همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه کشور آخرین آمار برخورد با رانندگان متخلف در ایام نوروزی را اعلام کرد.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر با اشاره به افزایش 11و 2 درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز، گفت: از زمان آغاز طرح نوروزی یعنی 27 اسفند سال گذشته تاکنون گواهینامه 6 هزار و 400 راننده متخلف ضبط شده که از این تعداد 690 گواهینامه ب 1 یک ساله ابطال شده است. 
 
فرمانده پلیس راه کشور افزود: همچنین در 2 روز اجرای طرح ضربتی تشدید اقدامات کنترل در جاده های کشور بیش از 5 هزار و 300 دستگاه خودرو به دلیل حرکات مخاطره آمیز توقیف شدند که بدین ترتیب شمار خودروهای توقیف شده از ابتدای اجرای طرح نوروزی به بیش از 19 هزار دستگاه رسید.

وی افزود: در این مدت 5 هزار و 900 نفر از رانندگان وسایط نقلیه عمومی و شخصی از لحاظ سلامت جسمی و روحی مورد کنترل قرار گرفتند و رانندگانی که از مواد مخدر یا قرص‌های روان گردان استفاده کرده بودند ، برابر مقررات با آنها برخورد شده است.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد تصادفات از ساعت 7 تا 24 و 61 درصد تصادفات تا کیلومتر 30 شهرها رخ داده است تصریح کرد: در 11 روز اجرای طرح نوروزی پلیس راه کشور، تجاوز از سرعت مقرره و تخطی از آن با 29و یک‌دهم درصد، توجه نکردن به جلو و رعایت فاصله طولی با 28و نیم درصد، انحراف به چپ با 19و هشت دهم درصد و رعایت نکردن حق تقدم با 16وهشت دهم درصد بیشترین علل وقوع تصادفات بوده است.

وی تأکید کرد: آمارها نشان می دهد بیش از 45 درصد تصادفات در این مدت از نوع واژگونی بوده که به دلیل رعایت نکردن سرعت مجاز و مطمئنه ، خستگی و خواب آلودگی نداشتن دقت هنگام رانندگی رخ داده است.

وی در پایان توصیه کرد که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه و مجاز از عجله و شتاب خودداری کنند تا موج دوم سفرهای نوروزی به سلامت سپری شود.

کد خبر 47258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز