دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8/14 درصد کاهش یافت.

به گزارش مهر، براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی ، در 9 ماهه امسال ، 19 هزار و 134 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند، در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل 22 هزار و 450 نفر بوده است.

بر اساس این گزارش، از کل کشته شدگان ناشی از تصادفات در 9 ماهه سال جاری 15 هزار و 262 نفر مرد و سه هزار و 872 نفر زن بودند.

این گزارش می افزاید: در این مدت 200 هزار و 10 نفر در تصادفات رانندگی مصدوم شدند در حالیکه این رقم در 9 ماهه سال گذشته 223 هزار و 184 نفر بوده و بر این اساس تعداد مصدومان ناشی از تصادفات در9 ماهه امسال 4/10 درصد کاهش یافته است.

لازم به ذکر است، ارتقای فرهنگ رانندگی و ترافیک در جامعه، تلاش های مطبوعات و صدا و سیما در فرهنگ سازی ، ارتقای سطح ایمنی راه ها، حضور گسترده پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در سطح جاده ها و خیابان ها، امداد رسانی مطلوب به مجروحان تصادفات از سوی هلال احمر و اورژانس  و همچنین رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم از جمله علل کاهش میزان تلفات و صدمات ناشی از تصادفات به شمار می آید.

کد خبر 43841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز