جمعه ۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مرکز کنترل ترافیک پلس راه کشور با اعلام ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس از وقوع 12 فقره تصادف جرحی و کشته شدن 17 نفر از هموطنان در این تصادفات در اول فروردین خبر داد.

سرهنگ حسین علیشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه محور کرج - چالوس نزدیک تونل کندوان از ترافیک بسیار سنگینی برخوردار است، گفت: محورهای تهران- کرج، تهران- قم، تربت حیدریه – مشهد مقدس و نیشابور- سبزوار دارای ترافیک نیمه سنگین و روان است.

وی ادامه داد: همچنین محور شهرکرد - ایزه در استان چهارمحال بختیاری و محور قزوین - رشت و آزاد راه قزوین - کرج و بالعکس از ترافیک نیمه سنگین و روان برخوردارند.

به گفته سرهنگ علیشاهی، در حال حاضر سایر محورهای کشور دارای ترافیک آرام و روانی هستند.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 12 فقره تصادف منجر به مرگ در کشور رخ داده است، اظهار کرد: متاسفانه در این تصادفات 17 نفر جان خود را از دست دادند. همچنین در این مدت 83 فقره تصادف جرحی با 132 نفر مجروح به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: مهمترین علت وقوع 50 درصد تصادفات از 27 اسفند 86 تاکنون به خصوص در دو روز گذشته بر اثر واژگونی وسائط نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ‌های نابجا و عدم توجه به جلو از سوی برخی از رانندگان بوده است.

سرهنگ علیشاهی توصیه کرد: رانندگانی که قصد سفر داشته ویا در حین سفرهستند، حتما با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از سرعت و سبقتهای غیرمجاز خود داری کنند. همچنین در مسافت های طولانی پس از دو ساعت رانندگی باید حدود 15 دقیقه استراحت کافی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ساعت 3 بامداد امروز در محور ایلام - مهران یک دستگاه اتوبوس ولوو مسافربری مربوط به شهرستان اصفهان به قصد کشور عراق به علت تخطی از سرعت مطمئنه ناشی از خستگی و خواب آلودگی در محدوده گردنه قلاجه واژگون شد که متاسفانه در این حادثه سه نفر از زائران کربلا کشته و 36 نفر نیز مجروح شدند.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور با بیان اینکه رانندگان باید توصیه های پلیس را جدی بگیرند، اظهار کرد: توجه به تابلوهای هشداری، اخباری و انتظامی در حاشیه جاده ها یکی از راهکارهای کاهش تصادفات به شمار می رود.

کد خبر 46960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز