گروه حوادث: محاکمه مشهورترین قاتل زنجیره‌ای انگلیس که به دام انداختن وی از پرهزینه‌ترین عملیات‌های پلیسی تاریخ این کشور به شمار می‌رود، با حضور ده‌ها خبرنگار و گزارشگر در دادگاه عالی ایپسویچ آغاز شد.

به گزارش رویترز، تحقیقات برای یافتن این قاتل زنجیره‌ای از دوم دسامبر 2006 و هنگامی آغاز شد که کارآگاهان پلیس جنایی انگلیس، جسد زنی 25 ساله به نام جما آدامز را که از 17 روز قبل ناپدید شده بود، در رودخانه‌ای در نزدیکی شهر ایپسویچ پیدا کردند.

در حالی که تحقیقات برای یافتن راز قتل این زن ادامه داشت، کارآگاهان پلیس روز هشتم دسامبر، جسد یک زن 19 ساله‌  به نام تانیا نیکول را که از 70 روز قبل ناپدید شده بود، در همان نزدیکی پیدا کردند.

نخستین تحقیقات درباره زنان مقتول نشان می‌داد هر دوی آنها از زنان خیابانی بوده و اعتیاد شدیدی داشته‌اند.

با کشف اجساد آنلی آلدرتون 24 ساله در دهم دسامبر و  آنت نیکولز 29 ساله و پائولا کِلِنِل 24 ساله در دوازدهم دسامبر، پلیس با جنایت‌های زنجیره‌ای بسیار پیچیده‌ای روبه‌رو شد؛ چرا که این 3 قربانی نیز از زنان خیابانی و معتاد بودند.

در حالی که این جنایت‌های زنجیره‌ای به شدت باعث ایجاد وحشت و ترس در منطقه ایپسویچ شده بود، در جریان یکی از پرهزینه‌ترین تحقیقات پلیسی تاریخ انگلیس، 412 کارآگاه، نیروی پلیس و مأمور مخفی به منطقه ساحلی که جنایت‌ها در آن رخ می‌داد اعزام شدند تا هر چه زودتر به این قتل‌های زنجیره‌ای پایان بخشند.

تیم تحقیق بعد از چندین روز جست و جو و تحقیق توانستند متهم اصلی ا ین جنایت‌ها را که یک راننده کامیون 49 ساله به نام استیو رایت بود، در دسامبر سال 2006 به دام بیندازند.

دادگاهی 8 هفته‌ای

روز سه شنبه 15 ژانویه(25 دی) محاکمه قاتل زنان خیابانی انگلیس در دادگاه عالی شهر ایپسویچ آغاز شد؛ این در حالی بود که هنگام انتقال مرد جنایتکار به دادگاه ده‌ها خبرنگار رسانه‌ای از کشورهای مختلف در اطراف دادگاه تجمع کرده بودند تا یکی از جنجالی‌ترین دادگاه‌های جنایی انگلیس را که از قرن 19 تا کنون نظیر نداشته، پوشش خبری بدهند.

در حالی که احتمال داده می‌شود محاکمه این جنایتکار حداقل 8 هفته طول بکشد، وی در نخستین جلسه محاکمه‌اش جنایت‌ها را به گردن نگرفت و مدعی شد هیچ اطلاعی از ماجرای 5 قتل ندارد.

کد خبر 41868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز