یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر برخورد با هرگونه اوباشگری و مزاحمت‌های مردمی در آیین چهارشنبه آخر سال تاکید کرد.

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر برخورد با هرگونه اوباشگری و مزاحمت‌های مردمی در آیین چهارشنبه آخر سال تاکید کرد.
به گزارش ایرنا ، سرتیپ پاسدار عزیزاله رجب زاده یکشنبه (19 اسفند) در جمع خبرنگاران، گفت پلیس در آیین چهارشنبه آخر سال با هرگونه اوباشگری و ایجاد مزاحمت برای مردم برخورد می‌کند.

به گفته وی، کارخانه‌ای که مواد آتش زای بی‌خطر و استاندارد تولید می‌کند راه اندازی شده است . این کارخانه نمایندگی‌هایی را در شهرهای کشور ایجاد کرده و افراد می‌توانند از تولیدات بی‌خطر آن استفاده کنند.

وی در ادامه اعلام کرد میزان تحقق اهداف پلیس پیشگیری در سال جاری بیش از ‪ ۹۰‬درصد تحقق یافته است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا، ساماندهی و تقویت نیروی انسانی را از برنامه‌های سال جاری این پلیس اعلام کرد و گفت که اعتباراتی برای ساماندهی و نوسازی کلانتری‌ها دریافت شد و در بخش ماموریتی نیز با همکاری دستگاه‌های دیگر ناجا، هر ماه یک طرح پیشگیری به اجرا درآمد.

وی با اشاره به کاهش ‪ ۱۹‬درصدی سرقت خودرو برای نخستین بار در کشور گفت: همچنین طی ‪ ۱۱‬ماهه گذشته ‪۱۶۵‬تن مواد مخدر توسط پلیس پیشگیری در کشور کشف شد.

رجب زاده گفت: ‪ ۴۲‬درصد کل کشفیات سرقت و ‪ ۵۰‬درصد از کشفیات سلاح و مهمات در کشور توسط پلیس پیشگیری صورت می‌گیرد.

وی گفت: در سال جاری ‪ ۵۷‬هزار نفر از نیروهای کلانتری‌های سراسر کشور تحت آموزش‌های تیراندازی، تخصصی و استاندارد رفتاری قرار گرفتند و همچنین افرادی که توانایی خوبی جهت خدمت در کلانتری‌ها نداشتند، به واحدهای دیگر منتقل شدند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تامین بیش از ‪ ۸۵‬درصد از نیاز خودرویی کلانتری‌ها در سال جاری، گفت: همچنین در این مدت شاهد کاهش جرائم بخصوص جرائم مهم بودیم.

وی با اشاره به برقراری ‪ ۳۵‬میلیون تماس با مرکز ‪ ۱۱۰‬در ارتباط با کلانتری ها در سال جاری گفت: از این تعداد ‪ ۸‬میلیون تماس عملیاتی شده و دو میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار پرونده قضایی نیز در تمام کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تشکیل شد.

رجب زاده آموزش ‪ ۶۰۰‬رییس کلانتری در سال جاری را مورد اشارع قرار داد و گفت: این افراد تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفته و از سال آینده مشغول به کار می‌شوند.

کد خبر 46065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز