مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری‌اسلامی اعلام کردکه تنها هفت درصد تخلفات رانندگی مربوط به بانوان است و ‪ ۹۳‬درصد تخلفات رانندگی را آقایان مرتکب می‌شوند.

به‌گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار محمد رویانیان، در آیین اجرای طرح ملی اعزام سفیران همدلی در تهران، با اعلام این که ‪ ۳۰‬درصد تلفات ناشی از تصادفات به بانوان تعلق دارد، گفت که بیشتر این جان‌باختگان در سرنشین خودروها بوده اند.

درطرح ملی اعزام سفیران همدلی در تهران، بانوان شاغل در بخش حمل و نقل عمومی به عنوان سفیران همدلی، لوح این طرح را به شهرداران مناطق مختلف کشور تقدیم می‌کنند.

رویانیان با اعلام این که بیش از ‪ ۳۰‬درصد از گواهینامه‌های رانندگی در ایران متعلق به خانم‌ها است، گفت: تاکنون ‪ ۲۹‬میلیون گواهینامه در کشور صادر شده است.

وی با اشاره به تعداد کشته‌ها و مصدومین تصادف در سال گذشته، گفت که بر اثر این تصادفات، ‪ ۲۰۰‬میلیارد ریال خسارت مستقیم به کشور وارد شده است.

وی گفت که در فروردین ماه سال ‪ ۸۳‬و همزمان با پایان برنامه سوم توسعه افزایش‪ ۲۹‬درصدی در تلفات ناشی از تصادفات را شاهد بودیم درصورتی که امسال و همزمان با پایان سال دوم برنامه توسعه چهارم ‪ ۱۲‬درصد کاهش تلفات را شاهدیم.

رییس پلیس راهور، این کاهش را با توجه به اضافه شدن سه میلیون خودرو و افزایش سفرها معنی‌دار دانست و گفت : با توجه به افزایش خودرو و سفر، این گونه به نظر می‌رسید رقم ‪ ۲۹‬درصدی به ‪ ۶۰‬درصد برسد، در صورتی که با کاهش این آمار روبرو بودیم.

رویانیان، میانگین رشد سالانه مرگ ناشی از تصادفات در پنج ساله ‪۷۹‬ تا ‪ ۸۳‬را ‪ ۱۱/۳‬درصد اعلام کرد و گفت که در این مدت ‪ ۲۰‬درصد رشد مجروحین ناشی از تصادفات را نیز شاهد بودیم.

وی ادامه ‌داد: اما امروز و درسه سال ابتدای برنامه چهارم توسعه با کاهش ‪ ۱۴‬درصدی تصادفات به منفی سه درصد رسیده ایم.

رویانیان افزود: بنابر اعلام پزشکی قانونی در ‪ ۱۰‬ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ‪ ۱۵/۵‬درصدی تلفات ناشی از تصادفات روبرو شدیم.

به گفته وی، در این مدت سه هزار و ‪ ۷۰۰‬نفر کاهش تلفات و ‪ ۲۶‬هزارنفر کاهش مصدومین را داشته‌ایم.

رییس پلیس راهور ناجا دلیل کاهش میزان تلفات و مجروحان ناشی از تصادفات رانندگی را بهبود ‪ ۳۰‬درصدی رانندگی مردم اعلام کرد.

وی وجود شش میلیون دانش آموزان به عنوان همیار پلیس در نوروز ‪ ۸۶‬را دلیل دیگر کاهش تصادفات اعلام کرد و گفت: برای ایام نوروز هشت میلیون دانش -آموز و ‪ ۴۰۰‬هزار کودک نشان پلیس دریافت کرده اند.

کد خبر 45112

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز