: هیچ‌کس در آنجا نبود و هیچ‌کس جز من نمی‌داند که چه اتفاقی می‌افتاد، من و تنها من انتخاب می‌کردم که چه کسی باید امروز بمیرد و هیچ‌کس هم نتوانست جلویم را بگیرد.

در این جلسه دادگاه در حالی که خانواده‌های قربانیان به شدت از خونسردی قاتل شطرنجی شوکه شده بودند او ادامه داد: من آنها را با بی‌رحمی نکشتم، نگذاشتم درد بکشند من تنها روی اجساد آنها امضایم را انداختم – منظور او امضایی بود که روی اجساد بعد از آ‌نکه آنها را با ضربات چکش به قتل می‌رساند می‌انداخت- من آنها را از درد و رنج این دنیا نجات دادم، بنابراین من یک جنایتکار نیستم.

او در ادامه جلسه دادگاه گفت: من حتی یک کلمه هم دروغ نگفته‌ام، من هیچگاه دست به سرقت از قربانیانم نزده ام، من به آت و آشغال‌های آنها اصلا نیاز نداشتم و تنها به گرفتن زندگی آنها علاقه‌مند بودم، این باارزش ‌ترین چیزی است که می‌شود از یک انسان دزدید.

مشخص نیست که پیچوشکین چند نفر را به قتل رسانده است، اگر چه او از همان ابتدای دستگیری به 63 قتل اعتراف کرده، اما تا کنون ارتکاب 48 جنایت از سوی او در بین سال‌های 2001 تا 2006 در منطقه جنگلی بیتسا پارک مسکو به ا ثبات رسیده و تحقیقات درباره 11 جنایت دیگری که احتمال داده می‌شود او انجام داده باشد ادامه دارد. قربانیان او اکثراً افراد مسن و ضعیف بوده‌اند که او آنها را به بهانه نوشیدن مشروب به منطقه خلوتی در پارک کشانده و به قتل می‌رسانده است.

کد خبر 34968

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز