قضات دادگاه مونترال کانادا، در حکمی عجیب جاسمین ریچاردسون، خردسال‌ترین قاتل تاریخ کانادا را به 10 سال حبس محکوم کردند، این دختر جنایتکار 2 سال قبل در سن 12 سالگی والدین و برادر 10 ساله‌اش را در جنایتی باور نکردنی به قتل رسانده بود.

 23 آوریل 2006

به گزارش کورت‌تی‌وی، کارآگاهان پلیس کانادا وقتی به خانه پلاک 304 خیابان کامرون در «مدیساین هات» کانادا قدم گذاشتند، اجساد سلاخی شده 3عضو خانواده ریچاردسون را پیدا کردند که به طرز وحشتناکی به قتل رسیده بودند. مارک ریچاردسون 52‌ساله، همسر 48 ساله‌اش و پسر 8 ساله آن‌ها درحالی به قتل رسیده بودند که از جاسمین دختر 12 ساله آن‌ها خبری نبود.

کارآگاهان جنایی پلیس کانادا، در نخستین بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که تنها راه گشودن راز این جنایت‌های سه گانه، پیدا کردن جاسمین است که به‌نظر می‌رسید توسط عامل یا عاملان جنایت ربوده شده باشد. به این ترتیب جست‌وجوی گسترده‌ای در سراسر کانادا برای یافتن دختر نوجوان آغاز شد و گروه‌های تحقیق ویژه‌ای تمامی جاده‌ها و مسیرها را تحت کنترل قرار دادند.

24 آوریل

در حالی که یک روز از آغاز عملیات پلیسی برای رد زنی دختر نوجوان گذشته بود، کارآگاهان رد جاسمین را در100‌مایلی محل جنایت پیدا کرده و وی را در حالی که همراه با نامزد 23‌ساله‌اش جرمی استینک در خانه‌ای مخفی شده بودند بازداشت کردند. وقتی تحقیقات بعدی نشان داد از مدتی قبل خانواده جاسمین پس از اطلاع از رابطه وی با جوانی که 11 سال از وی بزرگتر بود، دختر نوجوان را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند تا رابطه‌اش را با مرد جوان قطع کند، فرضیه قتل انتقام‌جویانه قوت گرفت.

تنها 10 سال حبس

انعکاس ماجرای این جنایت باورنکردنی در روزنامه‌های کانادا، واکنش شدید مردم را به‌دنبال داشت و مردم کانادا خواستار مجازات شدیدی برای ا ین دختر جنایتکار شدند.

هفته گذشته با گذشت 2 سال از وقوع جنایت، انتشار حکم دادگاه عالی مونترال کانادا برای این دختر که اکنون 14‌سال دارد، مردم کانادا را به شدت شوکه کرد.

بر اساس این حکم، جاسمین تنها به 10 سال حبس محکوم شده بود که 4‌سال از این مدت را باید در یک مرکز درمان روانی تحت مراقبت باشد و پس از آن می‌تواند به صورت مشروط آزاد شود.

در حالی که  محاکمه جرمی استینک، نامزد 25 ساله دختر جوان به زودی آغاز می‌شود، هیات منصفه، وکلا و قضات معتقدند این مرد جوان که به دوستانش گفته بود یک گرگ آدم نما است، در جریان این جنایت با دختر نوجوان همدست بوده است.

کد خبر 37756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز