یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس از بسیج شمار زیادی از نیروهای نامحسوس انتظامی برای شناسایی اخلال‌گران چهارشنبه آخر سال و به‌کارگیری نیروهای پلیس امنیت برای بازداشت اخلالگران و قانون‌شکنان خبر داد

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان یکشنبه (26 اسفند) در آخرین نشست خبری سال 86 فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر افزایش احساس امنیت در جامعه در سال جاری، به تمهیدات انتظامی اندیشیده شده برای برقراری امنیت چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و با بیان این که مانند سال گذشته برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری به صورت محله‌محور در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: افزایش انسجام محلات، افزایش دلبستگی به محل و همچنین وجود امکان کنترل رفتارهای ناهنجار توسط خود مردم از تاثیرات مثبت محله محور کردن آیین‌ چهارشنبه‌سوری است.

وی بر برخورد شدید پلیس با قانون‌شکنان و مزاحمان چهارشنبه آخر سال با هماهنگی دستگاه قضایی و ستاد جرایم خاص نیز تاکید کرد و گفت: افراد قانون‌شکنی که در آن روز شناسایی می‌شوند، ضمن تشکیل پرونده تا پایان تعطیلات نوروز در دستگاه قضایی می‌مانند و البته خودروهای افراد متخلف نیز تا پایان تعطیلات توقیف می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: از افرادی که پیش‌بینی می‌شود طبق سوابق موجود در چهارشنبه آخر سال رفتار ناهنجار از خود نشان دهند نیز حتما برای حضور در مراکز کلانتری و گرفتن تعهد دعوت خواهد شد.

وی از حضور تیمهای غیرمحسوس پلیس در سطح شهر تهران در چهارشنبه آخر سال برای مستندسازی قانونشکنی‌ها از طریق فیلم و عکس نیز خبر داد و با اشاره به این که طبق پیش‌بینی ممکن است نیروهای پلیس امنیت نیز با لباس شخصی برای شناسایی قانون‌شکنان اقدام کنند، تاکید کرد: این افراد باید حتما از کارت شناسایی و حکم ماموریت در خودروهای حامل خود برخوردار باشند که البته مقرر است برخورد تنها از طریق نیروهای انتظامی با لباسها و خودروهای مصوب باشد و نیروهای لباس شخصی تنها به کار مستند سازی بپردازند.

سردار رادان همچنین با تاکید بر این که هیچ مجوزی برای چهارشنبه آخر سال با محوریت محله محور نیاز نیست، تصریح کرد: هیچ مجوزی به هیچ گروه اینترنتی برای برگزاری آیین‌ چهارشنبه سوری در اماکنی مانند بوستان چیتگر از سوی نیروی انتظامی داده نشده و پلیس امنیت باید هر چه سریعتر این گروهها را شناسایی کند.

کاهش 31 درصدی سرقت در تهران

سردار رادان بر استمرار طرح ارتقای امنیت اجتماعی تا رفع دغدغه‌ جامعه در سال 87 نیز، تاکید کرد و با اشاره به این که در سال آینده پیشگیری از جرایم در همه زمینه‌ها در اولویت کار نیروی انتظامی به ویژه در موضوعات کلانتری و سرکلانتریها قرار گرفته است، با اشاره به هفتمین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف برخورد با سارقان و کیف قاپها اعلام کرد: سرقت و کیف قاپی از زمان آغاز این مرحله از طرح و اعتراف گیری از مجرمان ، نسبت به چند روز قبل از دستگیری سارقان حدود 31 درصد کاهش داشت که این امر نشان دهنده تاثیرگذاری دستگیر شدگان در زمینه سرقت و کیف قاپی، مخفی شدن شماری از سارقان و همچنین در کنترل در آوردن این افراد است.

وی با بیان این که تاکنون 148 سارق دستگیر شده به حدود دو هزار فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، از شناسایی 60 مالباخته بر اساس اعترافات دستگیر شدگان خبر داد و تصریح کرد: با اعتراف گیری از مجرمان، برخورد با مالخرها آغاز شد که تاکنون با 5 مالخر اصلی برخورد و واحدهای آنها پلمپ شده و با تشکیل پرونده این افراد مجبور به تهیه مال مسروقه شده‌اند.

سردار رادان همچنین با اشاره به این که در برخی باندهای مجرمان دستگیر شده حدود سه زن فریب خورده نیز حضور داشتند که پرونده‌های آنها در حال بررسی است، بر اثرگذاری مثبت همراهی و هماهنگی دستگاه قضایی در طرح ارتقای امنیت اجتماعی تاکید و در ادامه با اشاره به برقراری مطلوب امنیت انتخابات در حوزه تهران بزرگ، اظهار کرد: 12 هزار نیروی مستقیم انتظامی برای برقراری امنیت انتخابات به کارگیری شدند .

 13 هزار گشت انتظامی برای نوروز تهران

سردار رادان در ادامه اعلام کرد : برای برقراری امنیت در تعطیلات نوروز 87، 4 هزار گشت انتظامی و 9 هزار گشت پیاده انتظامی تامین امنیت نوروز را بر عهده گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین در پاسخ به نامحسوس کردن گشتهای ارشاد برای مقابله با بدپوششی تاکید کرد: همه اقدامات فرماندهی تهران بزرگ بر اساس سلسله مراتب فرماندهی نیروی انتظامی است و البته بسیار خوب است که روزی پلیس بتواند کنترل نامحسوس خود را از کنترل محسوسش بیشتر کند.

وی در مورد اقدام به شلیک ماموران در حین ماموریت نیز تاکید کرد: ماموری که در حال اجرای ماموریت همه موارد قانون به کارگیری سلاح را رعایت کرده و دچار مشکل شود، از سوی فرماندهی مورد حمایت قرار می‌گیرد، اما این امر به معنای دفاع از خاطیان نیست.

استعفا نداده ام و قصد اعلام استعفاء هم ندارم

سردار رادان همچنین در مورد شایعه استعفای خود از فرماندهی تهران بزرگ نیز، اذعان کرد: من استعفا نداده‌ام و قصد اعلام استعفاء هم ندارم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد تمهیدات امنیتی اندیشیده شده برای برقراری امنیت داربی استقلال پرسپولیس در 15 فروردین 87 تاکید کرد: امنیت این بازی از سوی نیروی انتظامی تهران بزرگ تضمین می‌شود البته امیدواریم همانند داربی گذشته حتی یک خسارت نیز به سرویسهای عمومی وارد نشود.

وی همچنین بر حضور نیروهای پلیس در واحدهای حمل و نقل عمومی در روز مسابقه و همچنین حضور این نیروها در برخی قرارگاههای بین‌راهی تاکید کرد و در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر فعالیت یک شبکه ماهواره‌ای که فعالیت خود را با ادعای دریافت مجوز از نیروی انتظامی آغاز کرده است، تصریح کرد: هر نهاد برنامه‌ساز تلویزیونی و سینمایی که خواستار دریافت مجوز است باید ابتدا به معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مراجعه کند و خارج از این هر گونه ادعا نسبت به نیروی انتظامی کذب است.

کد خبر 46652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز