مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حمل ونقل اولویت اول طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری در سال جاری است.

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم بهره برداری رسمی از فاز یک خط 4 مترو تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای احداث سالانه 15 کیلومتر مترو در تهران می‌کنیم و با این هدف تا پایان سال شاهد احداث ادامه خط 1، 2 و بخشی از خط 4 مترو تهران خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمام جبهه‌های کاری فعالیت گسترده‌ای آغاز شده است، تاکید کرد: عملیات احداث خطوط 6،3 ادامه خط 1 و 2 و 4 همزمان در حال پیگیری است تا تمام جبهه‌های کاری فعال باشد و به جرات می‌توان گفت که در هیچ مقطعی مترو با این حجم از کار فعالیت نداشته است.

قالیباف افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون 95 کیلومتر مترو احداث شده که قریب به 40 کیلومتر آن را خط 5 تشکیل می‌دهد که در واقع جز خطوط اکسپرس است و در واقع ما در تمام این سال‌ها توانسته‌ایم به حدود50 کیلومتر مترو به معنای واقعی دست پیدا کنیم حال آنکه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی 5 سال 75 کیلومتر مترو در تهران احداث می‌شود.

شهردار تهران با بیان آن که توسعه 15 کیلومتر مترو در هر سال پروژه ای بسیار سخت خواهد بود، گفت: برای توسعه مترو در سال جاری 600 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است تا دغدغه نقدینگی وجود نداشته باشد و بتوانیم در حد توان و ظرفیت برای توسعه مترو تهران اقدام کنیم.

قالیباف تصریح کرد: در کنار تامین نقدینگی ما به همراهی و همدلی تمام نیروها نیازمندیم زیرا تجربه نشان داده زمان‌هایی پول وجود داشته اما اتفاق خاصی رخ نداده و در واقع ما بیش از آنکه به پول نیاز داشته باشیم به افراد توان‌مندی نیاز داریم که برای خدمت به مردم از جان خود هم مایه می‌گذارند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم و امکانات و تسهیلات در نظر گرفته شده تا پایان سال شاهد افتتاح ادامه خط 1 از قلهک تا قیطریه، ادامه خط 2 در شرق تهران و احداث بخشی از خط 4 حدفاصل میدان انقلاب تا میدان شهدا باشیم.

وی با تاکید برآن که غول ترافیک تهران را تنها با توسعه حمل و نقل عمومی می‌توان بر زمین زد، ادامه داد : شهر تهران از یک آبادی به کلان شهری با چندین میلیون جمعیت تبدیل شد اما متاسفانه همواره توسعه شهر و جمعیت آن جلوتر از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بوده و از طرف دیگر با توجه به اینکه عمر مدیریت شهرداران در طول تاریخ بلدیه بیش از 15 ماه نبوده این مسال سبب شده بیشتر مسایل جاری شهر مورد توجه باشد و مسائل اساسی و زیر بنایی مورد غفلت قرار گیرد.

دکتر محمد باقر قالیباف، گفت: من به عنوان شهردار تهران این اطمینان را به شهروندان می‌دهم که مسائل جاری شهر همزمان با مسائل اساس و زیر بنایی مورد توجه قرار داشته باشد و در این راستا اقداماتی صورت گیرد که نتایج آن را مردم تهران طی سال‌های آینده می‌بینند.

وی اظهار کرد: احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده از جمله اقداماتی است که از 2 سال قبل در تهران آغاز شد و با تلاش شبانه روزی در حال حاضر نوسازی بافت‌های فرسوده 25 محله تهران در دستور کار است که نتایج این فعالیت‌ها طی چند سال آینده روشن می‌شود و همچنین در مورد وضعیت محدوده کهریزک و دفن زباله‌های شهر در این محل اقداماتی اساسی صورت گرفته و در واقع این مکان به شهرک سیستم زباله تغییر کرده که در آن زباله زباله‌ها یا بازیافت و یا به طور بهداشتی دفن می‌شوند.

شهردار تهران افزود: توسعه خطوط مترو نیز یکی از کارهای اساسی و زیر بنایی در حمل و نقل شهر تهران محسوب می‌شود که با کمترین هزینه امکان جابه جایی بیشترین مسافر را دارد و بهترین گزینه به حساب می‌آید.

کد خبر 49208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز